Velká kola mohou být ošemetná, ale pokud se spojí se správnou geometrií, poskytnou vám skvělý zážitek. Takže, jestli chcete být rychlí z kopce i po trailu, pak Enduro Pro 29/6Fattie čeká právě na vás.
Dali jsme mu novou geometrii s podloženějším hlavovým úhlem, delší horní rámovou trubkou, kratšími řetězovými vzpěrami a nízko položeným středem. To vše působí, jako by kolo bylo přilepeno k trailu a přitom rám je responzivní a univerzálnější než kdy dříve.
Dokonce jsme udělali „staré novým“, když jsme do hry slavnostně vrátili závitový střed. Abychom dosáhli toho, že kolo bude zvládat opravdu každý terén, dali jsme mu legendární X-Wing konstrukci z našeho nejlepšího karbonu FACT IS-X 11m. K tomu jsme přidali pár vychytávek jako integrované úložiště SWAT™ Door ve spodní rámové trubce a také jsme udělali „staré novým“, když jsme slavnostně vrátili do hry závitový střed. Abychom snížili hmotnost, dali jsme kolu legendární X-Wing konstrukci z našeho karbonu našeho nejlepšího karbonu FACT IS-X 11m. Enduro nabízí i nastavitelnou geometrii prostřednictvím výměnného shock linku.
Hladkou jízdu zajišťuje 160mm zdvih vepředu i vzadu, kde je namontován tlumič Öhlins STX 22 s technologií single-tube. Rám je kompatibilní se systémem 6Fattie, takže budete vždy připraveni na jakýkoliv trail před vámi.
Výbavou jsme nešetřili, proto obsahuje 12ti rychlostní sadu SRAM X01 Eagle, výkonné brzdy SRAM Code R, rychlá a odolná zapletená kola Roval carbon, teleskopickou sedlovku Command Post IRcc Wu a vidlici Öhlins RXF 36.
RÁM
|
FACT 11m, X-Wing layout, full carbon chassis and rear end, All Mountain Geometry, SWAT™ Door integration, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, ManFu link, oversized pivot bearings, alloy link & adjustable shock extension, 12×148mm dropouts, replaceable derailleur hanger, 160mm of travel |
---|---|
VIDLICE | Öhlins RXF 36, 29/6Fattie, Single-Tube design, air spring w/ adjustable 3rd chamber, adjustable low-speed compression, adjustable rebound, 15×110mm thru-axle, 51mm offset, 160mm of travel |
ZADNÍ TLUMIČ | Custom Öhlins STX, Single-Tube design, Rx All Mountain Tune, AUTOSAG, adjustable compression & rebound damping, 216×57mm |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Specialized, sealed cartridge bearings, 15×110mm spacing, 24h |
ZADNÍ NÁBOJ | DT Swiss 350, Star Ratchet, 36t engagement, SRAM XD driver body, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 28h |
VÝPLET | DT Swiss Revolution |
RÁFKY | Roval Traverse Carbon 29, hookless carbon, 30mm inner width, 24/28h, tubeless ready, hand-built |
DUŠE | Standard, Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Butcher, GRID casing, Gripton compound, 2Bliss Ready, 29 × 2.3" |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Butcher, GRID casing, Gripton compound, 2Bliss Ready, 29 × 2.3" |
KLIKY | Truvativ Descendant, carbon, Boost™ 148, 170mm crankarm, 24mm spindle |
PŘEVODNÍKY | Steel, 30T |
STŘED | SRAM GXP, XR 73 |
ŘAZENÍ | SRAM X01 Eagle, trigger, 12-speed |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM X01 Eagle, 12-speed |
KAZETA | SRAM X01 Eagle, 12-speed, 10–50t |
ŘETĚZ | SRAM X01 Eagle, 12-speed w/ PowerLock |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, metallic pads, 200mm rotor |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, metallic pads, 180mm rotor |
ŘÍDÍTKA | Specialized DH, 7050 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 27mm rise, 800mm, 31.8mm clamp |
GRIPY | : Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness |
PŘEDSTAVEC | Specialized Trail, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
SEDLO | Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm |
SEDLOVKA | Command Post IRcc WU, 12-position micro-height adjustable, alien head design, bottom mount cable routing, remote adjust SRL lever, 34.9mm, 150mm of travel |
OBJÍMKA | Alloy, 38.6mm |
PEDÁLY | Specialized Platform, Cr-Mo, 9/16" spindle |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde