Rychlostí světla nahoru i dolů.
Myslíte si, že bytelný all-mountain stroj nemůže být dostatečně lehký na to, aby se s ním daly absolvovat celodenní výlety? Zamyslete se znovu. Díky konstrukci Force Optimized Carbon jsme byli schopni dosáhnout ještě vyšší tuhosti, kterou můžete využít ve svůj prospěch, zatímco se progresivní geometrie stará o perfektní pozici za řídítky a precizně přesné ovládání. GT Force X Carbon je zkrátka dokonalou kombinací rychlosti, jistoty a odolnosti.
VELIKOSTI | S, M, L, XL |
---|---|
BARVY | blue/neon red |
RÁM | COR All Mountain Philosophy, FOC Ultra Carbon Frame, 150mm Travel AOS Independent Drivetrain® Suspension System w/Forged Linkage, Pivots, 1 1/8" to 1 1/2" Integrated Head Tube, and 12 × 142mm Maxle Dropouts |
VIDLICE | RockShox Pike RC, 160mm Travel, 15mm Maxle, w/ Lockout & Rebound Adjust, Tapered Alloy Steerer |
TLUMIČ | Fox Racing Shox Performance FLOAT X, 7.5"x2" Air Shock, w/ Rebound & Compression Adjust |
KLIKY | RaceFace Aeffect, 34/24T w/ Bashguard (Including 30T Narrow Wide) |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ | RaceFace X-Type |
PEDÁLY | N/A |
PŘESMYKAČ | Shimano Deore XT, FD-M8020 |
PŘEHAZOVAČKA | Shimano Deore XT Shadow Plus, Direct Mount, RD-M8000-D, SGS Cage |
ŘAZENÍ | Shimano Deore XT, SL-M8000, Rapid Fire |
KAZETA | Shimano Deore XT, CS-M8000, 11-Speed, 11–42T |
ŘETĚZ | Shimano CN-HG600–11 |
RÁFKY | Stans NoTubes Rapid 28, 32H |
PLÁŠTĚ | (F/R) Continental Mountain King 27.5"x2.4", Folding Bead |
NÁBOJE | Shimano SLX, FH-M678, Centerlock Disc, 12×142mm Thru Axle |
DRÁTY | DT Competition, 1.8/1.6 Stainless, Black |
BRZDY | Shimano SLX, BR-M675, w/ Metallic Pads & Fins, 203mm / 180mm SM-RT68 Centerlock IceTech Rotor |
BRZDOVÉ PÁKY | Shimano SLX, BL-M675 |
ŘIDÍTKA | RaceFace Chester, 20mm Rise, 780mm Width |
PŘEDSTAVEC | RaceFace Chester, 40mm Length |
GRIPY | GT Statement Double Lock-on Grips |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ | Orbit C-40-ACB |
SEDLO | WTB Silverado Race SL, Cromoly Rail |
SEDLOVKA | KS LEV Integra, 34.9mm, w/ Remote |
Začátkem 70.let – s nástupem motokrosu vznikly i závody kol na motokrosových závodištích. A tak Gary Turner, zkušený ve svařování CrMo, vyrobil pro svého syna lehké rámy pro tyto závody. Garyho rámy si postupem času získaly vynikající reputaci. O několik měsíců později Garyho kontaktoval Richard Long, majitel bikeshopu v Kalifornii. Tak v roce 1974 začalo nejslavnější partnerství v historii BMX. Gary a Richard se specializovali na výrobu CrMo rámů, vidlic a komponentů. V roce 1979 zakládají firmu GT Bicycles (název vznikl podle Garyho Turnera). Rozvíjí distribuci po celých USA a Evropě. Ale to ještě netušili, že během 20 let vybudují jednu z nejznámějších cyklistických firem na světě.
V letech 1987–1994 MTB zažil boom a GT představil svá první horská kola na Interbiku v Nevadě. O 5 let později kola GT dominovala v závodním MTB stejně jako v BMX. Jako první na světě vybavili svá kola výměnnou patkou a vyztužili okraje hlavové rámové trubky.
V roce 1991 přijali do svého mezinárodního závodního týmu mistryni světa v MTB Julii Furtado a juniorského světového šampiona ve sjezdu Nicholase Vouilloze. S dalšími postupně přibývajícími závodními hvězdami se GT Team stal jedním z nejsilnějších na světě.
GT vyvíjeli nejen horská kola, ale mezi jejich pýchu patří i nejrychlejší dráhové kolo na světě pro US Olympijský dráhový tým. Mnohamilionová investice však vyústila v zákaz UCI věšech aerodynamických aspektů, které zajistily kolům GT vítězství a ocenění.
Jako novinku přestavili na trh systém RTS – GT se stává vedoucím ve vývoji celoodpružených kol. Jako vůbec první na světě přichází GT s rámy se zadním tlumením přesahující magickou hranici 10 cm.
Obchod neustále firmy GT rostl každým měsícem, ale v červnu 1996 se vše nenávratně mění. Obchodní mozek a hlavní tahoun značky GT Richard Long umírá ve věku 46 let, když jej na motorce srazilo auto.
Ale i po této nešťastné události firma GT pokračuje ve zdokonalování svých kol Přichází Fueler, jeden z mála rámů specifických pro dirt jump. GT se stal první společností s masovou výrobou celoodpružených kol na Taiwanu, a to se systémem RTS, dále představili linii silničních kol. US Olympijský tým jezdnil na top modelech a GT se stal oficiálním sponzorem tohoto týmu na olympiádě v Atlantě.
V dalších letech bylo představeno mnoho dalších novinek-např.: hliník se stal hitem a GT začal aplikovat zkušenosti získané ze Zaskara na BMX technologií, další novinkou byla monocoque konstrukce na bikrosových Box series kolech – za použití karbonu na MTB a silničních kolech,dále byla otevřena nová kapitola odpružení v MTB – i-Drive .
V roce 2000 se rám Ultrabox stal bombou v BMX.
O rok na to Společnost Pacific Cycle, největší společnost v cyklistickém průmyslu na světě, kupila značku GT, která stále zvyšovala prodej a v roce 2003 oznámila nejvyšší prodej kol ve své historii. O několik let později přišla inovovaná verze systému i-Drive.
V letech 2007–2009
GT pokračuje v adopci nových technologií. Představuje nová 29" kola a
zcela novou metodu tvorby karbonových rámů.
Konstrukce Force Optimized umožnila vytvořit první karbonové sjezdové kolo Fury a UB2, první celokarbonový závodní BMX. A stejně jako před tím, historii GT tvoří velké výsledky na závodní scéně. Brian Lopes se stal v roce 2007 mistr světa ve 4×. V roce 2008 se stal Burry Stander mistr světa U23. V prvním olympijském roce závodního BMX získal Mike Day stříbrnou medaily a Jill Kintner bronzovou. Mick Hannah stál několikrát na podiu v závodech světového poháru ve sjezdu s novou Fury.
2010-SOUČASNOST
GT se zaměřuje na podporu nejlepších jezdců a týmů a vytváří
další přelomová kola.
Marc Beaumont v roce 2010 vyhrává závod ve Val di Sole a jako první člověk vyhrává závod světového poháru ve sjezdu na celokarbonovém kole. V roce 2013 GT podporuje nejrychlejší tým planety GT Factory Racing a zcela dominuje závodům světového poháru.