Tratě cross-country jsou jiné, než bývaly. Dnes se podobají více trailovému ježdění, než. cestám hladkým jako ledová plocha na stadionu zimního hokeje. Proto je potřeba upravit i kola pro tyto terény. Epic Hadrtail Comp je toho důkazem, jeho revoluční nová geometrie je specifická pro dnešní závodění.
Má jeden z nejlehčích rámů, které jsme kdy vyrobili, protože váží jen 1175g. Abychom toho dosáhli, museli jsme se inspirovat u silničních kol a vyrobit rám z našeho špičkového karbonu FACT 11m. Vypůjčili jsme si konstrukční koncepci Rider-First Engineered™ vyvinutou pro silniční kola Tarmac. Každá trubka v rámu a každá velikostní řada je designována podle tohoto konceptu. Díky tomu jsme dosáhli optimální rovnováhy mezi hmotností, tuhostí a poddajností, takže každý rám, bez ohledu na jeho velikost, funguje přesně tak, jak jsme chtěli.
Pro vyšší rychlost a stabilitu jsme geometrii rámu vylepšili tím, že jsme více položili úhel hlavové trubky, prodloužili jsme horní trubku a upravili jsme úhel sedlové vzpěry. Díky tomu je kolo velice stabilní a je až absurdně rychlé. Také jsme rozšířili rozteč zadní vidlice na 12 x 148 mm a vedení lanek umístili dovnitř, do rámu.
Toto kolo je osazeno finančně výhodnou sestavou: na zakázku vyladěnou vidlicí RockShox Reba RL, 12ti rychlostní sadou SRAM NX a rychlými hliníkovými koly Roval Control Alloy.
RÁM
|
Specialized FACT 11m, XC Geometry, internal split-housing cable routing, PF30 BB, 12×148mm rear-end, triangulated post-mount 160mm brake |
---|---|
VIDLICE | : RockShox Reba RL 29, 51mm offset, 15×110mm thru-axle (XS: 80mm, S: 90mm, M-XL: 100mm of travel) |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Specialized, sealed cartridge bearings, 15×110mm spacing, 28h |
ZADNÍ NÁBOJ | Specialized, sealed cartridge bearings, 12×148mm thru-axle, 28h |
VÝPLET | DT Swiss Industry |
RÁFKY | Roval Control Alloy 29", 25mm internal width |
DUŠE | Standard, Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29×2.3" |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29×2.1" |
KLIKY | Truvativ STYLO, DUB |
PŘEVODNÍKY | SRAM Eagle, 32T |
STŘED | SRAM, DUB, PF30 |
ŘAZENÍ | Sram NX Eagle, trigger, 12-speed |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM NX Eagle, 12-speed |
KAZETA | SRAM NX Eagle, 12-speed, 11–50t |
ŘETĚZ | SRAM NX Eagle, 12-speed |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Level TL, hydraulic disc |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Level TL, hydraulic disc |
ŘÍDÍTKA | Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp |
GRIPY | : Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness |
PŘEDSTAVEC | Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
SEDLO | Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, hollow Cr-Mo rails, 143mm |
SEDLOVKA | Specialized, alloy, single-bolt, 27.2mm |
OBJÍMKA | Specialized Alloy, 30.0mm |
PEDÁLY | Specialized Dirt |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde