HLAVNÍ PŘEDNOSTÍ HORSKÝCH ELEKTROKOL DIRT-E+ A DIRT-E+ PRO JE VÝKONNÝ STŘEDOVÝ MOTOR SYNCDRIVE YAMAHA, KTERÝ VE SPOJENÍ S VAŠÍ VLASTNÍ ENERGIÍ POHÁNÍ BATERIE INTEGROVANÁ V RÁMU. NA PRVNÍ POHLED SKORO ANI NEPOZNÁTE, ŽE JDE O ELEKTROKOLO.
Cenově dostupnější modely Dirt-E+ jsou postaveny na stejných hliníkových rámech ALUXX SL jako modely Dirt-E+ 2016 a 2017. Využívají motorů Giant SyncDrive Sport Yamaha s vysokým točivým momentem 80 Nm a 3 režimy dopomoci (maximální podpora je 300 %). Díky 4-senzorové technologii Giant PedalPlus je projev motoru velmi přirozený a na sílu vašeho šlapání reaguje okamžitě. Vysoký dojezd zajistí baterie Giant EnergyPak (500 nebo 400 Wh – v závislosti na modelu). Přesné informace o zbývající kapacitě baterie poskytuje multifunkční počítač Giant RideControl Charge. Ovládání tohoto počítače je součástí gripu, nechybí funkce walk assist, která usnadní manipulaci s kolem ve chvíli, kdy jej potřebujte vést za chůze. Dobíjení například mobilního telefonu umožní USB konektor. Výjimkou je v tomto ohledu nejnižší model Dirt-E+ 3 (Power), který je vybaven základním modelem počítače RideControl LCD (nemá walk assist ani USB konektor). S příchodem nových modelů Dirt-E+ Pro je třeba upozornit na důležitá vylepšení oproti modelům Dirt-E+. V první řadě je to zcela nový rám s vylepšenou geometrií, modernějším „trailovým“ designem a kompletně vnitřním vedením bowdenů. Zcela nový je také středový motor Giant SyncDrive Pro Yamaha (80 Nm), který má ve srovnání s motorem „Sport“ kompaktnější rozměry a nižší hmotnost, místo 3 režimů dopomoci jich nabízí 5 (podpora až 360 %) a zvládne i vyšší kadenci (až 120 otáček za minutu). Volba režimu se provádí prostřednictvím multifunkčního počítače Giant RideControl EVO, jehož ovládací prvky máte hned po ruce jako součást levé rukojeti – chybět zde nesmí tlačítko „walk assist“ neboli funkce dopomoci při vedení kola za chůze, dobíjení například mobilního telefonu umožní USB konektor. Všechny tři nabízené modely jsou osazeny širokými ráfky a plášti, které jsou zárukou toho, že jízda v terénu bude pohodlná, zábavná i bezpečná. Samozřejmostí je také teleskopická sedlovka, která vám dodá více jistoty ve sjezdech a technických pasážích.
Velikosti | S, M, L, XL |
---|---|
Barva | Black/Blue/Green |
Rám | ALUXX SL Aluminum |
Vidlice | SR Suntour Raidon 32 LO-R Air, zdvih 120 mm, 15mm pevná osa, sloupek OverDrive |
Řídítka | Giant Connect Trail, šířka 780 mm |
Představec | Giant Connect (50 mm S / 60 mm M, L / 70 mm XL) |
Sedlovka | Giant Connect |
Sedlo | Giant Contact (Neutral) |
Pedály | Aluminum, platformové |
Řazení | Shimano Deore (M6000), převody 2×10 |
Přesmykač | Shimano Deore |
Přehazovačka | Shimano Deore XT Shadow+ |
Brzdy | Shimano MT500, kotouče 200/180 mm |
Brzdové páky | Shimano MT500, objímky I-Spec II |
Kazeta | Shimano HG50–10, 11–36 zubů |
Řetěz | KMC X.10e, speciální pro elektrokola |
Kliky | FSA, převodníky 38/28 zubů |
Ráfky | Giant eXC 2, 21 mm vnitřní šířka |
Náboje | Giant eTracker, speciální pro elektrokola, zapouzdřená ložiska, [vpředu] 15mm pevná osa, [vzadu] 135mm rychloupínák |
Dráty | nerez ocel |
Pláště | Maxxis Ardent EXO TR, 27.5×2.4, 60 TPI |
Doplňky | rychlonabíječka baterie Giant EnergyPak 4A |
Motor | Giant SyncDrive Sport, powered by YAMAHA, 80 Nm, 250 W, 3 jízdní režimy |
Senzory | Giant PedalPlus 4-senzorová technologie |
Ovládací jednotka | Giant RideControl Charge, ovládání součastí gripu, funkce walk assist, micro USB konektor |
Baterie | Giant EnergyPak 500 Wh, 36 V, 13,8 Ah, Li-Ion |
Hmotnost | Bohužel neexistuje žádný standard vážení kol, kterého by se drželi všichni výrobci. Některé značky uvádějí uměle snížené hmotnosti. Pro zjištění skutečné hmotnosti kola je třeba nechat ho zvážit přímo na prodejně. Zvážit je ale třeba i konkurenční model, abyste získali údaj, který odpovídá skutečnosti. |
Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit cyklistiku
k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém světě.
Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.
ZRUČNOST
Už na samém začátku zakladatel společnosti Giant King Liu věřil, že
lehčí, rychlejší a z hlediska materiálů a zpracování kvalitnější
jízdní kola učiní cyklistiku nejen zábavnější, ale také dostupnější
širšímu spektru lidí. Giant tak postupně začal měnit zavedené způsoby
výroby kol. Pokroky na sebe nenechaly dlouho čekat a zkušenosti získané
během první dekády se staly odrazovým můstkem k dalšímu rozvoji. Na
rozdíl od většiny ostatních značek jsme k výrobě kol používali
vlastní materiály, a abychom dokázali vyhovět konkrétním požadavkům na
kvalitu, zlepšovali jsme naše schopnosti v oblasti svařování a tvarování
rámových trubek.
Neustálý „hlad“ po dalším rozvoji nás dostal tam, kde nyní jsme.
Každé kolo Giant, než opustilo naše výrobní linky, prošlo rukama mnoha
zkušených lidí, kteří mu „vdechli život“. A přestože jsme se hned
na začátku pustili do neznámých vod – pevnější a lehčí materiály,
efektivnější výroba, přísná kontrola kvality – spolehlivost našich
kol a vaše důvěra ve značku Giant byly pro nás vždy na prvním místě.
INOVACE
V roce 1981 se Giant stal první značkou, která široké cyklistické
veřejnosti nabídla kvalitní a při tom cenově dostupné hliníkové rámy.
Jízdních vlastností, jaké do té doby nabízely jen drahé špičkové
stroje, si tak mohlo dopřát mnohem více lidí z různých koutů světa.
Stejnou cestou se Giant vydal v roce 1987, kdy představil svůj první
karbonový rám. Model Cadex 980 C je považován za první dostupný
silniční rám z uhlíkových vláken. K jeho výrobě bylo tehdy použito
karbonových trubek a hliníkových spojek.
Od té chvíle na seznamu inovací přibývají další a další položky,
které jsou výsledkem spolupráce našich konstruktérů a designérů
s profesionálními jezdci. A jsou to právě jejich zkušenosti a požadavky,
co nás neustále posouvá dál. Ať už je to naše špičková karbonová
technologie, vyspělý systém odpružení nebo kvalitní komponenty a
zapletená kola, veškeré inovace určené zpočátku jen pro naše závodní
týmy se prostřednictvím sériových kol postupně dostávají i k vám,
cyklistickým nadšencům. Zdokonalujeme tak nejen samotná kola, ale
i zážitky, které lidem cyklistika přináší.
INSPIRACE
Stejně důležité jako technologický vývoj a kvalita našich produktů je
pro nás i nadšení pro cyklistiku jako takovou a s tím spojené
propagování tohoto sportu. Příkladem jde samotný zakladatel King Liu (na
fotografii). Radost z jízdy na kole znovu objevil až po sedmdesátce. Nyní
i přes svůj věk tráví v sedle silničky většinu času a cestuje po
světě s jasným cílem – jeho dlouhé a mnohdy náročné cyklistické
mise nejen že motivují další zaměstnance firmy, naše prodejce a
příznivce značky Giant, aby se k němu připojili, ale také pomáhají
šířit myšlenku cyklistiky jako zdravého životního stylu.
A je to samozřejmě i naše partnerství s cyklistickými profesionály
různých disciplín, které posiluje náš vztah k tomuto sportu. Na
olympijských hrách, Tour de France nebo na Světovém poháru, všude tam se
naši jezdci mohou na Giant maximálně spolehnout. Jejich úspěchů si
nesmírně vážíme. A zatímco nás motivují, abychom v naší práci šli
neustále kupředu, příznivce cyklistiky po celém světě inspirují k tomu,
aby sedli na kolo a užili si ten skvělý pocit, jaký jim nic jiného
nenabídne. Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit
cyklistiku k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém
světě. Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.