Značku Shotgun tvoří komunita lidí – rodičů, kteří chtějí děti vést k horské cyklistice. Objevili způsob, jak tento svůj cíl dokáží naplnit už od útlého dětství. Věří v to, že děti dokáží „odtáhnout“ od moderních zařízení zážitkem na horských kolech a rovněž věří v to, že díky tomu dokáží věnovat svým dětem společně strávený čas. Cesta za budováním této myšlenky začala v roce 2016, kdy jízda na horských kolech začala rozdělovat rodinu zaladatele Dana Necklena.
„V té době jsme měli tři děti ve věku 3, 5 a 9 let a tehdy
jsme se museli doslova rozdělit, abychom mohli společně jezdit. Já se
staršími chlapci jsme chtěli zamířit do hor na výlet, zatímco manželka
musela zůstat poblíž parkoviště, s naším nejmladším synem. Všichni
jsme milovali horskou cyklistiku, i nejmladší člen naší rodiny a
nenáviděli jsme to, že se musíme rozdělovat.''
Dan věděl, že zadní sedačka v případě horské cyklistiky pro ně
fungovat nebude. A tak se začal poohlížet po dětských předních
sedačkách. Narazil na několik řešení, ze kterých ani jedno nebylo pro
jeho účely funkční. Buď dětská sedačka nepasovala na rám jeho horského
kola nebo "pevné“ přichycení k rámu nepřipadalo v úvahu. A tehdy
vstupuje do příběhu nový člen, tehdy teprve v myšlenkách zrozené
značky Kids Ride Shotgun, produktový designér Tom Hayward. Jehož první role
byla jednoduchá. Navrhnout dětskou sedačku pro rodiče, kteří mají
špičková, celoodpružená kola nebo elektrokola a kteří chtějí jezdit
v horách i se svými dětmi.
„Po několika prototypech a dostatečné zpětné vazbě od rodičů a
prodejců horských kol jsme se dopracovali k designu, který je jednoduchý a
zároveň maximálně funkční a co je pro nás nejpodstatnější, oblíbili
si ho nejenom děti, ale i jejich rodiče.“