Specialized Crux Elite X1 (CRUX-ELITE-X12)

Není tajemstvím, že cyklokros nepatří mezi favority - přežijí totiž jen ti nejsilnější. A co se týče kol, platí to obzvlášť. Proto je náš Crux Elite X1 navržen, aby bezmezně plnil svůj účel v disciplíně cyklokros.
Dostupnost zboží můžete ověřit pomocí kontaktního formuláře.

Specialized Crux Elite X1 2018

Není tajemstvím, že cyklokros nepatří mezi favority - přežijí totiž jen ti nejsilnější. A co se týče kol, platí to obzvlášť. Proto je náš Crux Elite X1 navržen, aby bezmezně plnil svůj účel v disciplíně cyklokros.

Začněme rámem, zde jsme využili technologii Rider-First Engineered™, kterou jsme poprvé použili na kolech řady Tarmac. Použitím trubek specificky volených podle velikosti jezdce, dovoluje CruXu zachovat stejné charakteristické jízdní vlastnosti pro všechny velikosti rámu. Také se díky tomu mohla značně snížit hmotnost, takže teď CruX váží kolem 900 g při velikosti 56 cm - což je o 400 g méně, než tomu bývalo u jeho předchůdců. Samotný lehký a tuhý rám nemá v cyklokrosu smysl, pokud není kompatibilní s užitím, pro které je určen. Proto byl při jeho výrobě kladen důraz na to, na jakých místech byl kladen větší důraz na tuhost a kde na hmotnost. Také byla snížena výška sedlové trubky o dva centimetry, čímž je sedlovka více exponovaná a pohlcuje více rázů, které způsobuje terén.

Jsme si vědomi toho, že o vítězství v cyklokrosovém závodě mnohdy rozhodují zatáčky a retardéry, s čímž jsme kalkulovali i při vývoji geometrie kola CruX. Horní rámová trubka byla navržena tak, aby se kolo dalo snadno nosit na rameni, když potřebujete rychle seskočit a překonat pár retardérů a k tomu pomůže i dostatečný prostor v rámu a ploché spodní části trubek. Pro dobrou stabilitu a klikaté sekce má geometrie nižší střed a ostrý předek. Tato kombinace pomáhá zvládat zatáčky bez ohledu na terén.

Mysleli jsme i na schopnost odolávat blátu a proto jsme přidali 8 mm prostoru na každé straně mezi pláštěm o šířce 33 mm a konstrukcí rámu. Spousta místa pro hromady bláta. Je skvělé mít lehké kolo, ale hmotnost rámu je irelevantní ve chvíli, kdy je kolo pokryto 5 kg bláta.

CruX Elite X1 je vybaven kvalitními komponenty, které vám pomohou se koncentrovat pouze na závod - hydraulické brzdy SRAM Rival 1, lehká a odolná zapletená plášťová kola Roval SLX 24 a pláště 2BlissReady.

 

  • Rám z karbonu FACT 11r s geometrií připravenou na závodění v cyklokrosu přichází vybaven pevnými osami, se zadním rozpětím 142 mm. Využívá výhod našich metod pro zpracování nejkvalitnějšího karbonu s cílem dosáhnout co nejnižší hmotnosti.
  • Vidlice S-Works FACT z uhlíkového vlákna má vnitřní vedení lanka, pevné osy, a zlepšuje řízení a ovladatelnost i v těch nejtěsnějších zatáčkách a pomáhá maximálně využívat práci cyklisty v podmínkách cyklokrosové jízdy.
  • Řadící páky SRAM Rival přinášejí spolehlivost i za nejošklivějších podmínek, což je podpořeno jednosměrným nastavením řazení a tak je spadlý řetěz při závodě minulostí. Dejte sbohem přesmykačům a přivítejte bezproblémové ježdění.

RÁM FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, 1–3/8" lower bearing, 12×142mm thru-axle, flat mount disc, OSBB
VIDLICE S-Works FACT 11r carbon, 12×100mm thru-axle
PŘEDNÍ KOLO Roval SLX 24 Disc, sealed cartridge hubs, DT Swiss Competition spokes, 24h
ZADNÍ KOLO Roval SLX 24 Disc, sealed cartridge hubs, DT Swiss Competition spokes, 24h
DUŠE 700×28/38mm, 48mm Presta valve w/ extender
PŘEDNÍ PLÁŠŤ Terra Pro, 2Bliss Ready, 700×33mm
ZADNÍ PLÁŠŤ Terra Pro, 2Bliss Ready, 700×33mm
KLIKY SRAM Rival 1
PŘEVODNÍKY Alloy, 40T
STŘED SRAM BB30, 68mm, no spacer
ŘAZENÍ SRAM Rival 1, 11-speed
PŘEHAZOVAČKA SRAM Rival 1, mid cage
KAZETA SRAM PG-1130, 11–32t
ŘETĚZ SRAM PC-1130, w/ PowerLink
PŘEDNÍ BRZDA SRAM Rival 1, hydraulic disc
ZADNÍ BRZDA SRAM Rival 1, hydraulic disc
ŘÍDÍTKA Specialized Shallow Drop, 6061, 70×125mm, 31.8mm clamp
OMOTÁVKA Specialized CX Pro Gel
PŘEDSTAVEC Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
SEDLO Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, Hollow Cr-Mo rails, 143mm
SEDLOVKA Alloy, 2-bolt clamp
PEDÁLY Nylon, 105×78×28mm, loose balls w/ reflectors

Firma Specialized byla založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill. V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat. 
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů – včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři. Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava pohybového aparátu.

Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde

Všechna kola odesíláme vždy smontovaná a seřízená Máme více jak 30ti letou praxi se servisem jízdních kol.
Potřebujete poradit?
Zavolejte nám na 730 893 678
Jsme pro Vás na telefonu Pondělí - Pátek od 9 do 17 hodin.
KURsport.cz
Na vašem soukromí nám záleží

Potřebujeme Váš souhlas s použitím souborů cookies, aby Vám mohli lépe přizpůsobit webové stránky a usnadnit jejich používání. Kliknutím na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s uložením cookies do Vašeho prohlížeče, díky kterým využijete potenciál webu naplno. Podrobnosti najdete na stránce "Informace o cookies".