Dokonce i na té nejvyšší úrovni XC závodění se hartailová konstrukce hodí, když trať vede do vrchu. A protože jsme zpozorovali určitou stagnaci ve vývoji dámských hardtailových kol, rozhodli jsme se, že trochu rozvíříme stojaté vody s naším kolem Women's S-Works Epic Hardtail World Cup. Tohle kolo má jeden z nejlehčích rámů, které jsme kdy vyrobili, protože váží pouhých 900g. Abychom toho mohli dosáhnout, museli jsme se inspirovat u silničních kol a vyrobit celý rám z našeho špičkového karbonu FACT 11m. Vypůjčili jsme si také konstrukční koncepci Rider-First Engineered™, kterou jsme vyvinuli pro silniční kola Tarmac. V případě tohoto rámu máme pro každou jeho velikost, pro každou trubku a pro každou vrstvu karbonu speciální výrobní postup. Díky tomu jsme dosáhli optimální rovnováhy mezi hmotností, tuhostí a poddajností, takže každý rám, bez ohledu na jeho velikost, funguje přesně tak, jak jsme chtěli. Pro vyšší rychlost a stabilitu jsme geometrii rámu vylepšili tím, že jsme více položili úhel hlavové trubky, prodloužili jsme horní trubku a upravili jsme úhel sedlové vzpěry. Díky tomu je kolo velice stabilní a je až absurdně rychlé. Také jsme rozšířili rozteč zadní vidlice na 12x148 mm a bowdeny jsou vedeny odděleně. Co se osazení týče, kolo S-Works na ničem nešetří, a je proto vybaveno vidlicí RockShox SID World Cup s technologií Brain, SRAM XX1 Eagle a ručně postavenými karbonovými kola Roval Control SL.
RÁM | FACT 11m, full carbon, XC Geometry, internal split-housing cable routing, PF30 BB, 12×148mm rear end, triangulated post-mount 160mm brake |
---|---|
VIDLICE | Custom RockShox SID World Cup w/Brain, Rx Women's tune, Position Sensitive damper, top-mount Brain Fade adjust, rebound adjust, Solo Air spring, tapered carbon crown/steerer, 110×15mm Maxle Stealth thru-axle, 80/90/100mm of travel, 51mm offset |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Roval Control SL, sealed cartridge bearings, labyrinth style, 15mm thru-axle, 110mm spacing, 24h |
VÝPLET | DT Swiss Revolution |
RÁFKY | Roval Control SL 29, hookless carbon, 22mm inner width, 24/28h, tubeless ready |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Fast Trak, Control casing, 29×2.2", 60TPI, Aramid folding bead, 2Bliss Ready |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Fast Trak, Control casing, 29×2.2", 60TPI, Aramid folding bead, 2Bliss Ready |
STŘED | SRAM PF30, OS press-in bearings |
ŘAZENÍ | SRAM XX1 Eagle, 12-speed, trigger |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM XX1 Eagle, 12-speed |
KAZETA | SRAM XG-1295, 12-speed, 10–50t |
ŘETĚZ | SRAM XX1 Eagle, black,12-speed w/PowerLink |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Level Ultimate, hydraulic disc, carbon lever, titanium hardware, organic pads, 180/160mm rotor |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Level Ultimate, hydraulic disc, carbon lever, titanium hardware, organic pads, 160mm rotor |
ŘÍDÍTKA | Specialized Mini-rise, FACT carbon, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 10mm rise, 700mm, 31.8mm |
GRIPY | Specialized Sip Grip, lock-on, half-waffle, regular thickness |
PŘEDSTAVEC | Syntace F109, 6-degree rise, 31.8mm clamp |
SEDLO | Women's Body Geometry Myth Expert Thin, hollow titanium rails, 155mm |
SEDLOVKA | S-Works FACT carbon, 0mm setback, carbon rail clamps, 27.2mm |
OBJÍMKA | Alloy, titanium bolt, 30.0mm |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde