The all-new Levo delivers the unbelievable power to ride more trails through an unequaled combination of ride quality, usable power, and ride anywhere range. It’s the distillation, application, and amplification of a 40-year obsession with creating the world’s best riding mountain bikes. Since its introduction, Levo has set the bar every other e-MTB aims for, and the new Levo raises that bar again.
It starts with our Turbo Full Power 2.2 motor and Turbo Connect Unit (TCU), which provide Levo with a smooth and seamless amplification of your efforts—4x you power that lets you choose where to ride, and when you want to do it. Levo also shatters limitations when it comes to range, amplifying your effort for up to five hours of trail time. Now you can ride farther, and explore more, than ever before. And the optimized chassis boasts 150mm of custom-tuned rear suspension and adjustable geometry that delivers a stable and natural ride like no other. Because at the end of the day, it’s the ride that matters. Believe it.
The Turbo Levo pairs our all-new M5 alloy chassis and the smoothest and most powerful motor on the market with the most value-packed drivetrain, suspension, and brake components available. The result is a bike that puts plenty of high-dollar e-MTBs to shame.
RÁM
|
Specialized M5 premium alloy, BB height adjust, S-Sizing, internal cable routing, 150mm travel, 148mm spacing |
---|---|
TLUMIČ | : RockShox Deluxe Select R, rebound adjust, S1: 52.5×210mm, S2-S6: 55×210mm |
VIDLICE | : RockShox 35 Silver, 35mm stanchion, Turnkey damper, S1: 150mm travel, S2-S6: 160mm travel |
PŘEDSTAVEC | Alloy Trail Stem, 35mm bar bore |
OMOTÁVKA | Specialized Trail Grips |
ŘÍDÍTKA | Alloy, 35mm diameter, 780mm width, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep |
PŘEDNÍ BRZDA | : SRAM Guide RE, S1-S3: 200mm, S4-S6: 220mm |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Guide RE, 200mm |
ŘADÍCÍ PÁČKY | SRAM SL SX Eagle, 12-speed |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM SX Eagle, 12-speed |
KAZETA | SRAM NX Eagle PG-1230, 12-speed, 11–50t |
ŘETĚZ | SRAM NX Eagle, 12-speed |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ | Praxis forged M30, custom offset, 160mm |
PŘEVODNÍKY | SRAM X-Sync Eagle, 104 BCD, 32T, steel |
RÁFKY | Specialized 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready |
PŘENÍ NÁBOJ | Alloy, sealed cartridge bearings, 15×110mm thru-axle, 32h |
ZADNÍ NÁBOJ | Alloy, sealed cartridge bearings, 12×148mm thru-axle, 32h |
PAPRSKY | DT Swiss Industry |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T9 compound, 2Bliss Ready, 29×2.6" |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Eliminator, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T7 compound, 2Bliss Ready, 27.5×2.6" |
DUŠE | Standard, Presta Valve |
SEDLO | Body Geometry Bridge Saddle, steel rails |
SEDLOVKA | : TranzX dropper, 34.9mm, S1: 100mm, S2: 125mm, S3: 150mm. S4-S5: 170mm, S6– 200mm |
OBJÍMKA SEDLOVKY | Alloy, 38.6 |
MOTOR | Specialized Turbo Full Power System 2.2 Motor |
DÁLKOVÉ OVLÁDÁNÍ | Specialized TCU, 10-LED State of charge, 3-LED Ride Mode display, ANT+/Bluetooth®, w/Handlebar remote |
BATERIE | Specialized M3–500, Integrated battery, 500Wh |
NABÍJEČKA | Custom charger, 42V4A w/ Rosenberger plug |
KABELÁŽ | Custom Specialized wiring harness |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde