Öhlins RXF 29er byl navržen jako zlatý standard mezi vidlicemi. Pracuje na principu tří komor (dvě negativní a jedna pozitivní komory) a vzduchové pružiny s využitím technologie TTX damping. Využitím paralelního i odděleného průtoku oleje je celkový tlak v tlumiči kontrolován velice přesně. Což prakticky znamená, že je tím po celou dobu jízdy garantován hladký chod vidlice a vysoká schopnost absorpce i při využívání maximálního zdvihu. Tvar průběhu křivky pružiny se dá také upravit, což jezdcům zajišťuje možnost opravdu citlivého nastavení v rámci všech jejich požadavků – například zvýšení citlivosti bez chodu na doraz. Öhlins také využívá konstrukce korunky a sloupku z jednoho kusu slitiny, která je srovnatelná s tuhostí 36mm vidlice, tady je však vměstnána do průměru pouhých 34mm. Což znamená, že bude docházet k menšímu kroucení vidlice, plášť bude lépe držet na trailu a k tomu má vidlice navíc i nižší váhu.