Trance 29 je moderní trail bike na větších kolech určený hlavně pro příznivce technických trailů i hravých singletracků, kterým nejvíce vyhovují právě 29“ kola. Své uplatnění ale najde třeba i jako bike na hodně dlouhé a technické XC maratony, kde celoodpružené kolo přijde vhod. Zkrátka tohle kolo posouvá označení „univerzální trail bike“ do zcela nových rozměrů a je až návykově zábavné.
Lehký hliníkový rám vyrobených v naší vlastní továrně ze špičkové slitiny ALUXX SL je od základu navržen pro 29“ kola a svou geometrií se blíží enduro speciálům s vyššími zdvihy. Trance 29 je ale navržen jako trail bike, a tak disponuje „jen“ 115 milimetry plně aktivního odpružení Maestro. Mohlo by se zdát, že těch 115 mm je na trail bike málo, navíc když přední zdvih je 130 mm, ale v kombinaci s 29“ koly je 115 mm vzadu optimální hodnota – zatímco ve sjezdech budete mít pocit mnohem vyššího zdvihu, než kolo ve skutečnosti má, ve výjezdech a šlapavých pasážích se zas odpružení Maestro postará o vyvážený a efektivní přenos energie k zadnímu kolu. Horní vahadlo odpružení Maestro je karbonové pro vyšší tuhost i pevnost (technologie Advanced Forged Composite), přímé uchycení tlumiče do horního vahadla (tzv. trunnion mount) přináší vyšší citlivost odpružení. Pokud jde o výbavu, všechny 3 nabízené modely mají teleskopickou sedlovkou, řazení 1x12 s širokým rozsahem převodů a bezdušová kola.
Přednosti 29“ kol
Větší průměr kola snižuje úhel, pod jakým kolo najíždí na překážku – překonávání všemožných terénních nástrah je díky tomu s většími koly jistější, ve smyslu větší stability. A čím větší je průměr kola, tím větší je také styčná plocha mezi pláštěm a povrchem, což se projevuje lepší trakcí – poznáte to například v zatáčkách, kde kolo lépe „drží“, nebo lepší účinností brzdění.
Moderní trailová geometrie
Oproti předchozí generaci Trance 29 je tento nový delší a nižší s více položenou vidlicí (66,5° hlavový úhel), což má za výsledek optimální jízdní pozici při agresivní jízdě v technickém terénu a v rychlých sjezdech. Kolo je ale vysoce efektivní také ve stoupáních, a to díky kratší zadní stavbě (435 mm) a 74,5° sedlovému úhlu.
Skvělé odpružení Maestro
Plně aktivní zadní odpružení Maestro, které u modelu Trance 29 poskytuje 115 mm zdvihu, je citlivé ke všem typům nerovností, jízda v terénu tak bude mnohem příjemnější a zábavnější. A navíc u tohoto systému, který funguje na principu virtuálního (plovoucího) středu otáčení zadní stavby, nedochází k nežádoucímu pohupování při šlapání – díky tomu při jízdě neztrácíte energii a jedete plynuleji, rychleji a s menší námahou.
Velikosti | S, M, L, XL |
---|---|
Barva | Matte Gunmetal Black / Gloss Olive Green |
Rám | ALUXX SL Aluminum, odpružení Maestro, zdvih 115 mm |
Vidlice | FOX 34 Rhythm, zdvih 130 mm, GRIP tlumení, Boost pevná osa 110×15 mm |
Tlumič | FOX Float DPS Performance |
Řídítka | Giant Contact TR 35, 780×35 mm, 20 mm zvýšení |
Představec | Giant Contact SL 35 |
Sedlovka | Giant Contact Switch, teleskopická, 30,9 mm |
Sedlo | Giant Contact (Neutral) |
Řazení | Shimano SLX, převody 1×12 |
Přehazovačka | Shimano SLX |
Brzdy | Shimano MT520, 4-pístkové |
Brzdové páky | Shimano MT501 |
Kazeta | Shimano SLX, 10–51 zubů |
Řetěz | Shimano |
Kliky | Shimano SLX, převodník 30 zubů |
Středové složení | Shimano, press fit |
Ráfky | Giant XCT 29, 25 mm vnitřní šířka |
Náboje | Shimano Boost, Center-Lock, zapouzdřená ložiska, pevné osy 110×15 a 148×12 mm, zadní náboj s ořechem Micro Spline |
Dráty | Sapim |
Pláště | : vpředu: Maxxis Minion DHF EXO TR, 29×2.3 / vzadu: Maxxis Minion DHR II EXO TR, 29×2.3 (bezdušové) |
Doplňky | příprava na bezdušový provoz |
Hmotnost | Bohužel neexistuje žádný standard vážení kol, kterého by se drželi všichni výrobci. Některé značky uvádějí uměle snížené hmotnosti. Pro zjištění skutečné hmotnosti kola je třeba nechat ho zvážit přímo na prodejně. Zvážit je ale třeba i konkurenční model, abyste získali údaj, který odpovídá skutečnosti. |
Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit cyklistiku
k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém světě.
Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.
ZRUČNOST
Už na samém začátku zakladatel společnosti Giant King Liu věřil, že
lehčí, rychlejší a z hlediska materiálů a zpracování kvalitnější
jízdní kola učiní cyklistiku nejen zábavnější, ale také dostupnější
širšímu spektru lidí. Giant tak postupně začal měnit zavedené způsoby
výroby kol. Pokroky na sebe nenechaly dlouho čekat a zkušenosti získané
během první dekády se staly odrazovým můstkem k dalšímu rozvoji. Na
rozdíl od většiny ostatních značek jsme k výrobě kol používali
vlastní materiály, a abychom dokázali vyhovět konkrétním požadavkům na
kvalitu, zlepšovali jsme naše schopnosti v oblasti svařování a tvarování
rámových trubek.
Neustálý „hlad“ po dalším rozvoji nás dostal tam, kde nyní jsme.
Každé kolo Giant, než opustilo naše výrobní linky, prošlo rukama mnoha
zkušených lidí, kteří mu „vdechli život“. A přestože jsme se hned
na začátku pustili do neznámých vod – pevnější a lehčí materiály,
efektivnější výroba, přísná kontrola kvality – spolehlivost našich
kol a vaše důvěra ve značku Giant byly pro nás vždy na prvním místě.
INOVACE
V roce 1981 se Giant stal první značkou, která široké cyklistické
veřejnosti nabídla kvalitní a při tom cenově dostupné hliníkové rámy.
Jízdních vlastností, jaké do té doby nabízely jen drahé špičkové
stroje, si tak mohlo dopřát mnohem více lidí z různých koutů světa.
Stejnou cestou se Giant vydal v roce 1987, kdy představil svůj první
karbonový rám. Model Cadex 980 C je považován za první dostupný
silniční rám z uhlíkových vláken. K jeho výrobě bylo tehdy použito
karbonových trubek a hliníkových spojek.
Od té chvíle na seznamu inovací přibývají další a další položky,
které jsou výsledkem spolupráce našich konstruktérů a designérů
s profesionálními jezdci. A jsou to právě jejich zkušenosti a požadavky,
co nás neustále posouvá dál. Ať už je to naše špičková karbonová
technologie, vyspělý systém odpružení nebo kvalitní komponenty a
zapletená kola, veškeré inovace určené zpočátku jen pro naše závodní
týmy se prostřednictvím sériových kol postupně dostávají i k vám,
cyklistickým nadšencům. Zdokonalujeme tak nejen samotná kola, ale
i zážitky, které lidem cyklistika přináší.
INSPIRACE
Stejně důležité jako technologický vývoj a kvalita našich produktů je
pro nás i nadšení pro cyklistiku jako takovou a s tím spojené
propagování tohoto sportu. Příkladem jde samotný zakladatel King Liu (na
fotografii). Radost z jízdy na kole znovu objevil až po sedmdesátce. Nyní
i přes svůj věk tráví v sedle silničky většinu času a cestuje po
světě s jasným cílem – jeho dlouhé a mnohdy náročné cyklistické
mise nejen že motivují další zaměstnance firmy, naše prodejce a
příznivce značky Giant, aby se k němu připojili, ale také pomáhají
šířit myšlenku cyklistiky jako zdravého životního stylu.
A je to samozřejmě i naše partnerství s cyklistickými profesionály
různých disciplín, které posiluje náš vztah k tomuto sportu. Na
olympijských hrách, Tour de France nebo na Světovém poháru, všude tam se
naši jezdci mohou na Giant maximálně spolehnout. Jejich úspěchů si
nesmírně vážíme. A zatímco nás motivují, abychom v naší práci šli
neustále kupředu, příznivce cyklistiky po celém světě inspirují k tomu,
aby sedli na kolo a užili si ten skvělý pocit, jaký jim nic jiného
nenabídne. Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit
cyklistiku k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém
světě. Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.