Specialized

Roval Control SL 29 148


Dostupnost zboží můžete ověřit na telefonu 730 893 678 nebo pomocí kontaktního formuláře.
Dostupnost zboží můžete ověřit na telefonu 730 893 678 nebo pomocí kontaktního formuláře.

POPIS

Specialized Roval Control SL 29 148

V cross-country se počítá každý gram – to Vám jistě potvrdí i Jaroslav Kulhavý. Závodní XC tratě jsou v dnešní době čím dál více agresivní a mít pouze ultralehká zapletená kola již nestačí. Dnešní kola musí být víc tuhá, odolná a přesto lehká. Dnes musí být kola zkrátka víc, jako nová Control SL 29 se zadní osou 148 mm.

Když u nás jezdci poptávali pořádná zapletená kola pro cross-country, pochopili jsme, že touží po hodně specifických požadavcích. Měla být lehká, s nízkou setrvačností, pevná natolik, aby zvládala skály, kameny a kořeny na závodních kolech s malými zdvihy, a také dostatečně široká, aby profil pláště mohl být optimalizovaný zároveň pro trakci i valivý odpor – nic jednoduchého, co vám máme povídat.

Abychom vyhověli všem těmto požadavkům, rozhodli jsme se odpíchnout od našeho stávajícího ráfku Traverse SL. Podaří se nám z tohoto ráfku využít jeho šířku a přitom zachovat hmotnostní kategorii předchozích Control SL? Na základě šířky, o které jsme věděli, že je vhodná pro ty správné jízdní vlastnosti, jsme dále vyladili tvar ráfku tak, abychom optimalizovali jeho tuhost, hmotnost a celkově kvalitu jízdních vlastností. Ráfek moc vysoký znamená příliš tvrdou jízdu, nízký ráfek je přehnaně měkký a nic nevydrží. Naši vývojáři se návrhu tvaru ráfku pečlivě věnovali, aby našli perfektní rovnováhu všech vlastností a optimální geometrie, až po různých variantách skončili nakonec u ideální výšky ráfku 30,4 mm s vnitřní šířkou 25 mm. Tím, že jsme mohli přidat materiál a zvětšit šířku ráfku (přesněji o 3 mm navíc), vyrobili jsme tak robustnější XC zapletené kolo, které se neliší jen zvýšenou pevností.

Pro dosažení našeho cíle, mít nejrychlejší zapletený pár kol pro XC, jsme obuli nový i starý ráfek plášti Fast Trak 2.0 a otestovali jsme je na valivý odpor při tlaku 20 a 30 PSI. A výsledek? Nový, širší ráfek se ukázal rychlejším při obou tlacích, což potvrdilo naši obecnou hypotézu, že širší znamená rychlejší.

Zachováním konstrukce bezpatkového ráfku mají tak nové ráfky Control SL všechny nejžádanější vlastnosti – zvýšená odolnost proti nárazu, snadná montáž bezdušových plášťů a lepší utěsnění pláště na ráfku. Skutečně lehká konstrukce také odmění jezdce výrazně nízkou setrvačností, což znamená rychlejší akceleraci, která je potřebná při závodním XC. Dívali jsme se na kola jako na celistvý systém a drželi se konstrukční podstaty, což byla nízká hmotnost a odolnost. Proto, abychom neošidili výrobu, je každé zapletené kolo vyrobeno ručně. Věříme totiž, že lidská ruka dokáže dosáhnout vyšší kvality, než robot. Při ruční výrobě mohou být odstraněny malé rozdíly a nepřesnosti, které stroj nerozpozná. Použili jsme ráfek 2Bliss Ready a spojily ho s našim CNC obráběným nábojem DT Swiss a paprsky DT Swiss Competition Race. Vnitřek náboje je opatřen těsnícími ložisky a vnitřnostmi DT Swiss 240 s rohatkou o 54 zubech pro rychlý záběr.

S variantou 110/148 se vlezete do všech rámů. Čím širší náboje, tím tužší, pevnější a odolnější systém s minimálním hmotnostním postižením.

Jestli sháníte zapletená kola do hmotnosti 1400g, připravená k závodění, se skvělou ovladatelností a pevností dnešních trailových kol, pak jsou Control SL 29 správnou volbou.


SPECIFIKACE

Typ ráfku: karbonový, bezdušový (2Bliss Ready), bezpatková konstrukce. Designové provedení – černá grafika pod průhledným lakem

Materiál ráfku: karbon
Šířka ráfku: 25 mm vnitřní
Způsob zaplétání předního kola: Přímý výplet/trojité křížení
Způsob zaplétání zadního kola: Trojité křížení
Počet paprsků: 24 děr přední, 28 děr zadní
Typ paprsků: DT Swiss Competition Race
Typ niplů: DT Swiss Pro Lock hexagonal
Přední náboj: Vnitřní konstrukce DT Swiss, pevná dutá osa 15×100 mm, včetně 15 mm koncovek (dvě verze – s vnějším průměrem 19 a 31 mm)
Zadní náboj: tělo náboje opracované na stroji CNC, vnitřní konstrukce DT 240 vysoké kvality a rohatka s 54 zuby, včetně 11ti rychlostního ořechu SRAM XX1 a koncovek na 148 mm
Zahrnuje pravou koncovku 148 mm pro 10ti rychlostní ořech – vlastní ořech k prodeji samostatně
Typ ložiska: Uzavřená kazeta
Způsob montáže: ručně postavené
Včetně bezdušových záslepek otvorů pro paprsky ke snadné montáži nejlehčí bezdušové verze
Celková hmotnost páru zapletených kol: 1 360 g


O ZNAČCE

Firma Specialized byla založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill. V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat. 
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů – včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři. Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava pohybového aparátu.

Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde


Dotaz na dostupnost

Dostupnost zboží můžete ověřit na telefonu 730 893 678 nebo pomocí kontaktního formuláře:



Přihlásit se

Zapomenuté heslo Registrovat se

Zadat zákaznickou kartu

Registrovat se
KURsport.cz