ZCELA NOVÝ TRANCE 29 NAVRŽENÝ PODLE SOUČASNÝCH TRENDŮ JE URČENÝ ZEJMÉNA PRO PŘÍZNIVCE TECHNICKÝCH TRAILŮ I HRAVÝCH SINGLETRACKŮ, KTERÝM NEJVÍCE VYHOVUJE NEJVĚTŠÍ ROZMĚR KOL, TEDY 29“. SVÉ UPLATNĚNÍ ALE NAJDE TŘEBA I JAKO BIKE NA HODNĚ TECHNICKÉ XC MARATONY. ZKRÁTKA TOHLE KOLO POSOUVÁ OZNAČENÍ „UNIVERZÁLNÍ TRAIL BIKE“ DO ZCELA NOVÝCH ROZMĚRŮ A JE AŽ NÁVYKOVĚ ZÁBAVNÉ.
Vývoj zcela nové generace Trance 29 trval několik let a podíleli se na něm i naši týmoví jezdci, kteří přesně vědí, co má takové kolo „umět“. Lehký hliníkový rám ze špičkové slitiny ALUXX SL je od základu navržen pro 29“ kola a svou geometrií se blíží enduro speciálům s vyššími zdvihy (úhly: 66,5° hlavový, 74,5° sedlový). Trance 29 je ale navržen jako trail bike, a tak disponuje „jen“ 115 milimetry plně aktivního odpružení Maestro. Mohlo by se zdát, že 115 mm je málo, navíc když přední zdvih je 130 mm, ale v kombinaci s 29“ koly je 115 mm vzadu optimální hodnota pro sjezdy i výjezdy. Tam kde je třeba, Trance 29 nechá zapomenout na suchá tabulková čísla a jeden se diví, co těch 115 mm zdvihu zadní stavby pobere. Tam, kde to třeba není, se Maestro postará o vyvážený přenos energie k zadnímu kolu. Horní vahadlo je karbonové (Advanced Forged Composite Technology) pro vyšší tuhost i pevnost, uchycení tlumiče Trunnion Mount přináší vyšší citlivost odpružení. Samozřejmostí je teleskopická sedlovka s ovládáním z řídítek, vnitřní vedení bowdenů a bezdušové pláště.
HLAVNÍ PŘEDNOSTI
PŘEDNOSTI 29“ KOL:
Větší průměr kola snižuje úhel náběhu, tzn. úhel, pod jakým kolo najíždí na překážku - což je pro jízdu v terénu dobré, překonávání překážek (kořeny, kameny apod.) je s většími koly jistější, ve smyslu větší stability. A čím větší je průměr kola, tím větší je také styčná plocha mezi pláštěm a povrchem, což se projevuje lepší trakcí a současně se zlepšuje akcelerace, brzdění i zatáčení.
MODERNÍ TRAILOVÁ GEOMETRIE:
Oproti předchozí generaci Trance 29 je tento nový delší a nižší s více položenou vidlicí (66,5° hlavový úhel), což má za výsledek optimální jízdní pozici při agresivní jízdě v technickém terénu a v rychlých sjezdech. Kolo je ale vysoce efektivní (agilní) také ve stoupáních, a to díky kratší zadní stavbě (435 mm).
SKVĚLÉ ODPRUŽENÍ MAESTRO:
Systém Maestro je založen na pečlivém umístění 4 základních čepů, které neutralizují působení zadní brzdy, přesto udrží systém plně citlivý ke všem typům nerovností, a to bez nežádoucího pohupování při šlapání. Maestro využívá uchycení tlumiče Trunnion Mount s nižším převodovým poměrem, což umožňuje použití nižšího tlaku v tlumiči a výsledkem je vyšší citlivost a lepší útlum. Odpružení Maestro významným způsobem zlepšuje celkové jízdní vlastnosti kola a tím i váš požitek z jízdy v terénu.
Velikosti | S, M, L, XL |
---|---|
Barva | Metallic Blue / Black |
Rám | ALUXX SL Aluminum, odpružení Maestro, zdvih 115 mm |
Vidlice | FOX 34 Float Rhythm, zdvih 130 mm, GRIP tlumení, Boost pevná osa 15×110 mm, sloupek OverDrive |
Tlumič | FOX Float DPS Performance, Trunnion Mount |
Řídítka | Giant Contact, 780 × 35 mm, 20 mm zvýšení |
Představec | Giant Contact SL 35 |
Sedlovka | Giant Contact Switch, teleskopická, 30,9 mm |
Sedlo | Giant Contact (Neutral) |
Řazení | SRAM NX Eagle, převody 1×12 |
Přehazovačka | SRAM NX Eagle |
Brzdy | SRAM Guide T, kotouče 180 mm |
Brzdové páky | SRAM Guide T |
Kazeta | SRAM NX Eagle, 11–50 zubů |
Řetěz | SRAM NX Eagle |
Kliky | TruVativ Descendant 6k Eagle Dub, Boost, převodník 30 zubů |
Středové složení | SRAM GXP Dub Press Fit |
Ráfky | Giant XCT 29, 25 mm vnitřní šířka |
Náboje | Giant Tracker Performance Boost, pevné osy 15×110 mm a 12×148 mm, zapouzdřená ložiska |
Dráty | Sapim |
Pláště | : vpředu: Maxxis Minion DHF EXO TR, 29 × 2.3, 60 TPI / vzadu: Maxxis DHR II EXO TR, 29 × 2.3, 60 TPI, bezdušové |
Hmotnost | Bohužel neexistuje žádný standard vážení kol, kterého by se drželi všichni výrobci. Některé značky uvádějí uměle snížené hmotnosti. Pro zjištění skutečné hmotnosti kola je třeba nechat ho zvážit přímo na prodejně. Zvážit je ale třeba i konkurenční model, abyste získali údaj, který odpovídá skutečnosti. |
Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit cyklistiku
k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém světě.
Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.
ZRUČNOST
Už na samém začátku zakladatel společnosti Giant King Liu věřil, že
lehčí, rychlejší a z hlediska materiálů a zpracování kvalitnější
jízdní kola učiní cyklistiku nejen zábavnější, ale také dostupnější
širšímu spektru lidí. Giant tak postupně začal měnit zavedené způsoby
výroby kol. Pokroky na sebe nenechaly dlouho čekat a zkušenosti získané
během první dekády se staly odrazovým můstkem k dalšímu rozvoji. Na
rozdíl od většiny ostatních značek jsme k výrobě kol používali
vlastní materiály, a abychom dokázali vyhovět konkrétním požadavkům na
kvalitu, zlepšovali jsme naše schopnosti v oblasti svařování a tvarování
rámových trubek.
Neustálý „hlad“ po dalším rozvoji nás dostal tam, kde nyní jsme.
Každé kolo Giant, než opustilo naše výrobní linky, prošlo rukama mnoha
zkušených lidí, kteří mu „vdechli život“. A přestože jsme se hned
na začátku pustili do neznámých vod – pevnější a lehčí materiály,
efektivnější výroba, přísná kontrola kvality – spolehlivost našich
kol a vaše důvěra ve značku Giant byly pro nás vždy na prvním místě.
INOVACE
V roce 1981 se Giant stal první značkou, která široké cyklistické
veřejnosti nabídla kvalitní a při tom cenově dostupné hliníkové rámy.
Jízdních vlastností, jaké do té doby nabízely jen drahé špičkové
stroje, si tak mohlo dopřát mnohem více lidí z různých koutů světa.
Stejnou cestou se Giant vydal v roce 1987, kdy představil svůj první
karbonový rám. Model Cadex 980 C je považován za první dostupný
silniční rám z uhlíkových vláken. K jeho výrobě bylo tehdy použito
karbonových trubek a hliníkových spojek.
Od té chvíle na seznamu inovací přibývají další a další položky,
které jsou výsledkem spolupráce našich konstruktérů a designérů
s profesionálními jezdci. A jsou to právě jejich zkušenosti a požadavky,
co nás neustále posouvá dál. Ať už je to naše špičková karbonová
technologie, vyspělý systém odpružení nebo kvalitní komponenty a
zapletená kola, veškeré inovace určené zpočátku jen pro naše závodní
týmy se prostřednictvím sériových kol postupně dostávají i k vám,
cyklistickým nadšencům. Zdokonalujeme tak nejen samotná kola, ale
i zážitky, které lidem cyklistika přináší.
INSPIRACE
Stejně důležité jako technologický vývoj a kvalita našich produktů je
pro nás i nadšení pro cyklistiku jako takovou a s tím spojené
propagování tohoto sportu. Příkladem jde samotný zakladatel King Liu (na
fotografii). Radost z jízdy na kole znovu objevil až po sedmdesátce. Nyní
i přes svůj věk tráví v sedle silničky většinu času a cestuje po
světě s jasným cílem – jeho dlouhé a mnohdy náročné cyklistické
mise nejen že motivují další zaměstnance firmy, naše prodejce a
příznivce značky Giant, aby se k němu připojili, ale také pomáhají
šířit myšlenku cyklistiky jako zdravého životního stylu.
A je to samozřejmě i naše partnerství s cyklistickými profesionály
různých disciplín, které posiluje náš vztah k tomuto sportu. Na
olympijských hrách, Tour de France nebo na Světovém poháru, všude tam se
naši jezdci mohou na Giant maximálně spolehnout. Jejich úspěchů si
nesmírně vážíme. A zatímco nás motivují, abychom v naší práci šli
neustále kupředu, příznivce cyklistiky po celém světě inspirují k tomu,
aby sedli na kolo a užili si ten skvělý pocit, jaký jim nic jiného
nenabídne. Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit
cyklistiku k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém
světě. Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.