Náš nový Epic Hardtail jednoduše přeměnil svůj hardtailový základ do moderní doby. Ve výbavě mu nechybí ani dvojpřevodníkové řazení, pro ty nejstrmější výjezdy.
Má jeden z nejlehčích rámů, které jsme kdy vyrobili, protože váží jen 1175g. Abychom toho dosáhli, museli jsme se inspirovat u silničních kol a vyrobit rám z našeho špičkového karbonu FACT 11m. Vypůjčili jsme si konstrukční koncepci Rider-First Engineered™ vyvinutou pro silniční kola Tarmac. Každá trubka v rámu a každá velikostní řada je designována podle tohoto konceptu. Díky tomu jsme dosáhli optimální rovnováhy mezi hmotností, tuhostí a poddajností, takže každý rám, bez ohledu na jeho velikost, funguje přesně tak, jak jsme chtěli.
Pro vyšší rychlost a stabilitu jsme geometrii rámu vylepšili tím, že jsme více položili úhel hlavové trubky, prodloužili jsme horní trubku a upravili jsme úhel sedlové vzpěry. Díky tomu je kolo velice stabilní a je až absurdně rychlé. Také jsme rozšířili rozteč zadní vidlice na 12x148 mm a vedení lanek umístili dovnitř, do rámu.
Toto kolo je osazeno finančně výhodnou sestavou: na zakázku vyladěnou vidlicí RockShox Reba RL a 2x11 sadou Shimano XT/SLX a rychlými kola Roval Control.
|
RÁM
|
Specialized FACT 11m, XC Geometry, internal split-housing cable routing, PF30 BB, 12×148mm rear end, triangulated post-mount 160mm brake |
|---|---|
| VIDLICE | : RockShox Reba RL 29, Solo Air, 51mm offset, 15×110mm thru-axle (S: 90mm, M-XL: 100mm of travel) |
| PŘEDNÍ NÁBOJ | Disc,15×110mm spacing, torque caps, 32h |
| ZADNÍ NÁBOJ | Specialized, sealed cartridge bearings, 12×148mm thru-axle, 32h |
| VÝPLET | Stainless, 14g |
| RÁFKY | Roval Control 29, hookless alloy, 22mm internal width, tubeless-ready, 32h |
| DUŠE | Standard, Presta valve |
| PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 × 2.3" |
| ZADNÍ PLÁŠŤ | Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 × 2.1" |
| KLIKY | Race Face Aeffect |
| PŘEVODNÍKY | 26/36T |
| STŘED | Race Face PF30 |
| ŘAZENÍ | Shimano SLX, 11-speed |
| PŘESMYKAČ | Shimano SLX, down swing, 2×11 |
| PŘEHAZOVAČKA | Shimano XT, Shadow Plus, GS cage, 11-speed |
| KAZETA | Shimano SLX, 11-speed, 11–42t |
| ŘETĚZ | KMC X11, 11-speed w/ Missing Link™ |
| PŘEDNÍ BRZDA | Shimano M6000 Deore disc, 180/160mm rotor |
| ZADNÍ BRZDA | Shimano M6000 Deore disc, 160mm rotor |
| ŘÍDÍTKA | Specialized Mini-rise, 6000 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 720mm width, 31.8mm clamp |
| GRIPY | : Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness |
| PŘEDSTAVEC | Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
| SEDLO | Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, Hollow Cr-Mo rails, 143mm |
| SEDLOVKA | Specialized, alloy, single bolt, 27.2mm |
| OBJÍMKA | Specialized Alloy 30.0mm |
| PEDÁLY | Specialized Dirt |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde