Jarní březnové teploty začaly atakovat 20°C, čímž spousty cyklistů vyrazilo ven do přírody na kolo. Pro ty, kteří jste ještě nestačili kolo oprášit přinášíme několik rad, jak si kolo rychle připravit, pokud jste nestihli, nebo jste zapomněli dát své kolo na předsezónní servis.

První úkol po zimě

Po vyndání kola ze sklepa nebo z garáže po zimě si kolo vyčistěte, ať se zbytečně o prach nezamažete. Buď můžete prach setřít suchým hadříkem nebo ideálně nastříkat kolo bike šamponem a mokrou houbičkou, hadříkem nebo kartáčem kolo umýt. Bike šampon dodá kolu i parádní lesk a není nic lepšího, když se vyrazí na vyčištěném kole.
My používáme nejraději tento Bike cleaner s rozprašovačem Finish Line.

Postarejte se o řetěz

Často po zimě jsou řetězové články zatuhlé a špinavé. Jsou různé možnosti, jak řetěz umýt. Nejefektivnější je do speciální pračky na řetěz nastříhat trošku bike cleaneru a zředit vodou, pevně pračku upevnit na řetěz a otáčíte klikami dozadu a řetěz se po půl až minutě krásně vyčistí. Poté suchým hadříkem řetěz vysušte, naneste mazivo na řetěz s teflonem.

Doporučujeme kapátka, jelikož jsou „čistější“ a nanesou se pouze na články řetězu (nestříhají kolem).

Pak řetěz znovu přejeďte hadříkem, ať se přebytky maziva nelepí na pastorky kazety, či převodníku.
Pokud nemáte pračku – nevadí. Existují i spreje, kterým řetěz i kazetu pěkně vyčistíte. Důležité je pořádně vystříkat nečistoty a pak řádně hadříkem vysušit. Poté opět naneste mazivo na každý článek řetězu a opět přejeďte hadříkem. Maziva není nutné dávat hodně.
Typy maziv se rozdělují dle podmínek – suché, mokré a keramické. Všechna maziva obsahují teflon. V suchu se doporučujeme před jízdou mazat suchým mazivem. V mokru mokrým mazivem. Keramické mazivo je univerzální a vhodnější na horské kolo. Suché mazivo neváže nečistoty, rychleji vysychá a doporučujeme jej nanášet na silniční kola. Předtím ještě můžete nanést keramický vosk, který prodlužuje životnost řetězových článků.
Pračka na řetěz, případně kartáč na vyčištění řetězu na sucho.

Na tlaku záleží

Než vyjete, tak si ověřte, že máte dostatečně nafoukané pláště a případně dofoukněte. Široký výběr pump na auto i galuskový ventilek máme na našem eshopu i na prodejnách. Pokud nemáte dílenskou pumpu, můžete tlak v pláštích dofouknout i na benzínce, ale pokud máte galuskový ventilek, potřebujete tuto redukci.

Tlumení je v cyklistice potřeba

Pokud máte odpruženou vidlici, tlumič nebo teleskopickou sedlovku, tak nejen po zimě, ale před každou vyjížďkou je prostříkněte speciálním silikonem, který zajišťuje delší životnost a stálou mazivost uvnitř tlumení. My používáme tento silikonový sprej Finish Line.
Používáte-li bezdušový systém, nezapomeňte před první jízdou dolít tmel, ať vás žádný defekt nepřekvapí. 

Dotáhněte co se dá

Když už je vše připraveno na jízdu doporučujeme zkontrolovat, že máte dotažená řídítka, pedály a další čepy – jistota je jistota :)  Případně mějte s sebou raději náhradní duši, montpáky nebo lepení ať zvesela dojedete do cíle. Jako poslední si nezapomeňte zkontrolovat brzdy (ať alespoň trošku brzdí), protože vyjet na kolo aniž by brzdy nebyly funkční, by znamenalo brzký karambol.

Nezapomeňte pít

Poslední věc, nezapomeňte na kole dodržovat pitný režim. Držákyláhve na kolo v několika barevných variantách máme na všech prodejnách i e-shopu.

 

 Zveřejněno 29.03.2023

KURsport.cz
Na vašem soukromí nám záleží

Potřebujeme Váš souhlas s použitím souborů cookies, aby Vám mohli lépe přizpůsobit webové stránky a usnadnit jejich používání. Kliknutím na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s uložením cookies do Vašeho prohlížeče, díky kterým využijete potenciál webu naplno. Podrobnosti najdete na stránce "Informace o cookies".