Lehký hliníkový rám, který vyrábíme v naší vlastní továrně ze špičkové slitiny ALUXX SL, je od základu navržen pro 29“ kola a svou geometrií se blíží enduro speciálům s vyššími zdvihy. Trance 29 je ale navržen jako trail bike, a tak disponuje „jen“ 115 milimetry plně aktivního odpružení Maestro. Mohlo by se zdát, že těch 115 mm je na trail bike málo, navíc když přední zdvih je 130 mm, ale nenechte se zmást čísly – zatímco ve sjezdech budete mít pocit mnohem vyššího zdvihu, než kolo ve skutečnosti má, ve výjezdech a šlapavých pasážích se zas odpružení Maestro postará o vyvážený a efektivní přenos energie k zadnímu kolu. Horní vahadlo odpružení Maestro je karbonové pro vyšší tuhost i pevnost (technologie Advanced Forged Composite), přímé uchycení tlumiče do horního vahadla (tzv. trunnion mount) přináší vyšší citlivost odpružení. Pokud jde o výbavu, všechny 3 nabízené modely mají teleskopickou sedlovkou, řazení 1x12 s širokým rozsahem převodů a bezdušová kola.
Moderní trailová geometrie
Trance 29 má poměrně položenou vidlici (66,5° hlavový úhel), což má za výsledek optimální jízdní pozici při agresivní jízdě v technickém terénu a v rychlých sjezdech. Kolo je ale vysoce efektivní také ve stoupáních, a to díky kratší zadní stavbě (435 mm) a 74,5° sedlovému úhlu.
Skvělé odpružení Maestro
Odpružení Maestro je plně aktivní a vysoce citlivé, jízda v terénu tak bude příjemnější a zábavnější. Tento systém funguje na principu virtuálního (plovoucího) středu otáčení zadní stavby, což eliminuje nežádoucí pohupování při šlapání – díky tomu při jízdě neztrácíte energii a jedete plynuleji, rychleji a s menší námahou. Maestro využívá tlumičů s přímým uchycením do horního vahadla (tzv. trunnion mount) a nižším převodovým poměrem – výsledkem je ještě vyšší citlivost a lepší útlum.
Karbonové horní vahadlo
Horní vahadlo odpružení Maestro je vyrobené z jednoho kusu karbonového kompozitu. Hlavní podstatou této technologie Advanced Forged Composite je vícesměrová karbonová konstrukce a inovativní proces formování extrémně vysokým tlakem. Výsledný produkt je lehčí a zároveň tužší a pevnější než stejný výrobek z hliníku nebo běžného kompozitu.
Velikosti | S, M, L, XL |
---|---|
Barva | Black/Teal |
Rám | ALUXX SL Aluminum, odpružení Maestro, zdvih 115 mm |
Vidlice | FOX 34 Float Rhythm, zdvih 130 mm, GRIP tlumení, Boost pevná osa 15×110 mm (Kabolt), 44 mm offset |
Tlumič | FOX Float DPS Performance, rozměr 165/42.5, naladěn pro Giant |
Řídítka | Giant Contact TR35, 780×35 mm, 20 mm zvýšení |
Představec | Giant Contact SL 35 |
Sedlovka | Giant Contact Switch, teleskopická, 30,9 mm |
Sedlo | Giant Romero |
Řazení | Shimano SLX, převody 1×12 |
Přehazovačka | Shimano SLX |
Brzdy | Shimano MT520 |
Brzdové páky | Shimano MT501 |
Kazeta | Shimano SLX, 10–51 zubů |
Řetěz | KMC X12 |
Kliky | Shimano SLX, převodník 30 zubů |
Středové složení | Shimano, press fit |
Ráfky | Giant AM 29, tubeless ready, sleeve-joint, 30 mm vnitřní šířka |
Náboje | Shimano Boost, zapouzdřená ložiska, pevné osy 110×15 a 148×12 mm |
Dráty | Sapim |
Pláště | : vpředu: Maxxis Minion DHF 3C EXO TR, 29×2.3 / vzadu: Maxxis Aggressor 3C EXO TR, 29×2.3 (bezdušové) |
Doplňky | příprava na bezdušový provoz |
Hmotnost | Bohužel neexistuje žádný standard vážení kol, kterého by se drželi všichni výrobci, a uvedené hmotnosti jsou často nepřesné. Pro zjištění přesné hmotnosti kola v dané velikosti je třeba nechat kolo zvážit na prodejně a stejně tak i model konkurenční značky – jedině tak budete mít pro porovnání hmotností přesná čísla. |
Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit cyklistiku
k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém světě.
Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.
ZRUČNOST
Už na samém začátku zakladatel společnosti Giant King Liu věřil, že
lehčí, rychlejší a z hlediska materiálů a zpracování kvalitnější
jízdní kola učiní cyklistiku nejen zábavnější, ale také dostupnější
širšímu spektru lidí. Giant tak postupně začal měnit zavedené způsoby
výroby kol. Pokroky na sebe nenechaly dlouho čekat a zkušenosti získané
během první dekády se staly odrazovým můstkem k dalšímu rozvoji. Na
rozdíl od většiny ostatních značek jsme k výrobě kol používali
vlastní materiály, a abychom dokázali vyhovět konkrétním požadavkům na
kvalitu, zlepšovali jsme naše schopnosti v oblasti svařování a tvarování
rámových trubek.
Neustálý „hlad“ po dalším rozvoji nás dostal tam, kde nyní jsme.
Každé kolo Giant, než opustilo naše výrobní linky, prošlo rukama mnoha
zkušených lidí, kteří mu „vdechli život“. A přestože jsme se hned
na začátku pustili do neznámých vod – pevnější a lehčí materiály,
efektivnější výroba, přísná kontrola kvality – spolehlivost našich
kol a vaše důvěra ve značku Giant byly pro nás vždy na prvním místě.
INOVACE
V roce 1981 se Giant stal první značkou, která široké cyklistické
veřejnosti nabídla kvalitní a při tom cenově dostupné hliníkové rámy.
Jízdních vlastností, jaké do té doby nabízely jen drahé špičkové
stroje, si tak mohlo dopřát mnohem více lidí z různých koutů světa.
Stejnou cestou se Giant vydal v roce 1987, kdy představil svůj první
karbonový rám. Model Cadex 980 C je považován za první dostupný
silniční rám z uhlíkových vláken. K jeho výrobě bylo tehdy použito
karbonových trubek a hliníkových spojek.
Od té chvíle na seznamu inovací přibývají další a další položky,
které jsou výsledkem spolupráce našich konstruktérů a designérů
s profesionálními jezdci. A jsou to právě jejich zkušenosti a požadavky,
co nás neustále posouvá dál. Ať už je to naše špičková karbonová
technologie, vyspělý systém odpružení nebo kvalitní komponenty a
zapletená kola, veškeré inovace určené zpočátku jen pro naše závodní
týmy se prostřednictvím sériových kol postupně dostávají i k vám,
cyklistickým nadšencům. Zdokonalujeme tak nejen samotná kola, ale
i zážitky, které lidem cyklistika přináší.
INSPIRACE
Stejně důležité jako technologický vývoj a kvalita našich produktů je
pro nás i nadšení pro cyklistiku jako takovou a s tím spojené
propagování tohoto sportu. Příkladem jde samotný zakladatel King Liu (na
fotografii). Radost z jízdy na kole znovu objevil až po sedmdesátce. Nyní
i přes svůj věk tráví v sedle silničky většinu času a cestuje po
světě s jasným cílem – jeho dlouhé a mnohdy náročné cyklistické
mise nejen že motivují další zaměstnance firmy, naše prodejce a
příznivce značky Giant, aby se k němu připojili, ale také pomáhají
šířit myšlenku cyklistiky jako zdravého životního stylu.
A je to samozřejmě i naše partnerství s cyklistickými profesionály
různých disciplín, které posiluje náš vztah k tomuto sportu. Na
olympijských hrách, Tour de France nebo na Světovém poháru, všude tam se
naši jezdci mohou na Giant maximálně spolehnout. Jejich úspěchů si
nesmírně vážíme. A zatímco nás motivují, abychom v naší práci šli
neustále kupředu, příznivce cyklistiky po celém světě inspirují k tomu,
aby sedli na kolo a užili si ten skvělý pocit, jaký jim nic jiného
nenabídne. Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit
cyklistiku k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém
světě. Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.