Náš koncept „Aero is everything“ vznikl už sedm let zpět s prvním kolem Venge. Nikdy nešlo o prázdnou filozofii – věděli jsme, že je to způsob jak z amatérů udělat profi jezdce a zrychlit i všechno mezi tím. Rychle kupředu do současnosti, je tato myšlenka ztělesněna v novém kole Venge Pro. A dobrá zpráva je, že se stále drží na trůnu nejrychlejšího silničního kola planety. A to nejen proto, že je o 8 vteřin rychlejší, než ViAs, ale také proto, že si udržel všechny vlastnosti Rider-First Engineered™, které znáte a máte tolik rádi, a přitom se hmotnost modulu snížila o 460 gramů.
Překvapivě, naše hledání dokonalého tvaru nezačalo ve větrném tunelu. Ale započalo s novou technologií, FreFoil Shape Library. Naši inžernýři sepsali optimalizaci algoritmu a použili superpočítač (ano, opravdu), aby nám pomohl vytvořit nové tvary profilů s různou hmotností, povrchy a s různými strukturami. Vyzbrojeni touto knihovnou tvarů, s různými poměry stran jsme je mohli umístit do různých částí kola a testovat tak různé konfigurace, až jsme našli tu nejrychlejší kombinaci ve větrném tunelu.
V porovnání s dosavadním nejrychlejším aero silničním kolem (Venge ViAS) a spoustou dalších, které nemůžeme jmenovat, jsme vyrobili nový Venge, který je o 8 vteřin rychlejší na 40 km při nulovém vychýlení. Rychlejší je i na silnici ve všech větrných podmínkách – nejen v tunelu.
A krom toho, že je Venge aero, jsou tu i jiné faktory rychlosti. Vynikající kombinace hmotnosti a aerodynamiky hraje klíčovou roli v celkovém výkonu kola. Kolo, které je výhradně aero je skvělé na rovinách, ale zase ztrácí ve stoupáních a v rychlé akceleraci. Kolo, které je primárně lehké, budete ztrácet na všem, kromě těch nejprudších kopců. Proto jsme Venge neudělali pouze aero, ale také jsme mu ubrali 460 gramů z hmotnosti modulu. Ušetřili jsme tedy 240 gramů na rámu, 25 gramů na vidlici, 107 gramů na kokpitu, 25 gramů na sedlovce a 63 gramů na menších součástkách. Takže, ať pojede jakoukoli trať, Venge je důkazem nejrychlejší možnosti, jak se dostat nahoru, dolu a vše mezi tím.
Většina úspory hmotnosti přišla díky trubkám Rider-First Engineered™. Využili jsme spousty znalostí z vývoje nového kola Tarmac, jako je vrstvení materiálu a to vedlo k vytvoření nového kola Venge, které není jen lehčí, ale také tužší v poměru k hmotnosti a to o 40% než tomu bylo u ViAS – nezávisle na velikosti rámu. A i když třeba tyhle změny nemůžete vidět, stačí jedna jízda, abyste zakusili onu rychlou akceleraci a neskonalou poddajnost.
A to ještě nekončíme. Geometrie prošla také úpravou, která je založena na 40.000 datech z měření Retül, stejně tak jako z testování našimi jezdci. To nám pomohlo implementovat geometrii Performance Road, která je skvělou kombinací citlivosti přední části kola s krátkým rozvorem, což poskytuje okamžitou odezvu a optimální přenos energie.
A v neposlední řadě, Venge nabízí i nové vychytávky. Nový kokpit, vyvinut díky partnerství se světovými týmu, nabízí představec s větší tuhostí, než jakou jsme kdy testovali, nová řídítka, která jsou rychlejší, lehčí a tužší a jejichž povrch je obohacen o texturu pro lepší přilnavost a kontrolu. Dále je tu prostupnost plášťů – bez problémů sem dáte pláště o šíři 32 mm. A nakonec, do sedlovky jsme vložili Shimano A-Junction, pro snadné dobíjení, kontrolu úrovně baterie a pro týmové mechaniky, aby se jim dobře vše servisovalo.
Venge Pro je vybaven komponenty, jako je Shimano Ultegra Di2 a hydraulické kotoučové brzdy, karbonová kola Roval CL 50 Disc a naše vítězné pláště S-Works Turbo.
RÁM
|
FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, Win Tunnel Engineered, internal electric only cable routing, OSBB, 12×142mm thru-axle, flat-mount disc |
---|---|
VIDLICE | S-Works FACT 11r carbon, 100×12mm thru-axle, flat-mount disc |
PŘEDNÍ KOLO | Roval CL50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, 21h |
ZADNÍ KOLO | Roval CL50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, DT Swiss 350 internals, 24h |
DUŠE | Turbo Ultralight, 60mm Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700×26mm |
ZADNÍ PLÁŠŤ | S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700×26mm |
KLIKY | Shimano Ultegra R8000, HollowTech 2, 11-speed |
PŘEVODNÍKY | 52/36T |
STŘED | Praxis, BB30 for Shimano |
ŘAZENÍ | Shimano Ultegra Di2 Disc R8070 |
PŘESMYKAČ | Shimano Ultegra Di2 R8050, braze-on |
PŘEHAZOVAČKA | Shimano Ultegra Di2 R8050, GS medium cage |
KAZETA | Shimano Ultegra R8000, 11-speed, 11–30t |
ŘETĚZ | Shimano Ultegra, 11-speed |
PŘEDNÍ BRZDA | Shimano Ultegra R8070, hydraulic disc |
ZADNÍ BRZDA | Shimano Ultegra R8070, hydraulic disc |
ŘÍDÍTKA | S-Works Aerofly II, 80mm reach x 130mm drop |
OMOTÁVKA | S-Wrap Roubaix bar tape |
PŘEDSTAVEC | 2019 Venge integrated stem, 6-degree |
SEDLO | Power Expert, 143mm, nylon base, synthetic leather, hollow titanium rails |
SEDLOVKA | 2019 S-Works Venge aero seatpost, FACT carbon, Di2-compatible |
OBJÍMKA | Venge integrated two-piece wedge |
PEDÁLY | Nylon, 105×78×28mm, loose ball w/ reflectors |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde