V případě našeho nového kola Enduro Elite Carbon si stále nejsme jisti, jestli je rychlejší nahoru nebo dolů. Ale v tuto chvíli si spíš říkáme, že na tom nezáleží, protože tenhle stroj je neskutečně zábavný!
Dali jsme mu novou geometrii s položenejším hlavovým úhlem, dělší horní rámovou trubkou, kratšími řetězovými vzpěrami a nízko položeným středem. To vše působí, jako by kolo bylo přilepeno k trailu a přitom rám je responzivní a univerzálnější než kdy dříve.
Dokonce jsme udělali „staré novým“, když jsme do hry slavnostně vrátili závitový střed. Abychom dosáhli toho, že kolo bude zvládat opravdu každý terén, dali jsme mu legendární X-Wing konstrukci z FACT 9m carbonu. K tomu jsme přidali pár vychytávek jako integrované úložiště SWAT™ Door ve spodní rámové trubce a také jsme udělali „staré novým“, když jsme slavnostně vrátili do hry závitový střed. Abychom snížili hmotnost, dali jsme kolu legendární X-Wing konstrukci z našeho karbonu FACT 9m na předním rámovém trojúhelníku a zadní trojúhelník ze slitiny M5. Enduro nabízí i nastavitelnou geometrii prostřednictvím výměnného shock linku.
Hladkou jízdu zajišťuje 160mm zdvih vepředu i vzadu, kde je namontován tlumič RockShox Monarch Plus s naším Rx Trail Tune. Rám je kompatibilní se systémem 6Fattie, takže budete vždy připraveni na jakýkoliv trail před vámi.
Výbava obsahuje chuťovky jako 11ti rychlostní SRAM s jednopřevodníkem, výkonné brzdy Sram Code, ručně zapletená kola Roval a vidlice Öhlins RXF 36. Vzadu se o odpružení stará ověřený RockShox Monarch Plus s vlastním naladěním Rx All Mountain Tune.
RÁM
|
FACT 9m, X-Wing layout, carbon front chassis, M5 alloy rear end, All Mountain Geometry, SWAT™ Door integration, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, ManFu link, oversized pivot bearings, alloy link and adjustable shock extension, 12×148mm dropouts, replaceable derailleur hanger, 160mm of travel |
---|---|
VIDLICE | Öhlins RXF 36, 29/6Fattie, Single-Tube design, air spring w/ adjustable 3rd chamber, adjustable low-speed compression, adjustable rebound, 15×110mm thru-axle, 51mm offset, 160mm of travel |
ZADNÍ TLUMIČ | RockShox Monarch Plus w/ AUTOSAG, 3-position compression adjust, rebound adjust, custom tune, 57.1×215.9mm |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Specialized, sealed cartridge bearings, 15×110mm spacing, 24h |
ZADNÍ NÁBOJ | DT Swiss 350, Star Ratchet, 36t engagement, SRAM XD driver body, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 28h |
VÝPLET | DT Swiss Revolution |
RÁFKY | Roval Traverse 29, hookless alloy, 29mm inner width, 24/28h, tubeless ready |
DUŠE | Standard, Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Butcher, GRID casing, Gripton compound, 2Bliss Ready, 29 × 2.3" |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Butcher, GRID casing, Gripton compound, 2Bliss Ready, 29 × 2.3" |
KLIKY | Race Face Aeffect alloy crank, 24mm spindle, 28t direct mount ring, 6000 series alloy |
PŘEVODNÍKY | Steel, 28T |
STŘED | Race Face PF30 |
ŘAZENÍ | SRAM GX, trigger, 11-speed |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM GX, long cage, 11-speed |
KAZETA | : SRAM XG 1150, 11-speed, 10–42t
ŘETĚZ: KMC X11, 11-speed w/ Missing Link™
|
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, metallic pads, 200mm rotor |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, metallic pads, 180mm rotor |
ŘÍDÍTKA | Specialized DH, 7050 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 27mm rise, 800mm, 31.8mm clamp |
GRIPY | : Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness |
PŘEDSTAVEC | Specialized Trail, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
SEDLO | Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm |
SEDLOVKA | : Command Post IRcc, 12-position micro-height adjustable, alien head design, bottom mount cable routing, remote adjust SRL lever, 30.9mm, S: 100mm, M/L/XL: 125mm of travel |
OBJÍMKA | Alloy, 38.6mm |
PEDÁLY | Specialized Dirt |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde