GT ZASKAR CARBON 29" PRO 2015
Léty a mnoha závody prověřená technologie Triple Triangle. Zaskar pojede za vaším dalším vítězstvím a vy se můžete spolehnout, že vás rozhodně nenechá na holičkách. Ať už jste vyznavačem 29" či 27,5" kol, ostřílený veterán či závodník začátečník, Zaskar je stvořen, aby byl vaším věrným společníkem a obstál i v nejtěžší zkoušce času.
Klíčové prvky:
RÁM | F.O.C. Ultra™ Speed Blend Carbon Frame, Triple Triangle™ Frame Construction, F.O.C. BB30 Shell, Dropouts, and 1 1/8" to 1 1/2" Tapered Head Tube, w/ 9R Specific Geometry |
---|---|
BARVY | matte raw |
VIDLICE | Fox Racing Shox 32 Float 29 FIT Remote, 100mm Travel, 15×100mm Thru Axle, w/ Rebound Adjust, FIT Damper, Remote Lockout, & Tapered Alloy Steerer |
PŘEHAZOVAČKA | Shimano Deore XT Shadow Plus, RD-M786-GS |
PŘESMYKAČ | e.thirteen XCX+ |
ŘAZENÍ | Shimano Deore XT, SL-M780, Rapid Fire, Right Side Only |
BRZDY | Shimano Deore XT, BR-M785 w/ Metallic Pad, 180/160mm SM-RT81 Centerlock IceTech Rotor |
BRZDOVÉ PÁKY | Shimano Deore XT, BL-M785 |
KLIKY | RaceFace Turbine Basic, 32T, Narrow Wide |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ | RaceFace |
KAZETA | Shimano Deore XT, CS-M771, 10-Speed, 11–36T |
RÁFKY | Stan's NoTubes Crest, ZTR Tubeless, 32H |
NÁBOJE | DT Swiss 350, Centerlock, 15×100mm Thru Axle |
DRÁTY | DT Competition, 1.8/1.6 Stainless, Black |
PLÁŠTĚ | Continental Race King 29"x2.2", Folding Bead |
ŘETĚZ | KMC X10 |
ŘIDÍTKA | RaceFace Turbine, Flat-Wide, 720mm Width, 31.8mm Clamp |
PŘEDSTAVEC | RaceFace Turbine, 1–1/8" Threadless, 31.8mm Clamp |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ | FSA No.42 ACB, Integrated, 1.5" Lower, 1–1/8" Upper |
PEDÁLY | N/A |
SEDLO | Fizik Tundra2 Mg |
SEDLOVKA | RaceFace Turbine |
Začátkem 70.let – s nástupem motokrosu vznikly i závody kol na motokrosových závodištích. A tak Gary Turner, zkušený ve svařování CrMo, vyrobil pro svého syna lehké rámy pro tyto závody. Garyho rámy si postupem času získaly vynikající reputaci. O několik měsíců později Garyho kontaktoval Richard Long, majitel bikeshopu v Kalifornii. Tak v roce 1974 začalo nejslavnější partnerství v historii BMX. Gary a Richard se specializovali na výrobu CrMo rámů, vidlic a komponentů. V roce 1979 zakládají firmu GT Bicycles (název vznikl podle Garyho Turnera). Rozvíjí distribuci po celých USA a Evropě. Ale to ještě netušili, že během 20 let vybudují jednu z nejznámějších cyklistických firem na světě.
V letech 1987–1994 MTB zažil boom a GT představil svá první horská kola na Interbiku v Nevadě. O 5 let později kola GT dominovala v závodním MTB stejně jako v BMX. Jako první na světě vybavili svá kola výměnnou patkou a vyztužili okraje hlavové rámové trubky.
V roce 1991 přijali do svého mezinárodního závodního týmu mistryni světa v MTB Julii Furtado a juniorského světového šampiona ve sjezdu Nicholase Vouilloze. S dalšími postupně přibývajícími závodními hvězdami se GT Team stal jedním z nejsilnějších na světě.
GT vyvíjeli nejen horská kola, ale mezi jejich pýchu patří i nejrychlejší dráhové kolo na světě pro US Olympijský dráhový tým. Mnohamilionová investice však vyústila v zákaz UCI věšech aerodynamických aspektů, které zajistily kolům GT vítězství a ocenění.
Jako novinku přestavili na trh systém RTS – GT se stává vedoucím ve vývoji celoodpružených kol. Jako vůbec první na světě přichází GT s rámy se zadním tlumením přesahující magickou hranici 10 cm.
Obchod neustále firmy GT rostl každým měsícem, ale v červnu 1996 se vše nenávratně mění. Obchodní mozek a hlavní tahoun značky GT Richard Long umírá ve věku 46 let, když jej na motorce srazilo auto.
Ale i po této nešťastné události firma GT pokračuje ve zdokonalování svých kol Přichází Fueler, jeden z mála rámů specifických pro dirt jump. GT se stal první společností s masovou výrobou celoodpružených kol na Taiwanu, a to se systémem RTS, dále představili linii silničních kol. US Olympijský tým jezdnil na top modelech a GT se stal oficiálním sponzorem tohoto týmu na olympiádě v Atlantě.
V dalších letech bylo představeno mnoho dalších novinek-např.: hliník se stal hitem a GT začal aplikovat zkušenosti získané ze Zaskara na BMX technologií, další novinkou byla monocoque konstrukce na bikrosových Box series kolech – za použití karbonu na MTB a silničních kolech,dále byla otevřena nová kapitola odpružení v MTB – i-Drive .
V roce 2000 se rám Ultrabox stal bombou v BMX.
O rok na to Společnost Pacific Cycle, největší společnost v cyklistickém průmyslu na světě, kupila značku GT, která stále zvyšovala prodej a v roce 2003 oznámila nejvyšší prodej kol ve své historii. O několik let později přišla inovovaná verze systému i-Drive.
V letech 2007–2009
GT pokračuje v adopci nových technologií. Představuje nová 29" kola a
zcela novou metodu tvorby karbonových rámů.
Konstrukce Force Optimized umožnila vytvořit první karbonové sjezdové kolo Fury a UB2, první celokarbonový závodní BMX. A stejně jako před tím, historii GT tvoří velké výsledky na závodní scéně. Brian Lopes se stal v roce 2007 mistr světa ve 4×. V roce 2008 se stal Burry Stander mistr světa U23. V prvním olympijském roce závodního BMX získal Mike Day stříbrnou medaily a Jill Kintner bronzovou. Mick Hannah stál několikrát na podiu v závodech světového poháru ve sjezdu s novou Fury.
2010-SOUČASNOST
GT se zaměřuje na podporu nejlepších jezdců a týmů a vytváří
další přelomová kola.
Marc Beaumont v roce 2010 vyhrává závod ve Val di Sole a jako první člověk vyhrává závod světového poháru ve sjezdu na celokarbonovém kole. V roce 2013 GT podporuje nejrychlejší tým planety GT Factory Racing a zcela dominuje závodům světového poháru.