Je příjemné mít kolo s výkonností dostatečnou pro World Tour, za cenu, která neznamená druhou hypotéku. A to je přesně Venge Expert Disc. Používá většinu technologií jako jeho dražší sourozenci, hlavně technologii rámu Rider-First Engineered™, spolehlivé brždění za jakýchkoliv podmínek díky kotoučovým brzdám, při zachování tradičního kokpitu.
S pomocí našeho aerodynamického tunelu jsme každou trubku, každou hranu nebo jiný konstrukční prvek vyrobili s jedním jediným cílem – a tím je rychlost. Kolo bylo zkonstruováno s využitím technologie Rider-First Engineered™, abychom zajistili, že všechny velikosti rámů budou mít stejné jízdní charakteristiky a navíc jsme, ve srovnání s naším modelem Tarmac, zvýšili tuhost přední část kola o 30%.
Vzhledem k tomu, že kokpit čelí větru jako jedna z prvních částí kola, dospěli jsme k názoru, že představec a řídítka kladou příliš velký aerodynamický odpor. Abychom našli co nejlepší řešení této situace a zároveň dosáhli co nejlepšího propojení s rámem, zkonstruovali jsme představec s negativním úhlem 17 stupňů. Většinou jezdci nejsou dostatečně flexibilní, aby v tak agresivní pozici mohli jezdit, takže jsme zkonstruovali řídítka Aerofly, která mají pozitivní stoupání, které kopíruje Vaši nejefektivnější pozici. Výsledkem této snahy je kolo, jehož lanka téměř nejsou vidět. Samozřejmě, že integrace kotoučů u brzdného systému změnila hru, protože brzdy s touto technologií jsou schopné dodat suverénní brzdný výkon bez jakýchkoliv kompromisů v oblasti aerodynamiky, a Vy tak získáte výkonné brzdy, aniž byste museli něco obětovat.
Výbavu jsme zvolily spolehlivou sadu Shimano Ultegra s zapletenými koly v kombinaci ráfků Roval SLX 24 a nábojů DT Swiss 350. Jsou dostatečně lehká na závody, přitom vydrží i každodenní tréninkové kilometry. Když chcete rychlou silničku za dobrou cenu, přidejte si na seznam Venge Expert Disc.
RÁM
|
FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, Win Tunnel Engineered, internal cable routing, 12×142mm thru-axle, carbon OSBB, flat disc mount |
---|---|
VIDLICE | S-Works FACT 11r carbon, full monocoque |
PŘEDNÍ KOLO | Roval SLX 24 Disc, DT Swiss 350 hubs, DT Swiss Competition spokes, 24h |
ZADNÍ KOLO | Roval SLX 24 Disc, DT Swiss 350 hubs, DT Swiss Competition spokes, 24h |
DUŠE | 700×20/28mm, 48mm Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700×26mm |
ZADNÍ PLÁŠŤ | S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700×26mm |
KLIKY | Shimano Ultegra R8000 |
PŘEVODNÍKY | 52/36T |
STŘED | Praxis BB30 w/ Shimano conversion adaptor |
ŘAZENÍ | Shimano Ultegra Disc 8020 |
PŘESMYKAČ | Shimano Ultegra 8000, braze-on |
PŘEHAZOVAČKA | Shimano Ultegra 8000, 11-speed |
KAZETA | Shimano Ultegra 8000,11-speed, 11–30t |
ŘETĚZ | Shimano Ultegra, 11-speed |
PŘEDNÍ BRZDA | Shimano Ultegra 8020, hydraulic disc |
ZADNÍ BRZDA | Shimano Ultegra 8020, hydraulic disc |
ŘÍDÍTKA | S-Works Aerofly |
OMOTÁVKA | S-Wrap w/ Sticky gel |
PŘEDSTAVEC | Specialized Pro SL, alloy, 4-bolt |
SEDLO | Power Expert, 143mm, nylon base, synthetic leather, hollow titanium rails |
SEDLOVKA | Specialized Venge Aero seatpost, FACT carbon |
OBJÍMKA | Specialized Venge assembly |
PEDÁLY | Nylon, 105×78×28mm, loose balls w/ reflectors |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde