Protřepejte nohy a protáhněte plíce, GTR je silniční kolo, které zvládne mnohem více než jen ukrajovat kilometry asfaltu. Má lehký hliníkový rám, floating seat stays, tapered hlavovou trubku a celokarbonovou vidlici. GTR je připravenou na jakoukoliv cestu.
Floating Stays
Celodenní pohodlí
Sedlové vzpěry nabízejí více pohodlí jak u hliníkové, tak u karbonové verze rámu. Nový rám je pohodlnější než předchozí Grade, takže vydržíte v sedle dlouho nehledě na terén.
Vidlice s Flip Chipem
Závodní střela nebo expediční kolo
Dva nejvyšší modely kola Grade jsou vybaveny vidlicí s flip chipy, které nabízejí 15 mm nastavení. Díky tomu můžete nastavit hodnotu offsetu vidlice z 55 mm na 70 mm. 55mm offset je vhodný pro gravelové závody a 70mm offset nabídne stabilitu pro celodenní dobrodružství do neznáma.
DFD - Dual Fiber Dynamics
Větší kontrola a menší únava
Sedlové vzpěry modelu Grade jsou složeny ze dvou lehkých vláken v odolný kompozitní celek z karbonu a skelných vláken. Plné jádro ze skelných vláken poskytuje pevnost a tlumení, vnější karbonová vrstva pak zaručuje tuhost. Ve výsledku máte kolo, které nabídne jezdci více kontroly a méně únavy.
Chytré vedení kabeláže
Vnitřní vedení Di2 a teleskopické sedlovky.
Odnímatelný držák blatníku
Nechte bláto na trailu.
Průchodnost
Všechny modely Grade jsou standardně vybaveny plášti o rozměru 37c, ale pojmou až pláště o reálné šířce 42 mm.
BARVY | GUN |
---|---|
RÁM | GTR Alloy frame, Tapered head tube, Threaded BB, Flat mount disc |
VIDLICE | GTR Full Carbon fork, 1 1/8 to 1 1/4" tapered, flat mount disc, 12×142 thru axle |
KLIKY | FSA Tempo, 50/34 |
PEDÁLY | GT Plastic OPC Body |
PŘEHAZOVAČKA | Shimano Claris |
PŘESMYKAČ | Shimano Claris, 31.8 clamp |
ŘAZENÍ | Shimano Claris, 2×8 |
KAZETA | Sunrace, 11–32, 8-speed |
ŘETĚZ | KMC HG40, 8-speed |
BRZDY | Promax Render R cable actuated mechanical disc, 160/160mm rotors |
BRZDOVÉ PÁKY | Shimano Claris |
RÁFKY | Alex ATD470, 28h front, 32h rear, tubeless ready |
NÁBOJE | Formula, 12×100Formula, 12×142 |
DRÁTY | 14g, Stainless steel |
PŘEDSTAVEC | GT Design, 3D forged 6061 Alloy, 4 bolt face plate, 31.8, 7° |
PLÁŠTĚ | Vittoria Zaffiro, 700 × 28cVittoria Zaffiro, 700 × 28c |
ŘIDÍTKA | GT DropTune, alloy |
GRIPY | Velo Cork, 3mm |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ | Integrated, sealed bearing |
SEDLO | GT road, steel rails |
SEDLOVKA | 6061 Alloy Micro Adjust, 15mm offset, 27.2 × 300mm |
Začátkem 70.let – s nástupem motokrosu vznikly i závody kol na motokrosových závodištích. A tak Gary Turner, zkušený ve svařování CrMo, vyrobil pro svého syna lehké rámy pro tyto závody. Garyho rámy si postupem času získaly vynikající reputaci. O několik měsíců později Garyho kontaktoval Richard Long, majitel bikeshopu v Kalifornii. Tak v roce 1974 začalo nejslavnější partnerství v historii BMX. Gary a Richard se specializovali na výrobu CrMo rámů, vidlic a komponentů. V roce 1979 zakládají firmu GT Bicycles (název vznikl podle Garyho Turnera). Rozvíjí distribuci po celých USA a Evropě. Ale to ještě netušili, že během 20 let vybudují jednu z nejznámějších cyklistických firem na světě.
