Budujte svůj vlastní styl
Jezdci menšího vzrůstu by při výběru nového kola neměli být ničím omezeni. Bohužel, ve skutečnosti tomu tak často je. Pokud ani vy nemáte zrovna basketbalovou postavu, GT Air je tu právě pro vás. Výrazně zkrácená horní rámová trubka ani s pečlivostí vybrané komponenty vám při tréninku krkolomných triků rozhodně na překážku nebudou.
VELIKOSTI | 20" wheel / 19.5" top tube |
---|---|
BARVY | matte fluro green // matte black |
RÁM | 2016 GT BMX Design, Hi-Ten Steel Tubes, DT Gusset, American BB , Seat Stay Mounted U-Brake, External 1–1/8" H/T, Odyssey Springfield Brake compatible |
VIDLICE | GT BMX Design, Hi-Ten 31.8– 28.6mm Tapered O.D. Blades, 3/8" Axle Dropouts |
KLIKY | GT Tubular CR-MO 3Pc., 170mm Arms, Cold Forged CR-MO 19mm x 8T Spline Spindle, 25T Steel Chain Wheel GT Design |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ | American Loose Ball Bearing |
PEDÁLY | GT Low Profile Mid Size Platform Design, PP Material, Boron Axle |
KAZETA | 9T One Piece Driver |
ŘETĚZ | KMC Z410 |
RÁFKY | Aluminum Single Wall, 36 Hole |
PLÁŠTĚ | (F/R) 20 X 2.3 GT POOL STREET TREAD |
NÁBOJE | (F) Steel Body, Loose Ball 3/8" Heat Treated Axle, 36 Hole, / ® Steel Body, Loose Ball 9T Cassette 36 Hole |
BRZDY | Aluminum U-Brake |
BRZDOVÉ PÁKY | Alloy |
ŘIDÍTKA | : H: 8.39" (213mm), W: 28" (711mm), w/ 19mm Crossbar, 3°up, 11°back |
PŘEDSTAVEC | GT INVERT Top Load Design With Cold Forged Clamp, 40mm Ext |
GRIPY | Mushroom Style 147mm Soft Compound, w/ GT removable plug |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ | 1–1/8" Thread less, Steel |
SEDLO | Integrated saddle w/ post |
SEDLOVKA | Alloy, 25.4mm x 200mm |
Začátkem 70.let – s nástupem motokrosu vznikly i závody kol na motokrosových závodištích. A tak Gary Turner, zkušený ve svařování CrMo, vyrobil pro svého syna lehké rámy pro tyto závody. Garyho rámy si postupem času získaly vynikající reputaci. O několik měsíců později Garyho kontaktoval Richard Long, majitel bikeshopu v Kalifornii. Tak v roce 1974 začalo nejslavnější partnerství v historii BMX. Gary a Richard se specializovali na výrobu CrMo rámů, vidlic a komponentů. V roce 1979 zakládají firmu GT Bicycles (název vznikl podle Garyho Turnera). Rozvíjí distribuci po celých USA a Evropě. Ale to ještě netušili, že během 20 let vybudují jednu z nejznámějších cyklistických firem na světě.
V letech 1987–1994 MTB zažil boom a GT představil svá první horská kola na Interbiku v Nevadě. O 5 let později kola GT dominovala v závodním MTB stejně jako v BMX. Jako první na světě vybavili svá kola výměnnou patkou a vyztužili okraje hlavové rámové trubky.
V roce 1991 přijali do svého mezinárodního závodního týmu mistryni světa v MTB Julii Furtado a juniorského světového šampiona ve sjezdu Nicholase Vouilloze. S dalšími postupně přibývajícími závodními hvězdami se GT Team stal jedním z nejsilnějších na světě.
GT vyvíjeli nejen horská kola, ale mezi jejich pýchu patří i nejrychlejší dráhové kolo na světě pro US Olympijský dráhový tým. Mnohamilionová investice však vyústila v zákaz UCI věšech aerodynamických aspektů, které zajistily kolům GT vítězství a ocenění.
Jako novinku přestavili na trh systém RTS – GT se stává vedoucím ve vývoji celoodpružených kol. Jako vůbec první na světě přichází GT s rámy se zadním tlumením přesahující magickou hranici 10 cm.
Obchod neustále firmy GT rostl každým měsícem, ale v červnu 1996 se vše nenávratně mění. Obchodní mozek a hlavní tahoun značky GT Richard Long umírá ve věku 46 let, když jej na motorce srazilo auto.
Ale i po této nešťastné události firma GT pokračuje ve zdokonalování svých kol Přichází Fueler, jeden z mála rámů specifických pro dirt jump. GT se stal první společností s masovou výrobou celoodpružených kol na Taiwanu, a to se systémem RTS, dále představili linii silničních kol. US Olympijský tým jezdnil na top modelech a GT se stal oficiálním sponzorem tohoto týmu na olympiádě v Atlantě.
V dalších letech bylo představeno mnoho dalších novinek-např.: hliník se stal hitem a GT začal aplikovat zkušenosti získané ze Zaskara na BMX technologií, další novinkou byla monocoque konstrukce na bikrosových Box series kolech – za použití karbonu na MTB a silničních kolech,dále byla otevřena nová kapitola odpružení v MTB – i-Drive .
V roce 2000 se rám Ultrabox stal bombou v BMX.
O rok na to Společnost Pacific Cycle, největší společnost v cyklistickém průmyslu na světě, kupila značku GT, která stále zvyšovala prodej a v roce 2003 oznámila nejvyšší prodej kol ve své historii. O několik let později přišla inovovaná verze systému i-Drive.
V letech 2007–2009
GT pokračuje v adopci nových technologií. Představuje nová 29" kola a
zcela novou metodu tvorby karbonových rámů.
Konstrukce Force Optimized umožnila vytvořit první karbonové sjezdové kolo Fury a UB2, první celokarbonový závodní BMX. A stejně jako před tím, historii GT tvoří velké výsledky na závodní scéně. Brian Lopes se stal v roce 2007 mistr světa ve 4×. V roce 2008 se stal Burry Stander mistr světa U23. V prvním olympijském roce závodního BMX získal Mike Day stříbrnou medaily a Jill Kintner bronzovou. Mick Hannah stál několikrát na podiu v závodech světového poháru ve sjezdu s novou Fury.
2010-SOUČASNOST
GT se zaměřuje na podporu nejlepších jezdců a týmů a vytváří
další přelomová kola.
Marc Beaumont v roce 2010 vyhrává závod ve Val di Sole a jako první člověk vyhrává závod světového poháru ve sjezdu na celokarbonovém kole. V roce 2013 GT podporuje nejrychlejší tým planety GT Factory Racing a zcela dominuje závodům světového poháru.