Gravel, štěrkolet nebo jakkoliv tomu budete říkat, Grade je stvořen pro dobrodružství hned po vybalení z krabice. Má nový vzhled, náš ikonický Triple Triangle design rámu a byl navržen tak, aby vás dovezl dále a rychleji. Grade je pohodlnější, univerzálnější a nastavitelnější než kdy předtím.
Floating Stays
Celodenní pohodlí
Sedlové vzpěry nabízejí více pohodlí jak u hliníkové, tak u karbonové verze rámu. Nový rám je pohodlnější než předchozí Grade, takže vydržíte v sedle dlouho nehledě na terén.
Vidlice s Flip Chipem
Závodní střela nebo expediční kolo
Dva nejvyšší modely kola Grade jsou vybaveny vidlicí s flip chipy, které nabízejí 15 mm nastavení. Díky tomu můžete nastavit hodnotu offsetu vidlice z 55 mm na 70 mm. 55mm offset je vhodný pro gravelové závody a 70mm offset nabídne stabilitu pro celodenní dobrodružství do neznáma.
DFD - Dual Fiber Dynamics
Větší kontrola a menší únava
Sedlové vzpěry modelu Grade jsou složeny ze dvou lehkých vláken v odolný kompozitní celek z karbonu a skelných vláken. Plné jádro ze skelných vláken poskytuje pevnost a tlumení, vnější karbonová vrstva pak zaručuje tuhost. Ve výsledku máte kolo, které nabídne jezdci více kontroly a méně únavy.
Chytré vedení kabeláže
Vnitřní vedení Di2 a teleskopické sedlovky.
Odnímatelný držák blatníku
Nechte bláto na trailu.
Průchodnost
Všechny modely Grade jsou standardně vybaveny plášti o rozměru 37c, ale pojmou až pláště o reálné šířce 42 mm.
BARVY | Gloss Purple w/ Black & Gun |
---|---|
VELIKOSTI | 44, 48, 51, 55, 58 |
RÁM | All New Grade Alloy 700c/650b Frame, EnduRoad Triple Triangle Design feat. Floating Seatstays, 12×142 Thru Axle, Flat Mount Disc (160mm), Tapered Headtube, External Dropper Compatible, BSA 73mm |
VIDLICE | All-New Grade Carbon fork with tapered carbon steerer, 12×100 Thru Axle, Flat Mount Disc (160mm), pannier and fender compatible, pannier and fender compatible |
KLIKY | FSA Vero Pro 48/32 |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ | Cartridge, square taper |
PŘEHAZOVAČKA | Shimano 105 GS |
PŘESMYKAČ | Shimano 105, braze-on |
ŘAZENÍ | Shimano 105, 2×11 |
KAZETA | Shimano 105, 11–34, 11-speed |
ŘETĚZ | KMC X11, 11-speed |
BRZDY | Tektro mechanical disc, 160/160mm rotors |
BRZDOVÉ PÁKY | Shimano 105 |
RÁFKY | WTB ST i23 TCS, 28h, tubeless ready |
NÁBOJE | (F) Formula, 12×100, Formula, 12×142 ® |
DRÁTY | 14g Stainless steel |
PŘEDSTAVEC | 6061 Alloy, 31.8, 7° |
PLÁŠTĚ | WTB Riddler TCS Light, 700 × 37c, tubeless ready |
ŘIDÍTKA | GT DropTune RS, alloy, 16° flare |
GRIPY | Velo Cork, 3mm |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ | FSA NO. 44, Integrated, Sealed Bearing |
SEDLO | GT Grade saddle, steel rails |
SEDLOVKA | 6061 Alloy Micro Adjust, 15mm offset, 27.2 × 300mm (44cm), 350mm (48–58cm), 400mm (61cm) |
Začátkem 70.let – s nástupem motokrosu vznikly i závody kol na motokrosových závodištích. A tak Gary Turner, zkušený ve svařování CrMo, vyrobil pro svého syna lehké rámy pro tyto závody. Garyho rámy si postupem času získaly vynikající reputaci. O několik měsíců později Garyho kontaktoval Richard Long, majitel bikeshopu v Kalifornii. Tak v roce 1974 začalo nejslavnější partnerství v historii BMX. Gary a Richard se specializovali na výrobu CrMo rámů, vidlic a komponentů. V roce 1979 zakládají firmu GT Bicycles (název vznikl podle Garyho Turnera). Rozvíjí distribuci po celých USA a Evropě. Ale to ještě netušili, že během 20 let vybudují jednu z nejznámějších cyklistických firem na světě.
V letech 1987–1994 MTB zažil boom a GT představil svá první horská kola na Interbiku v Nevadě. O 5 let později kola GT dominovala v závodním MTB stejně jako v BMX. Jako první na světě vybavili svá kola výměnnou patkou a vyztužili okraje hlavové rámové trubky.
V roce 1991 přijali do svého mezinárodního závodního týmu mistryni světa v MTB Julii Furtado a juniorského světového šampiona ve sjezdu Nicholase Vouilloze. S dalšími postupně přibývajícími závodními hvězdami se GT Team stal jedním z nejsilnějších na světě.
GT vyvíjeli nejen horská kola, ale mezi jejich pýchu patří i nejrychlejší dráhové kolo na světě pro US Olympijský dráhový tým. Mnohamilionová investice však vyústila v zákaz UCI věšech aerodynamických aspektů, které zajistily kolům GT vítězství a ocenění.
Jako novinku přestavili na trh systém RTS – GT se stává vedoucím ve vývoji celoodpružených kol. Jako vůbec první na světě přichází GT s rámy se zadním tlumením přesahující magickou hranici 10 cm.
Obchod neustále firmy GT rostl každým měsícem, ale v červnu 1996 se vše nenávratně mění. Obchodní mozek a hlavní tahoun značky GT Richard Long umírá ve věku 46 let, když jej na motorce srazilo auto.
Ale i po této nešťastné události firma GT pokračuje ve zdokonalování svých kol Přichází Fueler, jeden z mála rámů specifických pro dirt jump. GT se stal první společností s masovou výrobou celoodpružených kol na Taiwanu, a to se systémem RTS, dále představili linii silničních kol. US Olympijský tým jezdnil na top modelech a GT se stal oficiálním sponzorem tohoto týmu na olympiádě v Atlantě.
V dalších letech bylo představeno mnoho dalších novinek-např.: hliník se stal hitem a GT začal aplikovat zkušenosti získané ze Zaskara na BMX technologií, další novinkou byla monocoque konstrukce na bikrosových Box series kolech – za použití karbonu na MTB a silničních kolech,dále byla otevřena nová kapitola odpružení v MTB – i-Drive .
V roce 2000 se rám Ultrabox stal bombou v BMX.
O rok na to Společnost Pacific Cycle, největší společnost v cyklistickém průmyslu na světě, kupila značku GT, která stále zvyšovala prodej a v roce 2003 oznámila nejvyšší prodej kol ve své historii. O několik let později přišla inovovaná verze systému i-Drive.
V letech 2007–2009
GT pokračuje v adopci nových technologií. Představuje nová 29" kola a
zcela novou metodu tvorby karbonových rámů.
Konstrukce Force Optimized umožnila vytvořit první karbonové sjezdové kolo Fury a UB2, první celokarbonový závodní BMX. A stejně jako před tím, historii GT tvoří velké výsledky na závodní scéně. Brian Lopes se stal v roce 2007 mistr světa ve 4×. V roce 2008 se stal Burry Stander mistr světa U23. V prvním olympijském roce závodního BMX získal Mike Day stříbrnou medaily a Jill Kintner bronzovou. Mick Hannah stál několikrát na podiu v závodech světového poháru ve sjezdu s novou Fury.
2010-SOUČASNOST
GT se zaměřuje na podporu nejlepších jezdců a týmů a vytváří
další přelomová kola.
Marc Beaumont v roce 2010 vyhrává závod ve Val di Sole a jako první člověk vyhrává závod světového poháru ve sjezdu na celokarbonovém kole. V roce 2013 GT podporuje nejrychlejší tým planety GT Factory Racing a zcela dominuje závodům světového poháru.