V momentě, kdy jsme se rozhodli pro modernizaci řady kol Turbo, naše moto znělo “rušný život si žádá rychlejší kola.” Chtěli jsme si být jisti, že kola která navrhneme, budou splňovat všechny vaše přání a potřeby. Tím, že se náš život je každým dnem hektičtější a hektičtější, jakákoli možnost úspory času může být velikou pomocí a Vado 6.0 přesně takové skutečně je. Využívá našich nejmodernějších technologií v oblasti kol s asistovanou podporou šlapání, vysoce kvalitních komponentů a také odpružení vidlic. Kamkoli pojedete, dostanete se tam rychleji a stylově právě s novým Vado 6.0.
S kompletně přepracovaným a integrovaným motorem je Vado skvělé kolo do města. Naladění motoru Rx Street Tune dává výkon 350 wattů způsobem, který se co nejlépe hodí do městského prostředí - reaguje lineárně na podněty do pedálů. Zjednodušeně čím usilovněji šlapete Vy sami, tím více zabírá i motor, takže rozjezdy z nulové rychlosti jsou hračka. Navíc pohon řemenem, namísto řetězu, dělá jízdu tichou a bez otravných vibrací. Perfektní.
Pro Vado 5.0 jsme vyvinuli vlastní 604Wh baterii, která je plně integrovaná do rámu, uzamykatelná a snadno vyjímatelná pro potřeby nabíjení mimo kolo. S touto baterií Turbo Vado poskytuje dojezd až 100 km v Economy módu, 55 km ve Sport módu a 40 v nejsilnějším Turbo módu. Tyto odhady jsou založené na předpokladech jako - celková hmotnost jezdce + kola je 100 kg, terén je rovný nebo s mírným zvlněním, je bezvětří nebo mírný vánek. Jinak řečeno s maximální rychlostí 45 km/h je v bateriích spousta šťávy abyste dojeli do práce, po nákupech a večer ještě stihli kafe na druhém konci města.
Ve spolupráci s německou firmou jsme vyvinuli počítač s 2.2palcovým displejem. Pomocí tohoto počítač, s možností dotykového ovládání, se lze přes Bluetooth® připojit k aplikaci Turbo Vado Mission Control * pro plnou kontrolu nad nastavením kola Vado. Aplikace vám umožňuje vyladit motor přesně dle Vašich osobních preferencí - díky funkci Smart Control máte k dispozici reálný dojezd, dále také navigaci, záznam trasy, historii jízd nebo diagnostiku. Pohyb skrze jednotlivé obrazovky displeje je možný pomocí ovládání na řídítkách, takže pro ovládání nemusíte pouštět řídítka.
Navrch těchto inovativních vychytávek jsme pro Turbo Vado 4.0 zvolili spolehlivé vybavení jako 11ti rychlostní sadu Shimano XT/SLX, výkonné hydraulické 4-pístkové kotoučové brzdy a odpruženou vidlici SR Suntour. Doplnili jsme nosiče a blatníky pro pohodlí za každého počasí.
*Dostupná později tento rok.
RÁM
|
Turbo aluminum frame with bottom bracket motor mount, fitness/transportation geometry, fully integrated & lockable down tube battery, internal cable routing, fender/rack mounts, smooth welds |
---|---|
VIDLICE | SR Suntour NCX E25, 50mm of travel, alloy steerer, 15mm thru-axle |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Specialized alloy disc, sealed cartridge bearings, 15×100mm thru-axle, 28h |
ZADNÍ NÁBOJ | Specialized alloy disc, sealed cartridge bearings, 12×148mm, 10-/11-speed freehub, 28h |
VÝPLET | Stainless, black |
RÁFKY | 700C disc rim, 28h, double wall |
DUŠE | 700C, 40mm Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Electrak 2.0 Armadillo, 700×51mm |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Electrak 2.0 Armadillo, 700×51mm |
KLIKY | Custom alloy crankarms |
PŘEVODNÍKY | : 48T, BCD: 104, single Xsync style 10-/11-speed |
ŘAZENÍ | Shimano SLX, 11-speed |
PŘEHAZOVAČKA | Shimano XT, Shadow Plus, GS cage, 11-speed |
KAZETA | Shimano SLX, 11-speed, 11–42t |
ŘETĚZ | Shimano HG601, 11-speed |
PŘEDNÍ BRZDA | TRP Zurich, hydraulic 4-piston disc, 180mm |
ZADNÍ BRZDA | TRP Zurich, hydraulic 4-piston disc, 180mm |
ŘÍDÍTKA | Specialized, alloy, 9-degree backsweep, 4-degree upsweep, 680mm width, 31.8mm |
GRIPY | Body Geometry XC Contour |
PŘEDSTAVEC | Alloy w/ display/light mount, 31.8mm clamp |
SEDLO | Specialized Canopy Comp, Hollow Cr-Mo rails |
SEDLOVKA | Specialized, alloy, single bolt, 21mm offset, 30.9mm |
OBJÍMKA | Specialized, alloy, 34.9mm |
MOTOR | Specialized 1.2 S, Custom Rx Street Tuned Motor, 250W Nominal |
UI/REMOTE | Custom 2.2" BLOKS. TFT display w/ touchscreen & USB plug, stem mount w/ custom handlebar remote & Turbo Vado Mission Control App connectivity |
BATERIE | Specialized U1–604, On/Off button, state of charge display, 604Wh |
NABÍJEČKA | Custom charger, 42V4A with Rosenberger plug |
WIRING HARNESS | Custom Specialized wiring harness |
HEADLIGHT | Aspheric Lens technology, alloy housing, 600 Lumen output, stem- mount, 12V |
ZADNÍ SVĚTLO | Integrated rack-mount, Lightguide technology, brake light and license plate illumination, 12V |
STOJÁNEK | Specialized kickstand, 40mm mount |
BLATNÍKY | Specialized DRYTECH fenders, 52mm width, aluminum fenderstays |
NOSIČ | Specialized Turbo rack, Racktime-accessories-compatible |
ZVONEK | Integrated horn |
PEDÁLY | Specialized Commuter w/ grip tape & reflectors |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde