Jak se stát legendou.
Legendy se nerodí, vznikají postupně, kultivují se a zdokonalují, aby byli na konci tím nejlepším co děláte. S bohatou historií 25 let závodních úspěchů, zahrnujících Světové Poháry v XC, sjezdu, slalomu a trialu nový přepracovaný Zaskar Carbon opět dokazuje, co slovo „legenda“ znamená. S moderní geometrií a s maximální mírou tuhosti ztělesňuje Zaskar vše co jste hledali při své cestě za vrcholem.
VELIKOSTI | S, M, L |
---|---|
BARVY | neon red/black |
RÁM | F.O.C.™ Carbon Frame, Triple Triangle™ Frame Construction, F.O.C. BB96 Shell, 12×142mm Thru Axle Dropouts, and 1 1/8" to 1 1/2" Tapered Head Tube, w/ 27.5 Specific Geometry |
VIDLICE | RockShox Recon Gold RL 27.5, Solo Air, 100mm Travel, 15×100mm Maxle Thru Axle, w/ Rebound Adjust, PopLoc Remote Lockout, & Tapered Alloy Steerer |
KLIKY | Shimano Deore, FC-M617, 38/24T, 2×10 |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ | Shimano |
PEDÁLY | N/A |
PŘESMYKAČ | Shimano Deore, FD-M618-H, 2×10 |
PŘEHAZOVAČKA | Shimano SLX Shadow Plus, RD-M675-GS |
ŘAZENÍ | Shimano SLX, SL-M670, Rapid Fire |
KAZETA | Sunrace CS-MS1, 11–36T, 10-Speed |
ŘETĚZ | KMC X10 |
RÁFKY | WTB ST i19 TCS 27.5", 32H |
PLÁŠTĚ | (F/R) Schwalbe Racing Ralph 27.5X2.25" , folding bead |
NÁBOJE | (F) All Terra Alloy Sealed Bearing Centerlock Disc, 15×100mm Thru Axle / ® All Terra Alloy Sealed Bearing Centerlock Disc, 12×142 Thru Axle |
DRÁTY | 14/15G DB Stainless |
BRZDY | Shimano Deore, BR-M615 Hydraulic, w/ Metallic Pad & 180mm / 160mm Centerlock Rotor |
BRZDOVÉ PÁKY | Shimano Deore, BL-M615 |
ŘIDÍTKA | Kore XCD-R1 Riser, Double Butted, 710mm Width, 13mm Rise, 31.8mm Clamp |
PŘEDSTAVEC | Kore XCD1, 1–1/8" Threadless, 6° Rise, 31.8mm Clamp |
GRIPY | GT Statement |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ | FSA No.42 ACB, Integrated, 1.5" Lower, 1–1/8" Upper |
SEDLO | Fizik Tundra M7 Mg |
SEDLOVKA | All Terra Alloy Micro-Adjust, 31.6mm |
Začátkem 70.let – s nástupem motokrosu vznikly i závody kol na motokrosových závodištích. A tak Gary Turner, zkušený ve svařování CrMo, vyrobil pro svého syna lehké rámy pro tyto závody. Garyho rámy si postupem času získaly vynikající reputaci. O několik měsíců později Garyho kontaktoval Richard Long, majitel bikeshopu v Kalifornii. Tak v roce 1974 začalo nejslavnější partnerství v historii BMX. Gary a Richard se specializovali na výrobu CrMo rámů, vidlic a komponentů. V roce 1979 zakládají firmu GT Bicycles (název vznikl podle Garyho Turnera). Rozvíjí distribuci po celých USA a Evropě. Ale to ještě netušili, že během 20 let vybudují jednu z nejznámějších cyklistických firem na světě.
V letech 1987–1994 MTB zažil boom a GT představil svá první horská kola na Interbiku v Nevadě. O 5 let později kola GT dominovala v závodním MTB stejně jako v BMX. Jako první na světě vybavili svá kola výměnnou patkou a vyztužili okraje hlavové rámové trubky.
V roce 1991 přijali do svého mezinárodního závodního týmu mistryni světa v MTB Julii Furtado a juniorského světového šampiona ve sjezdu Nicholase Vouilloze. S dalšími postupně přibývajícími závodními hvězdami se GT Team stal jedním z nejsilnějších na světě.
GT vyvíjeli nejen horská kola, ale mezi jejich pýchu patří i nejrychlejší dráhové kolo na světě pro US Olympijský dráhový tým. Mnohamilionová investice však vyústila v zákaz UCI věšech aerodynamických aspektů, které zajistily kolům GT vítězství a ocenění.
Jako novinku přestavili na trh systém RTS – GT se stává vedoucím ve vývoji celoodpružených kol. Jako vůbec první na světě přichází GT s rámy se zadním tlumením přesahující magickou hranici 10 cm.
Obchod neustále firmy GT rostl každým měsícem, ale v červnu 1996 se vše nenávratně mění. Obchodní mozek a hlavní tahoun značky GT Richard Long umírá ve věku 46 let, když jej na motorce srazilo auto.
Ale i po této nešťastné události firma GT pokračuje ve zdokonalování svých kol Přichází Fueler, jeden z mála rámů specifických pro dirt jump. GT se stal první společností s masovou výrobou celoodpružených kol na Taiwanu, a to se systémem RTS, dále představili linii silničních kol. US Olympijský tým jezdnil na top modelech a GT se stal oficiálním sponzorem tohoto týmu na olympiádě v Atlantě.
V dalších letech bylo představeno mnoho dalších novinek-např.: hliník se stal hitem a GT začal aplikovat zkušenosti získané ze Zaskara na BMX technologií, další novinkou byla monocoque konstrukce na bikrosových Box series kolech – za použití karbonu na MTB a silničních kolech,dále byla otevřena nová kapitola odpružení v MTB – i-Drive .
V roce 2000 se rám Ultrabox stal bombou v BMX.
O rok na to Společnost Pacific Cycle, největší společnost v cyklistickém průmyslu na světě, kupila značku GT, která stále zvyšovala prodej a v roce 2003 oznámila nejvyšší prodej kol ve své historii. O několik let později přišla inovovaná verze systému i-Drive.
V letech 2007–2009
GT pokračuje v adopci nových technologií. Představuje nová 29" kola a
zcela novou metodu tvorby karbonových rámů.
Konstrukce Force Optimized umožnila vytvořit první karbonové sjezdové kolo Fury a UB2, první celokarbonový závodní BMX. A stejně jako před tím, historii GT tvoří velké výsledky na závodní scéně. Brian Lopes se stal v roce 2007 mistr světa ve 4×. V roce 2008 se stal Burry Stander mistr světa U23. V prvním olympijském roce závodního BMX získal Mike Day stříbrnou medaily a Jill Kintner bronzovou. Mick Hannah stál několikrát na podiu v závodech světového poháru ve sjezdu s novou Fury.
2010-SOUČASNOST
GT se zaměřuje na podporu nejlepších jezdců a týmů a vytváří
další přelomová kola.
Marc Beaumont v roce 2010 vyhrává závod ve Val di Sole a jako první člověk vyhrává závod světového poháru ve sjezdu na celokarbonovém kole. V roce 2013 GT podporuje nejrychlejší tým planety GT Factory Racing a zcela dominuje závodům světového poháru.