Když jsme vyvinuli nový S-Works Tarmac Disc, nechtěli jsme, aby byl pouze rychlý. Chtěli jsme, aby byl rychlý úplně všude. Dlouhá stoupání, větrné roviny, etapy Grand Tour, místní Fondo – stvořili jsme nejlepší závodní kolo. A nyní s diskovými brzdami jsme schopni ho dotáhnout k dokonalosti.
Stejně jako ostatní kola profesionální řady, také Tarmac Pro eTAP dosahuje podobné výkonnosti jako jeho starší sourozenec S-Works, ale za velmi zajímavou cenu. Novinka od SRAMu – Force eTAP, AXS disponuje 12ti rychlostní sadou a spolehlivými brzdami a karbonová kola Roval CL 50 jemně krájí vzduch. Navrch si dosaďte řídítka a sedlovky řady S-Works, sedlo Power a máte vše připraveno na místní silniční závod nebo vaše první gran fondo.
Začali jsme s využitím technologie Rider-First Engineered™, jejíž zvláštnost spočívá v tom, že každá trubka rámu a každý karbonový díl rámů jsou vyráběny zvlášť pro svou velikost. každá ze 7 velikostí je tvořena 500 dílky karbonu a zaručuje optimální rovnováhu mezi tuhostí a poddajností.
Nejlepší způsob, jak vás zrychlit je skrze aerodynamiku. Proto jsme se snažili najít místo kam přidat trochu té aerodynamiky. Po 6 měsících nekonečného procesu jsme našli tři oblasti, kde můžeme Tarmac vylepšit – tvar vidlice, snížení sedlových vzpěr pomocí aero trubek a D-tvar sedlovky a sedlové trubky. Výsledek? Kolo je o 45 vteřin rychlejší na 40ti km v porovnání s ostatními koly této kategorie.
RÁM
|
Tarmac SL6, FACT 10r carbon, Rider-First Engineered™, OSBB, clean routing, internally integrated seat clamp, 12×142mm thru-axle, flat-mount disc |
---|---|
VIDLICE | FACT 10r carbon, 12×100mm thru-axle, flat-mount disc |
PŘEDNÍ KOLO | Roval CL 50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, 21h |
ZADNÍ KOLO | Roval CL 50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, DT Swiss 350 internals, 24h |
DUŠE | Turbo Ultralight, 60mm Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700×26mm |
ZADNÍ PLÁŠŤ | S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700×26mm |
KLIKY | SRAM Force AXS, 48/35T |
STŘED | SRAM DUB for BB30 |
PŘESMYKAČ | SRAM Force eTAP AXS |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM Force eTAP AXS |
KAZETA | SRAM CS XG 1270, 12-speed, 10–33t |
ŘETĚZ | SRAM Force, 12-speed |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Force eTAP, hydraulic disc |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Force eTAP, hydraulic disc |
ŘÍDÍTKA | S-Works Shallow Bend Carbon, 125mm drop x 75 mm reach |
OMOTÁVKA | S-Wrap Roubaix w/ sticky gel |
PŘEDSTAVEC | Specialized Pro SL, alloy, 4-bolt |
SEDLO | Power Pro |
SEDLOVKA | S-Works FACT Carbon Tarmac seatpost, 20mm offset |
OBJÍMKA | Tarmac SL6 clamp assembly |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde