Specialized Crux Sport (CRUX-SPORT7)

Cyklokros je notoricky proslulý zejména náročností na vybavení. Bláto, déšť, sníh a pády - to vše si vybírá svou cenu. Proto jsme CruX Sport osadili rámovou sadou z karbonu FACT 11r, doplněnou o spolehlivé a cenově dostupné řazení Shimano 105. Takže si nemusíte nutně brát půjčku, když si budete chtít dopřát tohle super kolo.
Dostupnost zboží můžete ověřit pomocí kontaktního formuláře.

Specialized Crux Sport 2019

Cyklokros je notoricky proslulý zejména náročností na vybavení. Bláto, déšť, sníh a pády - to vše si vybírá svou cenu. Proto jsme CruX Sport osadili rámovou sadou z karbonu FACT 11r, doplněnou o spolehlivé a cenově dostupné řazení Shimano 105. Takže si nemusíte nutně brát půjčku, když si budete chtít dopřát tohle super kolo.

Začněme rámem, zde jsme využili technologii Rider-First Engineered™, kterou jsme poprvé použili na kolech řady Tarmac. Použitím trubek specificky volených podle velikosti jezdce, dovoluje CruXu zachovat stejné charakteristické jízdní vlastnosti pro všechny velikosti rámu. Také se díky tomu mohla značně snížit hmotnost, takže teď CruX váží kolem 900 g při velikosti 56 cm - což je o 400 g méně, než tomu bývalo u jeho předchůdců. Samotný lehký a tuhý rám nemá v cyklokrosu smysl, pokud není kompatibilní s užitím, pro které je určen. Proto byl při jeho výrobě kladen důraz na to, na jakých místech byl kladen větší důraz na tuhost a kde na hmotnost. Také byla snížena výška sedlové trubky o dva centimetry, čímž je sedlovka více exponovaná a pohlcuje více rázů, které způsobuje terén.

Jsme si vědomi toho, že o vítězství v cyklokrosovém závodě mnohdy rozhodují zatáčky a retardéry, s čímž jsme kalkulovali i při vývoji geometrie kola CruX. Horní rámová trubka byla navržena tak, aby se kolo dalo snadno nosit na rameni, když potřebujete rychle seskočit a překonat pár retardérů a k tomu pomůže i dostatečný prostor v rámu a ploché spodní části trubek. Pro dobrou stabilitu a klikaté sekce má geometrie nižší střed a ostrý předek. Tato kombinace pomáhá zvládat zatáčky bez ohledu na terén.

Mysleli jsme i na schopnost odolávat blátu a proto jsme přidali 8 mm prostoru na každé straně mezi pláštěm o šířce 33 mm a konstrukcí rámu. Spousta místa pro hromady bláta. Je skvělé mít lehké kolo, ale hmotnost rámu je irelevantní ve chvíli, kdy je kolo pokryto 5 kg bláta.

Karbonový rám a sada řazení Shimano 105 společně s hydraulickými brzdami a zapletenými koly Axis Sport Disc vám pomůžou v závodě i při objevování blátivých cest.

 

  • Rám z karbonu FACT 11r s geometrií připravenou na závodění v cyklokrosu přichází vybaven pevnými osami, se zadním rozpětím 142 mm. Využívá výhod našich metod pro zpracování nejkvalitnějšího karbonu s cílem dosáhnout co nejnižší hmotnosti.
  • Vidlice S-Works FACT z uhlíkového vlákna má vnitřní vedení lanka, pevné osy, a zlepšuje řízení a ovladatelnost i v těch nejtěsnějších zatáčkách a pomáhá maximálně využívat práci cyklisty v podmínkách cyklokrosové jízdy.
  • Řazení, přehazovačka a brzdy Shimano zajišťují spolehlivé řazení a skvělé brzdící vlastnosti, takže ser můžete koncentrovat jen na závod a neřešit vybavení.

RÁM FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, 1–3/8" lower bearing, 12×142mm thru-axle, flat mount disc, OSBB
VIDLICE S-Works FACT 11r carbon, 12×100mm thru-axle
PŘEDNÍ KOLO Axis Sport Disc
ZADNÍ KOLO Axis Sport Disc
DUŠE 700×28/38mm, 48mm Presta valve w/ extender
PŘEDNÍ PLÁŠŤ Tracer Sport, 60 TPI, wire bead, 700×33mm
ZADNÍ PLÁŠŤ Tracer Sport, 60 TPI, wire bead, 700×33mm
KLIKY Praxis Alba 2D, BB30
PŘEVODNÍKY 46/36T
ŘAZENÍ Shimano RS505 disc
PŘESMYKAČ Shimano 105 Ez, clamp-on
PŘEHAZOVAČKA Shimano 105, short cage, 11-speed
KAZETA Shimano 105, 11-speed, 11–28t
ŘETĚZ KMC X11, 11-speed w/ Missing Link™
PŘEDNÍ BRZDA Shimano RS505, hydraulic disc
ZADNÍ BRZDA Shimano RS505, hydraulic disc
ŘÍDÍTKA Specialized Shallow Drop, 6061, 70×125mm, 31.8mm clamp
OMOTÁVKA Specialized S-Wrap
PŘEDSTAVEC Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
SEDLO Phenom Sport, 143mm width, steel rails
SEDLOVKA Alloy, 2-bolt clamp
PEDÁLY Nylon, 105×78×28mm, loose balls w/ reflectors

Firma Specialized byla založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill. V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat. 
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů – včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři. Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava pohybového aparátu.

Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde

Všechna kola odesíláme vždy smontovaná a seřízená Máme více jak 30ti letou praxi se servisem jízdních kol.
Potřebujete poradit?
Zavolejte nám na 730 893 678
Jsme pro Vás na telefonu Pondělí - Pátek od 9 do 17 hodin.
KURsport.cz
Na vašem soukromí nám záleží

Potřebujeme Váš souhlas s použitím souborů cookies, aby Vám mohli lépe přizpůsobit webové stránky a usnadnit jejich používání. Kliknutím na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s uložením cookies do Vašeho prohlížeče, díky kterým využijete potenciál webu naplno. Podrobnosti najdete na stránce "Informace o cookies".