LEHKÝ RÁM S MOŽNOSTÍ PŘIZPŮSOBENÍ PRO MAXIMÁLNÍ ZÁVODNÍ NASAZENÍ.
Kola GT Pro Series jsou připravena vás dovézt první k cílové čáře díky maximálnímu přizpůsobení vašemu stylu jízdy. Široká paleta velikostí rámů, zadní náboj flip-flop, Cr-Mo vidlice.
PROFIL JEZDCE
Pokročilý BMX závodník, který hledá lehčí, rychlejší a výkonnější duralový závodní stroj.
CHARAKTERISTIKA
KLÍČOVÉ VLASTNOSTI
VELIKOSTI | 20" wheel / 17.0" top tube |
---|---|
BARVY | gloss midnight blue |
RÁM | GT Pro Series BMX Race Design, 6061-T6 AL, Euro BB, Reverse Dropouts, 1" Integrated H/T |
VIDLICE | GT BMX Junior Race, 6061 AL 1" Steerer, Oval 28.6×2.2mm Blades, 315mm A/C, 3/8" Dropouts |
KLIKY | GT 3D CNC Alloy 2-Piece, 135mm Arm, *New Lighter Hollow Alloy Spindle, GT 36T x 3/32" AL Chain Ring, Blue ANO Chain Ring Bolts |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ | External Euro Sealed Bearings |
PEDÁLY | GT Slim Profile Mini Size Platform, PP Material |
KAZETA | DNP 30 Point x 14T |
ŘETĚZ | KMC Z610 |
RÁFKY | GT Alloy Doublewall, 28 Hole Front, Rear |
PLÁŠTĚ | (F/R) Tioga Power Block 20" x 1–1/8" |
NÁBOJE | (F) GT Mohawk Design, Sealed Bearings, 3/8" Axle, 28 Hole, w/ Allen Thread in Bolts, AL Washers / ® GT Mohawk Flip/Flop Design, GT Logo, Low Flange, 2 x Sealed Bearings, 3/8" x AL Axle, 28 Hole, w/ Allen Thread in Bolts, AL Washers |
DRÁTY | 15G |
BRZDY | Promax MV-87, 85mm Cold Forged AL Arms, Mini V-Type |
BRZDOVÉ PÁKY | Tektro V-Type AL 2 Finger Lever w/ Reach Adjust |
ŘIDÍTKA | GT Speed BMX AL 2"H x 22"W Rise, 8° Back x 2° Up |
PŘEDSTAVEC | GT 1" Cold Forged GT Drop Design, Machined GT Logo, 30mm Ext |
GRIPY | GT Jr Wing Waffle Design 125mm |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ | 1" Integrated Design, 36X45 Degree Sealed Bearings |
SEDLO | GT Uni Mini, Kevlar w/ Embossed GT Wing Logo |
SEDLOVKA | 25.4mm x 150mm AL Post Integrated w/ Saddle |
EXTRA | GT Design CNC Machine Chain Tensioners |
Začátkem 70.let – s nástupem motokrosu vznikly i závody kol na motokrosových závodištích. A tak Gary Turner, zkušený ve svařování CrMo, vyrobil pro svého syna lehké rámy pro tyto závody. Garyho rámy si postupem času získaly vynikající reputaci. O několik měsíců později Garyho kontaktoval Richard Long, majitel bikeshopu v Kalifornii. Tak v roce 1974 začalo nejslavnější partnerství v historii BMX. Gary a Richard se specializovali na výrobu CrMo rámů, vidlic a komponentů. V roce 1979 zakládají firmu GT Bicycles (název vznikl podle Garyho Turnera). Rozvíjí distribuci po celých USA a Evropě. Ale to ještě netušili, že během 20 let vybudují jednu z nejznámějších cyklistických firem na světě.
V letech 1987–1994 MTB zažil boom a GT představil svá první horská kola na Interbiku v Nevadě. O 5 let později kola GT dominovala v závodním MTB stejně jako v BMX. Jako první na světě vybavili svá kola výměnnou patkou a vyztužili okraje hlavové rámové trubky.
V roce 1991 přijali do svého mezinárodního závodního týmu mistryni světa v MTB Julii Furtado a juniorského světového šampiona ve sjezdu Nicholase Vouilloze. S dalšími postupně přibývajícími závodními hvězdami se GT Team stal jedním z nejsilnějších na světě.
GT vyvíjeli nejen horská kola, ale mezi jejich pýchu patří i nejrychlejší dráhové kolo na světě pro US Olympijský dráhový tým. Mnohamilionová investice však vyústila v zákaz UCI věšech aerodynamických aspektů, které zajistily kolům GT vítězství a ocenění.
Jako novinku přestavili na trh systém RTS – GT se stává vedoucím ve vývoji celoodpružených kol. Jako vůbec první na světě přichází GT s rámy se zadním tlumením přesahující magickou hranici 10 cm.
Obchod neustále firmy GT rostl každým měsícem, ale v červnu 1996 se vše nenávratně mění. Obchodní mozek a hlavní tahoun značky GT Richard Long umírá ve věku 46 let, když jej na motorce srazilo auto.
Ale i po této nešťastné události firma GT pokračuje ve zdokonalování svých kol Přichází Fueler, jeden z mála rámů specifických pro dirt jump. GT se stal první společností s masovou výrobou celoodpružených kol na Taiwanu, a to se systémem RTS, dále představili linii silničních kol. US Olympijský tým jezdnil na top modelech a GT se stal oficiálním sponzorem tohoto týmu na olympiádě v Atlantě.
V dalších letech bylo představeno mnoho dalších novinek-např.: hliník se stal hitem a GT začal aplikovat zkušenosti získané ze Zaskara na BMX technologií, další novinkou byla monocoque konstrukce na bikrosových Box series kolech – za použití karbonu na MTB a silničních kolech,dále byla otevřena nová kapitola odpružení v MTB – i-Drive .
V roce 2000 se rám Ultrabox stal bombou v BMX.
O rok na to Společnost Pacific Cycle, největší společnost v cyklistickém průmyslu na světě, kupila značku GT, která stále zvyšovala prodej a v roce 2003 oznámila nejvyšší prodej kol ve své historii. O několik let později přišla inovovaná verze systému i-Drive.
V letech 2007–2009
GT pokračuje v adopci nových technologií. Představuje nová 29" kola a
zcela novou metodu tvorby karbonových rámů.
Konstrukce Force Optimized umožnila vytvořit první karbonové sjezdové kolo Fury a UB2, první celokarbonový závodní BMX. A stejně jako před tím, historii GT tvoří velké výsledky na závodní scéně. Brian Lopes se stal v roce 2007 mistr světa ve 4×. V roce 2008 se stal Burry Stander mistr světa U23. V prvním olympijském roce závodního BMX získal Mike Day stříbrnou medaily a Jill Kintner bronzovou. Mick Hannah stál několikrát na podiu v závodech světového poháru ve sjezdu s novou Fury.
2010-SOUČASNOST
GT se zaměřuje na podporu nejlepších jezdců a týmů a vytváří
další přelomová kola.
Marc Beaumont v roce 2010 vyhrává závod ve Val di Sole a jako první člověk vyhrává závod světového poháru ve sjezdu na celokarbonovém kole. V roce 2013 GT podporuje nejrychlejší tým planety GT Factory Racing a zcela dominuje závodům světového poháru.