V letech 1987–1994 MTB zažil boom a GT představil svá první horská kola na Interbiku v Nevadě. O 5 let později kola GT dominovala v závodním MTB stejně jako v BMX. Jako první na světě vybavili svá kola výměnnou patkou a vyztužili okraje hlavové rámové trubky.
V roce 1991 přijali do svého mezinárodního závodního týmu mistryni světa v MTB Julii Furtado a juniorského světového šampiona ve sjezdu Nicholase Vouilloze. S dalšími postupně přibývajícími závodními hvězdami se GT Team stal jedním z nejsilnějších na světě.
GT vyvíjeli nejen horská kola, ale mezi jejich pýchu patří i nejrychlejší dráhové kolo na světě pro US Olympijský dráhový tým. Mnohamilionová investice však vyústila v zákaz UCI věšech aerodynamických aspektů, které zajistily kolům GT vítězství a ocenění.
Jako novinku přestavili na trh systém RTS – GT se stává vedoucím ve vývoji celoodpružených kol. Jako vůbec první na světě přichází GT s rámy se zadním tlumením přesahující magickou hranici 10 cm.
Obchod neustále firmy GT rostl každým měsícem, ale v červnu 1996 se vše nenávratně mění. Obchodní mozek a hlavní tahoun značky GT Richard Long umírá ve věku 46 let, když jej na motorce srazilo auto.
Ale i po této nešťastné události firma GT pokračuje ve zdokonalování svých kol Přichází Fueler, jeden z mála rámů specifických pro dirt jump. GT se stal první společností s masovou výrobou celoodpružených kol na Taiwanu, a to se systémem RTS, dále představili linii silničních kol. US Olympijský tým jezdnil na top modelech a GT se stal oficiálním sponzorem tohoto týmu na olympiádě v Atlantě.
V dalších letech bylo představeno mnoho dalších novinek-např.: hliník se stal hitem a GT začal aplikovat zkušenosti získané ze Zaskara na BMX technologií, další novinkou byla monocoque konstrukce na bikrosových Box series kolech – za použití karbonu na MTB a silničních kolech,dále byla otevřena nová kapitola odpružení v MTB – i-Drive .
V roce 2000 se rám Ultrabox stal bombou v BMX.
O rok na to Společnost Pacific Cycle, největší společnost v cyklistickém průmyslu na světě, kupila značku GT, která stále zvyšovala prodej a v roce 2003 oznámila nejvyšší prodej kol ve své historii. O několik let později přišla inovovaná verze systému i-Drive.
V letech 2007–2009
GT pokračuje v adopci nových technologií. Představuje nová 29" kola a
zcela novou metodu tvorby karbonových rámů.
Konstrukce Force Optimized umožnila vytvořit první karbonové sjezdové kolo Fury a UB2, první celokarbonový závodní BMX. A stejně jako před tím, historii GT tvoří velké výsledky na závodní scéně. Brian Lopes se stal v roce 2007 mistr světa ve 4×. V roce 2008 se stal Burry Stander mistr světa U23. V prvním olympijském roce závodního BMX získal Mike Day stříbrnou medaily a Jill Kintner bronzovou. Mick Hannah stál několikrát na podiu v závodech světového poháru ve sjezdu s novou Fury.
2010-SOUČASNOST
GT se zaměřuje na podporu nejlepších jezdců a týmů a vytváří
další přelomová kola.
Marc Beaumont v roce 2010 vyhrává závod ve Val di Sole a jako první člověk vyhrává závod světového poháru ve sjezdu na celokarbonovém kole. V roce 2013 GT podporuje nejrychlejší tým planety GT Factory Racing a zcela dominuje závodům světového poháru.