Efektivity při šlapání + jistý a konzistentní výkon v náročných sjezdech, pružinové tlumiče dokáží nabídnout to nej z obou světů. S využitím Öhlins technologie odpružení si budete Enduro užívat z kopce dolu, aniž byste trpěli cestou zpět na kopec.
Dali jsme mu novou geometrii s položenějším hlavovým úhlem, delší horní rámovou trubkou, krátšími řetězovými vzpěrami a nízko položeným středem. To vše působí, jako by kolo bylo přilepeno k trailu a přitom rám je responzivní a univerzálnější než kdy dříve. Přidali jsme pár vychytávek jako integrované úložiště SWAT™ Door ve spodní rámové trubce a také jsme udělali „staré novým“, když jsme slavnostně vrátili do hry závitový střed. Pro dosažení nízké hmotnosti je rám vyroben z našeho nejlepšího carbonového vlákna FACT IS-X 11m. Aby nezaostávalo ani výkonnostně, Enduro nabízí pružinových 160mm vepředu i vzadu s nastavitelnou geometrií prostřednictvím výměnného shock linku.
Hladkou jízdu zajišťuje zdvih 160mm vpředu a vzadu, kde je namontován revoluční pružinový tlumič Öhlins twin tube, jehož hladký chod Vás prostě dostane. Rám je kompatibilní se systémem 6Fattie, takže budete vždy připraveni na jakýkoliv trail před vámi.
Výbava modelu Enduro Coil byla navržena čistě účelově, bez příkras. Kompletní 11ti rychlostní sada SRAM GX, kliky Race Face Aeffect, výkonné brzdy Sram Code R se třmeny S4, rychlá a odolná zapletené kola Roval, teleskopická sedlovka Command Post IRcc Wu a vidlice Öhlins RXF . Dny, kdy se pružinové odpružení objevovalo jenom na kolech profíků jako Jared Graves nebo Curtis Keene ve Světové enduro sérii jsou pryč. Nyní si ho můžete dopřát i vy.
RÁM
|
FACT 11m, X-Wing layout, full carbon chassis and rear end, All Mountain Geometry, SWAT™ Door integration, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, ManFu link, oversized pivot bearings, alloy link and adjustable shock extension, 12×148mm dropouts, replaceable derailleur hanger, 160mm of travel |
---|---|
VIDLICE | Öhlins RXF 36, 29/6Fattie, Twin-Tube design, coil spring, adjustable high and low-speed compression, adjustable rebound, 15×110mm thru-axle, 51mm offset, 160mm of travel |
ZADNÍ TLUMIČ | Custom Öhlins TTX, Twin-Tube design, high- and low-speed compression adjust, rebound adjust |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Specialized, sealed cartridge bearings, 15×110mm spacing, 24h |
ZADNÍ NÁBOJ | DT Swiss 350, Star Ratchet, 36t engagement, SRAM XD driver body, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 28h |
VÝPLET | DT Swiss Revolution |
RÁFKY | Roval Traverse Carbon 29, hookless carbon, 30mm inner width, 24/28h, tubeless ready, hand-built |
DUŠE | Standard, Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Butcher, GRID casing, Gripton compound, 2Bliss Ready, 29 × 2.3" |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Butcher, GRID casing, Gripton compound, 2Bliss Ready, 29 × 2.3" |
KLIKY | Race Face Aeffect alloy crank, 24mm spindle, 28t direct mount ring, 6000 series alloy |
PŘEVODNÍKY | Steel, 28T |
STŘED | Race Face PF30 |
ŘAZENÍ | SRAM GX, trigger, 11-speed |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM GX, long cage, 11-speed |
KAZETA | SRAM XG 1150, 11-speed, 10–42t |
ŘETĚZ | KMC X11, 11-speed w/ Missing Link™ |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, metallic pads, 200mm rotor |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, metallic pads, 180mm rotor |
ŘÍDÍTKA | Specialized DH, 7050 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 27mm rise, 800mm, 31.8mm clamp |
GRIPY | : Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness |
PŘEDSTAVEC | Specialized Trail, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
SEDLO | Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm |
SEDLOVKA | Command Post IRcc WU, 12-position micro-height adjustable, alien head design, bottom mount cable routing, remote adjust SRL lever, 34.9mm, 150mm of travel |
OBJÍMKA | Alloy, 38.6mm |
PEDÁLY | Specialized Platform, Cr-Mo, 9/16" spindle |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde