Talon E+ je postaven na lehkém hliníkovém rámu ALUXX s pohodlnou geometrií a je vybaven novým typem motoru Yamaha – SyncDrive Core. Jedná se o velmi lehký a kompaktní motor s točivým momentem 50 Nm, což je pro tento typ kola zcela dostačující hodnota a navíc má díky tomu motor menší spotřebu energie z baterie – kolo má tedy vyšší dojezd. Nechybí zde jízdní režim Smart Assist, což je plně automatické nastavení výše podpory. Naprosto hladké spojení mezi motorem a vaší vlastní silou zajistí soustava šesti senzorů PedalPlus, která s vysokou přesností měří sílu vašeho šlapání a podle toho vyhodnocuje, kolik energie má dodat motor, aby spotřeba energie z baterie byla co nejefektivnější. Výsledkem je snadno předvídatelný a přirozený projev motoru a jízda na kole je příjemná, plynulá a s dostatkem výkonu, bez ohledu na zvolený převod nebo povahu terénu. Dostatek energie i na delších výletech dodá lithiová baterie EnergyPak 500 nebo 400 Wh, která je elegantně umístěna na spodní rámové trubce a vyjímá se do strany. Ovládací jednotka Giant RideControl One ANT+ umožňuje dodatečnou instalaci kompatibilního displeje, který je nabízen jako volitelné příslušenství. Manipulaci s kolem za chůze usnadní funkce walk assist. Díky Bluetooth konektivitě pak můžete vaše kolo spárovat s aplikací Giant RideControl pro chytré telefony (Android a iOS) – tato aplikace nabídne další užitečné funkce, jako například přesný stav baterie, možnost upravit výši podpory ve všech jízdních režimech podle vašich preferencí, záznamy o vašich jízdách nebo fitness funkce včetně analýzy vašeho výkonu. Z hlediska jízdního komfortu určitě oceníte odpruženou vidlici se zdvihem 100 mm a při brzdění se můžete spolehnout na hydraulické kotoučové brzdy. Rám kola je připraven na dodatečnou montáž stojánku pomocí integrovaného úchytu. Model Talon E+ EX už má stojánek přímo z výroby, stejně jako osvětlení a zadní nosič – je tedy koncipován spíše jako „dopravní prostředek“. Tento specifický „EX“ model má také jinou ovládací jednotku, a sice Giant RideControl Dash s displejem.
Technologie Giant Hybrid Cycling
Na ovládání RideControl zapnete elektrický pohon a zvolíte požadovaný stupeň výkonu nebo plně automatický režim Smart Assist. Jakmile se opřete do pedálů, aktivujete senzory PedalPlus, které přenášejí informace do řídící jednotky. Tento „mozek“ celého systému bleskurychle vyšle požadavek na odpovídající množství energie do baterie EnergyPak. Následně je energie převedena do motoru SyncDrive, který se okamžitě a plynule rozběhne a začne vám pomáhat při šlapání.
Dostatek síly i energie
Nový středový motor SyncDrive Core Yamaha je velmi lehký a kompaktní motor s točivým momentem 50 Nm, což je pro tento typ kola zcela dostačující hodnota. Baterie EnergyPak s kapacitou 400 Wh je začleněna do spodní rámové trubky, vyjímá se do strany a nabíjet ji můžete i přímo v kole.
Automatický režim Smart Assist
Kromě pěti manuálně volených jízdních režimů máte k dispozici také plně automatický režim Smart Assist, ve kterém systém sám vyhodnocuje, jakou míru podpory má motor dodat. Pomáhá mu v tom 6-senzorová technologie PedalPlus, která ke čtyřem základním senzorům přidává ještě senzor zrychlení (akcelerometr) a senzor náklonu.
Motor | Giant SyncDrive Core powered by YAMAHA, 50 Nm, 250 W |
---|---|
Senzory | Giant PedalPlus 6-senzorová technologie |
Ovládací jednotka | Giant RideControl One ANT+ |
Baterie | Giant EnergyPak 500 Wh, 36 V, 13,8 Ah, Lithium-Ion |
Velikosti | S, M, L, XL |
Rám | ALUXX Aluminum, středový motor, vyjímání baterie do strany, integrovaný úchyt na stojánek (KS18) |
Vidlice | SR Suntour XCM ATB Coil 29, zdvih 100 mm |
Řídítka | Giant Connect TR Riser, 31,8 mm, šířka 690 až 750 mm |
Představec | Giant Contact |
Sedlovka | Giant, 30,9 mm |
Sedlo | Giant Sport |
Pedály | platformové (hliníkové) |
Řazení | Shimano M2010, převody 1×9 |
Přehazovačka | Shimano Alivio M3100 |
Brzdy | Tektro HD-M275, hydraulické, kotouče 160/180 mm |
Brzdové páky | Tektro HD-M275 |
Kazeta | Shimano HG200, 11–36 zubů |
Řetěz | KMC e9 Sport, speciální pro elektrokola |
Kliky | alloy, minimální Q-faktor, převodník 36 zubů |
Ráfky | Giant GX03V |
Náboje | Giant eTracker Sport, rychloupínák vpředu i vzadu |
Dráty | nerez ocel |
Pláště | Maxxis Rekon 29×2.4, 60TPI |
Doplňky | nabíječka Giant EnergyPak 4A |
Hmotnost | Bohužel neexistuje žádný standard vážení kol, kterého by se drželi všichni výrobci, a uvedené hmotnosti jsou často nepřesné. Pro zjištění přesné hmotnosti kola v dané velikosti je třeba nechat kolo zvážit na prodejně a stejně tak i model konkurenční značky – jedině tak budete mít pro porovnání hmotností přesná čísla. |
Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit cyklistiku
k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém světě.
Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.
ZRUČNOST
Už na samém začátku zakladatel společnosti Giant King Liu věřil, že
lehčí, rychlejší a z hlediska materiálů a zpracování kvalitnější
jízdní kola učiní cyklistiku nejen zábavnější, ale také dostupnější
širšímu spektru lidí. Giant tak postupně začal měnit zavedené způsoby
výroby kol. Pokroky na sebe nenechaly dlouho čekat a zkušenosti získané
během první dekády se staly odrazovým můstkem k dalšímu rozvoji. Na
rozdíl od většiny ostatních značek jsme k výrobě kol používali
vlastní materiály, a abychom dokázali vyhovět konkrétním požadavkům na
kvalitu, zlepšovali jsme naše schopnosti v oblasti svařování a tvarování
rámových trubek.
Neustálý „hlad“ po dalším rozvoji nás dostal tam, kde nyní jsme.
Každé kolo Giant, než opustilo naše výrobní linky, prošlo rukama mnoha
zkušených lidí, kteří mu „vdechli život“. A přestože jsme se hned
na začátku pustili do neznámých vod – pevnější a lehčí materiály,
efektivnější výroba, přísná kontrola kvality – spolehlivost našich
kol a vaše důvěra ve značku Giant byly pro nás vždy na prvním místě.
INOVACE
V roce 1981 se Giant stal první značkou, která široké cyklistické
veřejnosti nabídla kvalitní a při tom cenově dostupné hliníkové rámy.
Jízdních vlastností, jaké do té doby nabízely jen drahé špičkové
stroje, si tak mohlo dopřát mnohem více lidí z různých koutů světa.
Stejnou cestou se Giant vydal v roce 1987, kdy představil svůj první
karbonový rám. Model Cadex 980 C je považován za první dostupný
silniční rám z uhlíkových vláken. K jeho výrobě bylo tehdy použito
karbonových trubek a hliníkových spojek.
Od té chvíle na seznamu inovací přibývají další a další položky,
které jsou výsledkem spolupráce našich konstruktérů a designérů
s profesionálními jezdci. A jsou to právě jejich zkušenosti a požadavky,
co nás neustále posouvá dál. Ať už je to naše špičková karbonová
technologie, vyspělý systém odpružení nebo kvalitní komponenty a
zapletená kola, veškeré inovace určené zpočátku jen pro naše závodní
týmy se prostřednictvím sériových kol postupně dostávají i k vám,
cyklistickým nadšencům. Zdokonalujeme tak nejen samotná kola, ale
i zážitky, které lidem cyklistika přináší.
INSPIRACE
Stejně důležité jako technologický vývoj a kvalita našich produktů je
pro nás i nadšení pro cyklistiku jako takovou a s tím spojené
propagování tohoto sportu. Příkladem jde samotný zakladatel King Liu (na
fotografii). Radost z jízdy na kole znovu objevil až po sedmdesátce. Nyní
i přes svůj věk tráví v sedle silničky většinu času a cestuje po
světě s jasným cílem – jeho dlouhé a mnohdy náročné cyklistické
mise nejen že motivují další zaměstnance firmy, naše prodejce a
příznivce značky Giant, aby se k němu připojili, ale také pomáhají
šířit myšlenku cyklistiky jako zdravého životního stylu.
A je to samozřejmě i naše partnerství s cyklistickými profesionály
různých disciplín, které posiluje náš vztah k tomuto sportu. Na
olympijských hrách, Tour de France nebo na Světovém poháru, všude tam se
naši jezdci mohou na Giant maximálně spolehnout. Jejich úspěchů si
nesmírně vážíme. A zatímco nás motivují, abychom v naší práci šli
neustále kupředu, příznivce cyklistiky po celém světě inspirují k tomu,
aby sedli na kolo a užili si ten skvělý pocit, jaký jim nic jiného
nenabídne. Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit
cyklistiku k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém
světě. Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.