CELOODPRUŽENÝ MODEL FULL-E JE NYNÍ ZCELA PŘEPRACOVANÝ - DOSTAL ODPRUŽENÍ MAESTRO A INTEGROVANOU BATERII. URČENÝ JE PŘEDEVŠÍM NA JÍZDU V NÁROČNĚJŠÍM TERÉNU, KDE VÁM POMŮŽE VYJET I TY NEJPRUDŠÍ "STOJKY" A DOLŮ Z KOPCE PAK NABÍDNE SPOUSTU ZÁBAVY.
Hliníkový rám z materiálu ALUXX SL má nově odpružení Maestro se zdvihem 140 mm, uchycením tlumiče Trunnion Mount a karbonovým horním vahadlem. Další inovací jsou širší (Boost) pevné osy, které přinášejí vyšší tuhost kola jako celku. Výkonný středový motor Giant SyncDrive Sport Yamaha (80 Nm) si bere energii z lithiové baterie Giant EnergyPak (400 nebo 500 Wh), která je integrována do spodní rámové trubky. Nabíjení je možné po jejím vyjmutí z rámu nebo přímo v kole. Okamžitou odezvu na vaše šlapání a efektivní distribuci energie z baterie zajistí 4-senzorová technologie Giant PedalPlus. Vylepšené počítače Giant RideControl mají ovládání jako součást gripu, kromě 3 režimů výkonu je tu i funkce dopomoci při vedení kola za chůze (Walk Assist). Všechny Full-E+ modely jsou osazeny širokými ráfky a plášti (šíře 2,55“), aby jízda byla pohodlná a bezpečná. Dva vyšší modely jsou vybaveny teleskopickou sedlovkou s vnitřně vedeným bowdenem ovládací páčky.
Velikosti | S, M, L, XL |
---|---|
Barva | Black/Blue/Red |
Rám | ALUXX SL Aluminum, odpružení Maestro, zdvih 140 mm, karbonové horní vahadlo |
Vidlice | RockShox Lyrik RCT3 27.5+, zdvih 160/130 mm, 2-Position Air, pevná osa Boost 15×110 mm Maxle Stealth, crown adjust compression damper, sloupek OverDrive |
Tlumič | RockShox SuperDeluxe RCT3 DebonAir, high volume shock, 185 × 52,5 mm, Trunnion Mount, custom tuned, low compression, medium rebound, 2 tokens |
Řídítka | Giant Contact DH, 800 × 31,8 mm |
Představec | Giant Contact |
Sedlovka | Giant Contact SL Switch, teleskopická, ovládání z řídítek, 30,9 mm |
Sedlo | Giant Contact SL Neutral |
Pedály | aluminum, platform |
Řazení | SRAM EX1 e-MTB specific |
Přesmykač | – |
Přehazovačka | SRAM EX1 e-MTB specific |
Brzdy | SRAM Guide RSC, 200 mm kotouče |
Brzdové páky | SRAM Guide RSC |
Kazeta | SRAM EX1 e-MTB specific, XG-899, 11–48T |
Řetěz | SRAM PC-1051 |
Kliky | Praxis Works, převodník 36T, Cold Forged 4130 premium plate steel, Wide/Narrow chainring, custom minimal Q-factor, ‚Boost‘ 4-bolt 104 BCD Yamaha specific spider / MRP 1× Carbon D-Mount co-molded ‚TR‘ vodítko řetězu |
Ráfky | DT Swiss EX 1501 Spline ONE, 584 × 30 mm, welded, aluminum, TL ready |
Náboje | : DT Swiss Spline ONE 240s hub with 36T ratchet system, IS 6-bolt, [F]: 110×15 mm Boost thru-axle, [R]: 148×12 mm Boost thru-axle |
Dráty | DT Swiss Competition Black, straight pull, DT Pro Lock Squorx nipples |
Pláště | Schwalbe Nobby Nic Evo 27.5 × 2.55 (584 × 65), Foldable, SnakeSkin sidewall, [F] Trail Star compound, [R] Pace Star compound |
Doplňky | Giant EnergyPak 4A rychlonabíječka baterie |
Motor | Giant SyncDrive Sport, powered by YAMAHA, 80 Nm, 250 W |
Senzory | Giant PedalPlus, 4-senzorová technologie |
Ovládací jednotka | Giant RideControl EVO, ovládání součastí gripu, funkce walk assist, micro USB konektor |
Baterie | Giant EnergyPak 500 Wh, 36V, 13,8 Ah, Li-Ion |
Hmotnost | Kolik váží toto kolo? Správná otázka. Bohužel, neexistuje žádný standard, kterého by se drželi všichni výrobci kol. Někteří váží rámy ve velikosti S, bez laku, bez tlumiče atp., a takto uměle snížené hmotnosti uvádějí v katalogu. Pokud chcete znát skutečnou hmotnost kola, je třeba nechat ho zvážit přímo na prodejně. Zjištěnou hmotnost pak ale nelze porovnávat s „katalogovou hmotností“ konkurenčního modelu, i ten je nutné převážit, abyste získali údaj, který odpovídá skutečnosti. |
Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit cyklistiku
k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém světě.
Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.
ZRUČNOST
Už na samém začátku zakladatel společnosti Giant King Liu věřil, že
lehčí, rychlejší a z hlediska materiálů a zpracování kvalitnější
jízdní kola učiní cyklistiku nejen zábavnější, ale také dostupnější
širšímu spektru lidí. Giant tak postupně začal měnit zavedené způsoby
výroby kol. Pokroky na sebe nenechaly dlouho čekat a zkušenosti získané
během první dekády se staly odrazovým můstkem k dalšímu rozvoji. Na
rozdíl od většiny ostatních značek jsme k výrobě kol používali
vlastní materiály, a abychom dokázali vyhovět konkrétním požadavkům na
kvalitu, zlepšovali jsme naše schopnosti v oblasti svařování a tvarování
rámových trubek.
Neustálý „hlad“ po dalším rozvoji nás dostal tam, kde nyní jsme.
Každé kolo Giant, než opustilo naše výrobní linky, prošlo rukama mnoha
zkušených lidí, kteří mu „vdechli život“. A přestože jsme se hned
na začátku pustili do neznámých vod – pevnější a lehčí materiály,
efektivnější výroba, přísná kontrola kvality – spolehlivost našich
kol a vaše důvěra ve značku Giant byly pro nás vždy na prvním místě.
INOVACE
V roce 1981 se Giant stal první značkou, která široké cyklistické
veřejnosti nabídla kvalitní a při tom cenově dostupné hliníkové rámy.
Jízdních vlastností, jaké do té doby nabízely jen drahé špičkové
stroje, si tak mohlo dopřát mnohem více lidí z různých koutů světa.
Stejnou cestou se Giant vydal v roce 1987, kdy představil svůj první
karbonový rám. Model Cadex 980 C je považován za první dostupný
silniční rám z uhlíkových vláken. K jeho výrobě bylo tehdy použito
karbonových trubek a hliníkových spojek.
Od té chvíle na seznamu inovací přibývají další a další položky,
které jsou výsledkem spolupráce našich konstruktérů a designérů
s profesionálními jezdci. A jsou to právě jejich zkušenosti a požadavky,
co nás neustále posouvá dál. Ať už je to naše špičková karbonová
technologie, vyspělý systém odpružení nebo kvalitní komponenty a
zapletená kola, veškeré inovace určené zpočátku jen pro naše závodní
týmy se prostřednictvím sériových kol postupně dostávají i k vám,
cyklistickým nadšencům. Zdokonalujeme tak nejen samotná kola, ale
i zážitky, které lidem cyklistika přináší.
INSPIRACE
Stejně důležité jako technologický vývoj a kvalita našich produktů je
pro nás i nadšení pro cyklistiku jako takovou a s tím spojené
propagování tohoto sportu. Příkladem jde samotný zakladatel King Liu (na
fotografii). Radost z jízdy na kole znovu objevil až po sedmdesátce. Nyní
i přes svůj věk tráví v sedle silničky většinu času a cestuje po
světě s jasným cílem – jeho dlouhé a mnohdy náročné cyklistické
mise nejen že motivují další zaměstnance firmy, naše prodejce a
příznivce značky Giant, aby se k němu připojili, ale také pomáhají
šířit myšlenku cyklistiky jako zdravého životního stylu.
A je to samozřejmě i naše partnerství s cyklistickými profesionály
různých disciplín, které posiluje náš vztah k tomuto sportu. Na
olympijských hrách, Tour de France nebo na Světovém poháru, všude tam se
naši jezdci mohou na Giant maximálně spolehnout. Jejich úspěchů si
nesmírně vážíme. A zatímco nás motivují, abychom v naší práci šli
neustále kupředu, příznivce cyklistiky po celém světě inspirují k tomu,
aby sedli na kolo a užili si ten skvělý pocit, jaký jim nic jiného
nenabídne. Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit
cyklistiku k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém
světě. Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.