Pokud chcete znát náš názor, tak už je to dávno, co něco pořádně provětralo svět hardtailových kol. A proto je tu naše kolo Epic Hardtail Pro Carbon World Cup. S novou geometrií, šíleně lehkým rámem a osazením od bohů cyklistiky - tohle kole je připraveno změnit pravidla hry. Abychom toho mohli dosáhnout, museli jsme se inspirovat u silničních kol a vyrobit rám z našeho špičkového karbonu FACT 10m. Vypůjčili jsme si také konstrukční koncepci Rider-First Engineered™, kterou jsme vyvinuli pro silniční kola Tarmac. Každá trubka v rámu a každá velikostní řada je designována podle tohoto konceptu. Díky tomu jsme dosáhli optimální rovnováhy mezi hmotností, tuhostí a poddajností, takže každý rám, bez ohledu na jeho velikost, funguje přesně tak, jak jsme chtěli. Pro vyšší rychlost a stabilitu jsme geometrii rámu vylepšili tím, že jsme více položili úhel hlavové trubky, prodloužili jsme horní trubku a upravili jsme úhel sedlové vzpěry. Díky tomu je kolo velice stabilní a je až absurdně rychlé. Také jsme rozšířili rozteč zadní vidlice na 12x148 mm a bowdeny jsou vedeny odděleně. Toto kolo je osazeno finančně výhodnou sestavou: na zakázku vyladěnou vidlicí RockShox SID s laděním Brain, 12rychlostní m řazením SRAM X01 Eagle a ručně zapletenými kola Roval Control.
RÁM | FACT 10m, full carbon, XC Geometry, internal split-housing cable routing, PF30 BB, 12×148mm rear end, triangulated post-mount 160mm brake |
---|---|
VIDLICE | Custom RockShox SID w/Brain, Position Sensitive damper, bottom-mount Brain Fade adjust, rebound adjust, Solo Air spring, tapered alloy crown/steerer, 110×15mm Maxle Stealth thru-axle, 90/100mm travel, 51mm offset |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Roval Control, sealed cartridge bearings, 15mm thru-axle, 110mm spacing, 32h |
ZADNÍ NÁBOJ | Roval Control, DT Swiss internals, 36T engagement, XD driver body, 12×142mm, 32h |
VÝPLET | DT Swiss Revolution |
RÁFKY | Roval Control Carbon 29, hookless carbon, 22mm inner width, 32h, tubeless ready |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Fast Trak, Control casing, 29×2.2", 60TPI, Aramid folding bead, 2Bliss Ready |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Fast Trak, Control casing, 29×2.2", 60TPI, Aramid folding bead, 2Bliss Ready |
PŘEVODNÍKY | SRAM X-Sync, direct mount, 34T |
STŘED | SRAM PF30, OS press-in bearings |
ŘAZENÍ | SRAM X01 Eagle, 12-speed, trigger |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM X01 Eagle, 12-speed |
KAZETA | SRAM XG-1295, 12-speed, 10–50t |
ŘETĚZ | SRAM X01 Eagle, silver, 12-speed w/PowerLink |
PŘEDNÍ BRZDA | Shimano Deore XT M8000, hydraulic disc, metallic pad, 180/160mm rotor |
ZADNÍ BRZDA | Shimano Deore XT M8000, hydraulic disc, metallic pad, 160mm rotor |
ŘÍDÍTKA | Specialized Mini-rise, 7050 alloy, 8-backsweep, 6-upsweep, 10mm rise, 720mm width, 31.8mm clamp |
GRIPY | : Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness |
PŘEDSTAVEC | Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
SEDLO | Phenom Expert, Adaptive Edge design, hollow titanium rails, 143mm |
SEDLOVKA | Specialized, alloy, 2-bolt, 27.2mm |
OBJÍMKA | Alloy, 30.0mm |
PEDÁLY | Resin Test Ride with toe clips, CEN std. |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde