Jestli jste jako my, pak poslední věc, kterou byste chtěli, je mít kolo, které by vás drželo zpátky od vaši vysněné jízdy. Když narazíte na flow singletrail, chceme abyste na něj vyrazili, místo úvah typu: "To vypadá zábavně, ale na mém kole to neprojedu." Už jsme unaveni z toho, že je nám zábava kvůli tomuhle odepírána, proto jsme vyrobili nový Diverge Expert. Teď můžete vyrazit ven nejen objevovat nové cesty, ale kamkoli budete chtít - slibujeme, že toto kolo vás nebude limitovat.
Se zcela nově přepracovaným rámem je nový Diverge schopnější, než kdy předtím. A s naším trvalým cílem - splnit vaše přání a potřeby jsme vzali v potaz jako první dostatečný prostor pro bahno mezi plášti a rámem. Nový rám je v pohodě kompatibilní s plášti 700x42 mm a ještě vám zůstane dostatek prostoru pro bláto. Dalším důležitým faktorem, na který jsme mysleli při návrhu, byla hmotnost. Použili jsme k tomu nějaké triky, co jsme využili u silničního kola Roubaix a vyrobili jsme tak jeden z nejlehčích rámů ve své kategorii z karbonu FACT 9r.
Dále jsme se posunuli i od tradičního pojetí cyklokrosové geometrie a nahradili ji něčím, co jsme doposud nepoužívali a čemu říkáme volná silniční geometrie Open Road. Víme, co si asi teď říkáte: "To je jen další marketingový trik.", ale co se týče Diverge, tak jsme opravdu vyvinuli úplně novou geometrii. S trochou nadsázky si můžete myslet, že je to silniční verze moderní trailové geometrie. Hravé ovládání a předvídatelné řízení pro nekonečně mnoho prašného řádění a driftování do zatáček. Geometrie nabízí střed o půl centimetru nižší, než u předchozího Diverge, otevřenější úhel hlavové trubky, kratší řetězové vzpěry a krátký rozvor. Tím vzniklo zábavné kolo nejen na polní prašné cesty, ale i výkonnostně zdatný fešák na silnici.
Při jízdě na silničním kole po šotolině či prašné cestě můžete být většinou vcelku vydrncaní, maximálně si můžete u širších pneumatik upustit tlak, aby kolo absorbovalo alespoň nějaké otřesy. Proto jsme do nového Diverge implementovali novou verzi tlumení Future Shock. Nejde jen o to, že je to technologie, která doslova slupne každý výmol, ale také to má výhodu předvídatelného ovládání. Náraz není rozprostřen, když trefíte výmol, takže úhel hlavové trubky zůstává neměnný. Jinými slovy, když se tvrdě opřete do zatáčky, nebudete překvapeni, že by se vám kolo nekontrolovatelně zhouplo pod rukama. Na rozdíl od původního Future Shocku, verze u nového Diverge má progresivní pružinu což dělá tuto technologii mnohem vhodnější pro terénní zaměření, kde je více potřeba tužší pružení pro pohlcení větších výmolů a jiných překážek.
Abychom vše dotáhli k dokonalosti, vybavili jsme Diverge úchyty na tři bidony a držáky na nosiče a blatníky a také naší silniční sadou SWAT™, který pojme duši, CO2 bombičku včetně hlavičky, prodlužovač ventilků a klip na peníze. Ideální kolo nejen pro jízdu po polňačkách, ale i pro bike-packing či dojíždění do práce.
Diverge Expert je osazen komponenty, jako SRAM Force 1 s hydraulickými brzdami, ráfky Roval SLX 24 s náboji DT Swiss 350 a rychle se odvalujícími plášti Trigger Pro 700x38 mm.
RÁM | Specialized FACT 9r carbon, Open Road Geometry, 12×142mm thru-axle, Future Shock Progressive suspension, 20mm of travel, flat mount disc, BB386 |
---|---|
VIDLICE | Specialized FACT carbon, flat mount disc, 12×100mm thru-axle |
DUŠE | 700×28/38mm, 48mm Presta valve w/ extender |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Specialized Trigger Pro, 60 TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 700×38mm |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Specialized Trigger Pro, 60 TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 700×38mm |
KLIKY | SRAM Force 1 |
PŘEVODNÍKY | 42T X-Sync |
STŘED | SRAM BB386, 68mm, no spacer |
ŘAZENÍ | SRAM Force 1 hydraulic, 11-speed |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM Force 1, long cage, 11-speed |
KAZETA | SRAM XG 1150, 11-speed, 10–42t |
ŘETĚZ | KMC X11EL, 11-speed w/ Missing Link™ |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Force, hydraulic disc |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Force, hydraulic disc |
ŘÍDÍTKA | Specialized Expert Hover, alloy, 75×125mm |
OMOTÁVKA | S-Wrap w/ Sticky gel |
PŘEDSTAVEC | Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise |
SEDLO | Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, Hollow Cr-Mo rails, 143mm |
SEDLOVKA | S-Works FACT carbon, 20mm offset |
OBJÍMKA | Alloy, 31.2mm |
PEDÁLY | Nylon, 105×78×28mm, loose balls w/ reflectors |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde