Proplouvání skrz rock garden, těsné míjení stromů konci řídítek a skákání přes kořeny, to vše je pevnou součástí vaší jízdy. S náležitě agresivní geometrií a osami LockR Expanding, byl Helion Carbon navržen pro všechny, kdož milují rychlost na úzkých lesních pěšinách.
VELIKOSTI | S, M, L, XL |
---|---|
BARVY | orange/black |
RÁM | COR XC Philosophy, FOC Ultra Carbon Front w/ 6069 Hydroformed Alloy Rear, 110mm Travel Independent Drivetrain® AOS Suspension System w/Forged Linkage, Pivots,1–1/8" to 1–1/2" Integrated Head Tube, and 12 × 142mm Maxle Dropouts |
VIDLICE | RockShox Reba RLT 27.5, 120mm Travel, 15QR, Remote Lockout & Rebound Adjust, Tapered Alloy Steerer |
TLUMIČ | FOX PERFORMANCE ELITE 36 FLOAT, 6.5"x1.5" Air Shock, w/ Rebound Adjust & Remote Lockout |
KLIKY | RaceFace Aeffect SL, 36/26T, 2×10 |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ | RaceFace |
PEDÁLY | N/A |
PŘESMYKAČ | Shimano Deore XT, FD-M8020 |
PŘEHAZOVAČKA | Shimano Deore XT Shadow Plus, Direct Mount, RD-M8000-D, SGS Cage |
ŘAZENÍ | Shimano Deore XT, SL-M8000, Rapid Fire |
KAZETA | Shimano Deore XT, CS-M8000, 11-Speed, 11–42T |
ŘETĚZ | KMC X11 |
RÁFKY | WTB STi23, Tubeless Compatible, 32H |
PLÁŠTĚ | (F) Maxxis Ardent Race 27.5×2.2", Folding / ® Maxxis Ikon 27.5×2.2", Folding |
NÁBOJE | Shimano SLX, FH-M678, Centerlock Disc, 12×142mm Thru Axle |
DRÁTY | DT Competition, 1.8/1.6 Stainless, Black |
BRZDY | Shimano SLX, BR-M675 Hydraulic, w/ Metallic Pad & RT-68 180mm Centerlock Rotor |
BRZDOVÉ PÁKY | Shimano SLX, BL-M675 |
ŘIDÍTKA | RaceFace Ride 35, Low Rise, 740mm Width |
PŘEDSTAVEC | RaceFace Ride 35, 1–1/8" Threadless, 6° Rise, 35mm Clamp, 70mm |
GRIPY | GT Statement Single Lock-on Grips |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ | Orbit C-40-ACB |
SEDLO | WTB Silverado Race SL, Cromoly Rail |
SEDLOVKA | RaceFace Ride, 31.6×375mm |
Začátkem 70.let – s nástupem motokrosu vznikly i závody kol na motokrosových závodištích. A tak Gary Turner, zkušený ve svařování CrMo, vyrobil pro svého syna lehké rámy pro tyto závody. Garyho rámy si postupem času získaly vynikající reputaci. O několik měsíců později Garyho kontaktoval Richard Long, majitel bikeshopu v Kalifornii. Tak v roce 1974 začalo nejslavnější partnerství v historii BMX. Gary a Richard se specializovali na výrobu CrMo rámů, vidlic a komponentů. V roce 1979 zakládají firmu GT Bicycles (název vznikl podle Garyho Turnera). Rozvíjí distribuci po celých USA a Evropě. Ale to ještě netušili, že během 20 let vybudují jednu z nejznámějších cyklistických firem na světě.
V letech 1987–1994 MTB zažil boom a GT představil svá první horská kola na Interbiku v Nevadě. O 5 let později kola GT dominovala v závodním MTB stejně jako v BMX. Jako první na světě vybavili svá kola výměnnou patkou a vyztužili okraje hlavové rámové trubky.
V roce 1991 přijali do svého mezinárodního závodního týmu mistryni světa v MTB Julii Furtado a juniorského světového šampiona ve sjezdu Nicholase Vouilloze. S dalšími postupně přibývajícími závodními hvězdami se GT Team stal jedním z nejsilnějších na světě.
GT vyvíjeli nejen horská kola, ale mezi jejich pýchu patří i nejrychlejší dráhové kolo na světě pro US Olympijský dráhový tým. Mnohamilionová investice však vyústila v zákaz UCI věšech aerodynamických aspektů, které zajistily kolům GT vítězství a ocenění.
Jako novinku přestavili na trh systém RTS – GT se stává vedoucím ve vývoji celoodpružených kol. Jako vůbec první na světě přichází GT s rámy se zadním tlumením přesahující magickou hranici 10 cm.
Obchod neustále firmy GT rostl každým měsícem, ale v červnu 1996 se vše nenávratně mění. Obchodní mozek a hlavní tahoun značky GT Richard Long umírá ve věku 46 let, když jej na motorce srazilo auto.
Ale i po této nešťastné události firma GT pokračuje ve zdokonalování svých kol Přichází Fueler, jeden z mála rámů specifických pro dirt jump. GT se stal první společností s masovou výrobou celoodpružených kol na Taiwanu, a to se systémem RTS, dále představili linii silničních kol. US Olympijský tým jezdnil na top modelech a GT se stal oficiálním sponzorem tohoto týmu na olympiádě v Atlantě.
V dalších letech bylo představeno mnoho dalších novinek-např.: hliník se stal hitem a GT začal aplikovat zkušenosti získané ze Zaskara na BMX technologií, další novinkou byla monocoque konstrukce na bikrosových Box series kolech – za použití karbonu na MTB a silničních kolech,dále byla otevřena nová kapitola odpružení v MTB – i-Drive .
V roce 2000 se rám Ultrabox stal bombou v BMX.
O rok na to Společnost Pacific Cycle, největší společnost v cyklistickém průmyslu na světě, kupila značku GT, která stále zvyšovala prodej a v roce 2003 oznámila nejvyšší prodej kol ve své historii. O několik let později přišla inovovaná verze systému i-Drive.
V letech 2007–2009
GT pokračuje v adopci nových technologií. Představuje nová 29" kola a
zcela novou metodu tvorby karbonových rámů.
Konstrukce Force Optimized umožnila vytvořit první karbonové sjezdové kolo Fury a UB2, první celokarbonový závodní BMX. A stejně jako před tím, historii GT tvoří velké výsledky na závodní scéně. Brian Lopes se stal v roce 2007 mistr světa ve 4×. V roce 2008 se stal Burry Stander mistr světa U23. V prvním olympijském roce závodního BMX získal Mike Day stříbrnou medaily a Jill Kintner bronzovou. Mick Hannah stál několikrát na podiu v závodech světového poháru ve sjezdu s novou Fury.
2010-SOUČASNOST
GT se zaměřuje na podporu nejlepších jezdců a týmů a vytváří
další přelomová kola.
Marc Beaumont v roce 2010 vyhrává závod ve Val di Sole a jako první člověk vyhrává závod světového poháru ve sjezdu na celokarbonovém kole. V roce 2013 GT podporuje nejrychlejší tým planety GT Factory Racing a zcela dominuje závodům světového poháru.