Ať už pojedete v zimě ve sněhu nebo v létě v písku, víte jakou spoušť dokáže udělat sůl co se týká vašeho kola. Dokonce i v těch nejlepších terénních podmínkách si zlé kameny, větve a život celkově vybere svoji daň. Z těchto důvodů je těžké argumentovat proti výhodám hliníkové konstrukce, obzvláště té co se nachází u našeho kola Fatboy Comp. Poskytuje dokonalé spojení efektivity a trvanlivosti, takže získáte větší bezpečí aniž byste museli obětovat cokoliv z oblasti výkonu. A budeme-li pokračovat dále, osadili jsme jej komponenty bez nesmyslů. Kolo je hladové po výkonu v terénu, rok za rokem. Jakmile zkusíte tlusté pláště, už nechcete jinak.
RÁM
|
Specialized M4 aluminum, fully-butted tubing w/ smooth welds, tapered head tube, post-mount disc dropouts, 190mm rear hub spacing, replaceable alloy derailleur hanger |
---|---|
VIDLICE | Specialized FACT carbon, full monocoque, tapered steerer, 135mm hub spacing, open QR dropouts |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ | 1–1/8" upper, 1–1/2" lower, threadless, Campy style, cartridge bearings |
PŘEDSTAVEC | Specialized XC, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
ŘÍDÍTKA | Specialized XC, butted 6061 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 31.8mm |
GRIPY | : Specialized Sip Grip, light lock-on, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness |
PŘEDNÍ BRZDA | Shimano Deore, hydraulic disc, dual piston, resin pads, Ice-Tech rotor |
ZADNÍ BRZDA | Shimano Deore, hydraulic disc, dual piston, resin pads, Ice-Tech rotor |
BRZDOVÉ PÁKY | Shimano, hydraulic, reach adjust |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM X0 Type 2.1, 10-speed, long cage |
ŘAZENÍ | SRAM X9, 10-speed, trigger |
KAZETA | Custom Sunrace, wide range, 10-speed, 11–40t |
ŘETĚZ | KMC X10L, 10-speed, w/ reusable MissingLink |
KLIKY | Race Face Turbine Cinch, PF30 BB, 100mm spindle, 28T direct mount ring |
PEDÁLY | Specialized Bennies, 6061 alloy body, sealed cartridge, 4.5mm removable pins |
RÁFKY | Specialized Stout XC 90, disc, alloy, single wall, 90mm wide, sleeve joint, hookless design, 32h |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Specialized Stout XC 135, Hi Hi disc, alloy, sealed cartridge bearings, QR, 32h |
ZADNÍ NÁBOJ | Specialized Stout XC 190, Hi Hi disc, alloy, sealed cartridge bearings, QR, 32h |
VÝPLET | Stainless, butted, 2.0/1.8/2.0mm, black |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Specialized Ground Control Fat, 120TPI, folding bead, 26×4.6" |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Specialized Ground Control Fat, 120TPI, folding bead, 26×4.6" |
DUŠE | Standard, Presta valve |
SEDLO | Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm |
SEDLOVKA | Alloy, 2-bolt, 12.5mm offset, 30.9mm, anti-corrosion hardware |
OBJÍMKA | Alloy, 31.8mm |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde