Vytvořeno pro objevování nových cest, dojíždění do školy či práce a pro vše mezi tím. Diverge Comp E5 určuje kolik funkcí může takové kolo splnit. Kolo Diverge Comp je vyspělý stroj stvořený jak pro výlety na lehko, tak výpravy na těžko. Nyní je schopný se adaptovat jak na prašná stoupání, tak na cestu pro dobrou kávu či skupinový odpolední švih. Ačkoliv to může znít jako klišé mezi slogany s bikovými krajinkami a výhledy, Diverge Comp je jedno kolo, které zvládne tohle všechno.
Se zcela nově přepracovaným rámem je nový Diverge schopnější, než kdy předtím. A s naším trvalým cílem - splnit vaše přání a potřeby jsme vzali v potaz jako první dostatečný prostor pro bahno mezi plášti a rámem. Nový rám je v pohodě kompatibilní s plášti 700x42 mm a ještě vám zůstane dostatek prostoru pro bláto. Dalším důležitým faktorem, na který jsme mysleli při návrhu, byla hmotnost. Použili jsme k tomu nějaké triky, co jsme využili u silničního kola Roubaix a vyrobili jsme tak lehký rám z prémiové slitiny E5, který je tuhý a odolný.
Dále jsme se posunuli i od tradičního pojetí cyklokrosové geometrie a nahradili ji něčím, co jsme doposud nepoužívali a čemu říkáme volná silniční geometrie Open Road. Víme, co si asi teď říkáte: "To je jen další marketingový trik.", ale co se týče Diverge, tak jsme opravdu vyvinuli úplně novou geometrii. S trochou nadsázky si můžete myslet, že je to silniční verze moderní trailové geometrie. Hravé ovládání a předvídatelné řízení pro nekonečně mnoho prašného řádění a driftování do zatáček. Geometrie nabízí střed o půl centimetru nižší, než u předchozího Diverge, otevřenější úhel hlavové trubky, kratší řetězové vzpěry a krátký rozvor. Tím vzniklo zábavné kolo nejen na polní prašné cesty, ale i výkonnostně zdatný fešák na silnici.
Při jízdě na silničním kole po šotolině či prašné cestě můžete být většinou vcelku vydrncaní, maximálně si můžete u širších pneumatik upustit tlak, aby kolo absorbovalo alespoň nějaké otřesy. Proto jsme do nového Diverge implementovali novou verzi tlumení Future Shock. Nejde jen o to, že je to technologie, která doslova slupne každý výmol, ale také to má výhodu předvídatelného ovládání. Náraz není rozprostřen, když trefíte výmol, takže úhel hlavové trubky zůstává neměnný. Jinými slovy, když se tvrdě opřete do zatáčky, nebudete překvapeni, že by se vám kolo nekontrolovatelně zhouplo pod rukama. Na rozdíl od původního Future Shocku, verze u nového Diverge má progresivní pružinu což dělá tuto technologii mnohem vhodnější pro terénní zaměření, kde je více potřeba tužší pružení pro pohlcení větších výmolů a jiných překážek.
Abychom vše dotáhli k dokonalosti, vybavili jsme Diverge úchyty na tři bidony a držáky na nosiče a blatníky. Ideální kolo nejen pro jízdu po polňačkách, ale i pro bike-packing, dojíždění do práce či výlet do lokálního pivovaru.
Rám Diverge E5 Elite je osazen komponenty řadící sady Shimano 105, bezúdržbovými mechanickými brzdami Tektro a odolnými zapletenými koly Axis Elite.
RÁM | Specialized E5 Premium Aluminum, Future Shock Progressive suspension, 20mm of travel, threaded BB, 12×142mm thru-axle, flat mount disc |
---|---|
VIDLICE | Diverge disc, FACT carbon fiber, flat mount disc, 12×100mm thru-axle |
PŘEDNÍ KOLO | Axis Elite Disc |
ZADNÍ KOLO | Axis Elite Disc |
DUŠE | 700×28/38mm, 48mm Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Espoir Sport, 60 TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700×30mm |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Espoir Sport, 60 TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700×30mm |
KLIKY | Praxis Alba 2D |
PŘEVODNÍKY | 48/32T |
ŘAZENÍ | Shimano 105 |
PŘESMYKAČ | Shimano 105 Ez, braze-on |
PŘEHAZOVAČKA | Shimano 105, 11-speed |
KAZETA | Shimano 105, 11-speed, 11–32t |
ŘETĚZ | KMC X11EL, 11-speed w/ Missing Link™ |
PŘEDNÍ BRZDA | Tektro Spyre, flat mount, mechanical disc |
ZADNÍ BRZDA | Tektro Spyre, flat mount, mechanical disc |
ŘÍDÍTKA | Specialized Shallow Drop, 6061, 70×125mm, 31.8mm clamp |
OMOTÁVKA | Specialized S-Wrap |
PŘEDSTAVEC | Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise |
SEDLO | Body Geometry Toupé Sport, steel rails, 143mm |
SEDLOVKA | Specialized, alloy, single bolt, 27.2mm |
OBJÍMKA | Alloy rack mount seat collar, 31.8mm |
PEDÁLY | Nylon, 105×78×28mm, loose balls w/ reflectors |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde