Specialized Demo Race 2022
All-out speed has always been the Demo’s target, and with the Demo Race it’s no different. Introducing a new flexible wheel-size frame design that allows riders to take advantage of a 29-inch front wheel and a 27.5-inch rear wheel, it’s a special blend that’s long been tested by World Champ Loic Bruni looking for the perfect balance of traction and maneuverability, but only just green-lighted by the UCI this past year. Not that it stopped the Demo Race from racking up both the Downhill World Championship and overall World Cup titles in it’s very first season… Now, we’re offering that same winning combination straight out of the box, while an adjustable rear end that still allows you to change between 27.5 and 29-inch wheel sizes based on terrain and riding style while also adjusting for proper chainstay length and bottom-bracket height. Blazing fast on tough tracks, the Demo Race suspension design has been developed around a more rearward axle path that reduces rear wheel hang-up, increasing speed instead. Top-shelf suspension from Ohlins takes advantage of the most proven suspension kinematics on the World Cup circuit and SRAM’s DH-specific XO1 drivetrain has you covered from start gate to finish line.
- The Demo Race M5 alloy frame is fully optimized to take advantage of the traction benefits of a 29-inch front wheel and the increased manueverability of a 27.5-inch rear wheel while maintaiining the ability to change your rear wheel size to suit different terrain and riding styles with an adjustable rear end that ensures chainstay length and bottom-bracket height stay dialed no matter the hoop size.
- The Ohlins TTX 22 M coil shock is designed to handle the most challenging World Cup Downhill tracks, offering external low speed compression and rebound adjustment while the Trunnion mount offers extra bushing overlap for increased durability.
- With superb small bump tracking and the ability to soak up landings from even the heftiest drop-off, the Ohlins DH38 m.1 fork’s 200-millimeters of travel will give you smoother, faster, and more confident feeling runs than anything you’ve ridden before.
RÁM
|
M5 alloy, Style-Specific DH Geometry, horst pivot flip chip for 27.5 or 29 rear wheel, BSA threaded BB, full internal cable routing with option for full external brake, 148mm rear spacing, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 200mm of travel |
---|---|
TLUMIČ | Ohlins TTX 22 M Coil, external rebound adjust, external high and low speed compression adjustment, Trunnion mount, 225×75 |
VIDLICE | Ohlins DH38 M.1 29, TTX Twin Tube Damping, external low speed rebound adjust, external high and low speed compression adjustment, 20×110mm, 58mm offset, 200mm of travel |
PŘEDSTAVEC | Descendant 35mm Direct Mount Stem, 50mm length |
ŘÍDÍTKA | Roval Traverse SL Carbon, riser bar, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, 800mm, 35.0mm |
GRIPY | Deity, Knuckleduster, Black |
PŘEDNÍ BRZDA | Magura MT7, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm |
ZADNÍ BRZDA | Magura MT7, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM X01 DH, 7-speed, trigger |
ŘADÍCÍ PÁČKY | SRAM X01 DH, trigger, 7-speed |
KAZETA | SRAM X01 DH, 7-speed, 10–24t |
ŘETĚZ | Sram PC1130 w/ Powerlink, 11-speed |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ | SRAM X01 DH, DUB, carbon, Direct mount ring, 165mm |
PŘEVODNÍKY | 34T |
STŘED | SRAM DUB, 83mm |
RÁFKY | Roval 29" Alloy DH, 28mm internal width, 28h, tubeless ready |
PŘENÍ NÁBOJ | Alloy, sealed cartridge bearings, 20×110mm, 28h |
ZADNÍ NÁBOJ | DT Swiss 350, SRAM XD freehub, 6-bolt disc, high-low flange, sealed cartridge bearings, 12×148mm spacing, 28h |
PAPRSKY | DT Swiss Competition, stainless steel, 14g |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Butcher, GRID GRAVITY casing, GRIPTON® T9 compound, 2Bliss Ready, 29×2.3" |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Butcher, GRID GRAVITY casing, GRIPTON® T9 compound, 27.5×2.3" |
DUŠE | Standard, Presta Valve |
SEDLO | Body Geometry Henge DH, hollow titanium rails, 130mm |
SEDLOVKA | Thomson, alloy, straight, 12-degree clamp |
OBJÍMKA SEDLOVKY | Alloy, 34.9mm |
V návaznosti na výrobce si vyhrazujeme právo změny specifikace a ceny bez udání důvodu. Obrázky jsou pouze orientační.
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde
Dotaz na dostupnost
Dostupnost zboží můžete ověřit na telefonu 730 893 678 nebo pomocí kontaktního formuláře: