Citlivé, hbité i mrštné, je jedno, jak ho nazvete, ale naše kolo Enduro Comp 27,5 představuje pekelně krásný hliníkový stroj.
Dali jsme mu novou geometrii s položenějším hlavovým úhlem, delší horní rámovou trubkou, kratšími řetězovými vzpěrami a nízko položený střed. To vše působí, jako by kolo bylo přilepeno k trailu a přitom rám je responzivní a univerzálnější, než kdy dříve. Dokonce jsme udělali „staré novým“, když jsme do hry slavnostně vrátili závitový střed. .
Abychom dosáhli toho, že kolo bude zvládat opravdu každý terén, dali jsme mu legendární X-Wing rám ze slitiny M5. Hladkou jízdu zajišťuje zdvih 170 mm vepředu a 170 mm vzadu, Rám je kompatibilní se systémem 6Fattie, takže budete vždy připraveni na jakýkoliv trail před vámi. Enduro nabízí i nastavitelnou geometrii prostřednictvím výměnného shock linku.
Výbava pro Enduro je z ověřených komponentů jako 11ti rychlostní sada SRAM s jednopřevodníkem, výkonné brzdy Sram Guide R, odolná zapletená kola Roval a vidlice RockShox Yari.
RÁM
|
M5 alloy, X-wing layout, All Mountain Geometry, threaded BB, internal cable routing, ManFu link, oversized pivot bearings, alloy link and adjustable, shock extension12×148mm dropouts, replaceable derailleur hanger, 170mm of travel |
---|---|
VIDLICE | RockShox Yari RC, 27.5, tapered steerer, 46mm offset, rebound / compression adjust, 15mm Maxle® Ultimate thru-axle, 170mm of travel |
ZADNÍ TLUMIČ | RockShox Monarch Plus w/ AUTOSAG, 3-position compression adjust, rebound adjust, custom tune, 57.1×215.9mm |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Specialized, sealed cartridge bearings, 15×110mm spacing, 24h |
ZADNÍ NÁBOJ | Specialized, sealed cartridge bearings, 12×148mm thru-axle, 28h |
VÝPLET | DT Swiss Industry, stainless, 3-cross, 2.0" |
RÁFKY | Roval Traverse 27.5, hookless alloy, 29mm inner width, tubeless ready, 24/28h |
DUŠE | Standard, Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Butcher, GRID casing, Gripton compound, 2Bliss Ready, 27.5 × 2.6" |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Butcher, GRID casing, Gripton compound, 2Bliss Ready, 27.5 × 2.6" |
KLIKY | RaceFace Aeffect alloy crank, 24mm spindle, 30t direct mount ring, 6000 series alloy |
PŘEVODNÍKY | Steel, 30T |
STŘED | Threaded BB, 24mm spindle |
ŘAZENÍ | SRAM GX, trigger, 11-speed |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM GX, long cage, 11-speed |
KAZETA | SRAM XG 1150, 11-speed, 10–42t |
ŘETĚZ | KMC X11, 11-speed w/ Missing Link™ |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Guide R, hydraulic disc, organic pads, Guide S4 4-piston caliper, 200/180mm rotor |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Guide R, hydraulic disc, organic pads, Guide S4 4-piston caliper, 180/160mm rotor |
ŘÍDÍTKA | Specialized DH, 7050 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 27mm rise, 800mm, 31.8mm clamp |
GRIPY | : Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness |
PŘEDSTAVEC | Specialized Trail, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
SEDLO | Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm |
SEDLOVKA | : Command Post IRcc, 12-position micro-height adjustable, alien head design, bottom mount cable routing, remote adjust SRL lever, 30.9mm, S: 100mm, M/L/XL: 125mm of travel |
OBJÍMKA | Alloy, 38.6mm |
PEDÁLY | Specialized Platform, Cr-Mo, 9/16" spindle |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde