KDYŽ SE SILNIČNÍ STYL POTKÁ S HORSKOU VÝZVOU V LEHKÉM ENDUROAD BALÍČKU
Ještě nikdy nebylo vysoce kvalitní silniční kolo tak schopné na silnicích s nízkou kvalitou. Kolo Grade je připravené na vše. Od utažených zatáček horských silnic po štěrkové a lesní cesty a vše mezi tím. Grade nemá hranice.
PROFIL JEZDCE
Kdokoli, kdo miluje rychlost a schopnost silničního kola, ale preferuje jízdu na horách
CHARAKTERISTIKA
VELIKOSTI | 51, 53, 55, 56, 58, 60 |
---|---|
BARVY | Satin Washed Turquoise w/ Neon Red and Black (WTQ) |
RÁM | GT EnduRoad carbon frame and fork, disc specific triple triangle with Tapered head tube, PFBB30 bottom bracket, removable fender bridge |
VIDLICE | Grade Full Carbon 1 1/8 to 1 1/4" threadless, disc specific |
TLUMIČ | N/A |
KLIKY | Shimano 105, FC-5800, 52/36 Chainrings |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ | Cartridge sealed |
PEDÁLY | N/A |
PŘESMYKAČ | Shimano 105, 5800 |
PŘEHAZOVAČKA | Shimano 105, 5800 GS Cage |
ŘAZENÍ | Shimano RS505 |
KAZETA | Shimano CS-5800, 11–32t, 11-speed |
ŘETĚZ | KMC X10 |
RÁFKY | Alex ATD470 disc specific road 22mm tall profile |
PLÁŠTĚ | Schwalbe Spicer, K-guard 700×30c (F/R) |
NÁBOJE | (F) Formula Ultra light Alloy sealed bearing 28h with QR, ® Formula Ultra Light sealed bearing Alloy cassette hub 32h with QR |
DRÁTY | Stainless steel 15g |
BRZDY | (F) Shimano BR-M365, Hydraulic Disc, W/ 160mm Rotor SM-RT56, ® Shimano BR-M365, Hydraulic Disc, W/ 160mm Rotor SM-RT56 |
BRZDOVÉ PÁKY | Shimano Hydraulic Disc Brake Lever |
ŘIDÍTKA | GT Type R flat riser bar, 31.8×640mm |
PŘEDSTAVEC | all new 3D forged GT alloy stem |
GRIPY | GT Dual Density Ergo design |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ | Integrated sealed bearing |
SEDLO | WTB Silverado Pro |
SEDLOVKA | GT Alloy one bolt seat pillar |
Začátkem 70.let – s nástupem motokrosu vznikly i závody kol na motokrosových závodištích. A tak Gary Turner, zkušený ve svařování CrMo, vyrobil pro svého syna lehké rámy pro tyto závody. Garyho rámy si postupem času získaly vynikající reputaci. O několik měsíců později Garyho kontaktoval Richard Long, majitel bikeshopu v Kalifornii. Tak v roce 1974 začalo nejslavnější partnerství v historii BMX. Gary a Richard se specializovali na výrobu CrMo rámů, vidlic a komponentů. V roce 1979 zakládají firmu GT Bicycles (název vznikl podle Garyho Turnera). Rozvíjí distribuci po celých USA a Evropě. Ale to ještě netušili, že během 20 let vybudují jednu z nejznámějších cyklistických firem na světě.
V letech 1987–1994 MTB zažil boom a GT představil svá první horská kola na Interbiku v Nevadě. O 5 let později kola GT dominovala v závodním MTB stejně jako v BMX. Jako první na světě vybavili svá kola výměnnou patkou a vyztužili okraje hlavové rámové trubky.
V roce 1991 přijali do svého mezinárodního závodního týmu mistryni světa v MTB Julii Furtado a juniorského světového šampiona ve sjezdu Nicholase Vouilloze. S dalšími postupně přibývajícími závodními hvězdami se GT Team stal jedním z nejsilnějších na světě.
GT vyvíjeli nejen horská kola, ale mezi jejich pýchu patří i nejrychlejší dráhové kolo na světě pro US Olympijský dráhový tým. Mnohamilionová investice však vyústila v zákaz UCI věšech aerodynamických aspektů, které zajistily kolům GT vítězství a ocenění.
Jako novinku přestavili na trh systém RTS – GT se stává vedoucím ve vývoji celoodpružených kol. Jako vůbec první na světě přichází GT s rámy se zadním tlumením přesahující magickou hranici 10 cm.
Obchod neustále firmy GT rostl každým měsícem, ale v červnu 1996 se vše nenávratně mění. Obchodní mozek a hlavní tahoun značky GT Richard Long umírá ve věku 46 let, když jej na motorce srazilo auto.
Ale i po této nešťastné události firma GT pokračuje ve zdokonalování svých kol Přichází Fueler, jeden z mála rámů specifických pro dirt jump. GT se stal první společností s masovou výrobou celoodpružených kol na Taiwanu, a to se systémem RTS, dále představili linii silničních kol. US Olympijský tým jezdnil na top modelech a GT se stal oficiálním sponzorem tohoto týmu na olympiádě v Atlantě.
V dalších letech bylo představeno mnoho dalších novinek-např.: hliník se stal hitem a GT začal aplikovat zkušenosti získané ze Zaskara na BMX technologií, další novinkou byla monocoque konstrukce na bikrosových Box series kolech – za použití karbonu na MTB a silničních kolech,dále byla otevřena nová kapitola odpružení v MTB – i-Drive .
V roce 2000 se rám Ultrabox stal bombou v BMX.
O rok na to Společnost Pacific Cycle, největší společnost v cyklistickém průmyslu na světě, kupila značku GT, která stále zvyšovala prodej a v roce 2003 oznámila nejvyšší prodej kol ve své historii. O několik let později přišla inovovaná verze systému i-Drive.
V letech 2007–2009
GT pokračuje v adopci nových technologií. Představuje nová 29" kola a
zcela novou metodu tvorby karbonových rámů.
Konstrukce Force Optimized umožnila vytvořit první karbonové sjezdové kolo Fury a UB2, první celokarbonový závodní BMX. A stejně jako před tím, historii GT tvoří velké výsledky na závodní scéně. Brian Lopes se stal v roce 2007 mistr světa ve 4×. V roce 2008 se stal Burry Stander mistr světa U23. V prvním olympijském roce závodního BMX získal Mike Day stříbrnou medaily a Jill Kintner bronzovou. Mick Hannah stál několikrát na podiu v závodech světového poháru ve sjezdu s novou Fury.
2010-SOUČASNOST
GT se zaměřuje na podporu nejlepších jezdců a týmů a vytváří
další přelomová kola.
Marc Beaumont v roce 2010 vyhrává závod ve Val di Sole a jako první člověk vyhrává závod světového poháru ve sjezdu na celokarbonovém kole. V roce 2013 GT podporuje nejrychlejší tým planety GT Factory Racing a zcela dominuje závodům světového poháru.