Lehký, ale přesto tuhý. Schopný, ale přesto efektivní. Zábavný, ale soustředěný. Pokud by tě Zlatovláska někdy chtěla setřást, tak se vsadíme, že by si vybrala Epic EVO comp.
Přestože Epic EVO má zdánlivě skromný nárůst zdvihu o 20 milimetrů na vidlici oproti modelu Epic a jen 10 milimetrů na tlumiči, pracovali jsme přesčas, abychom si byli jistí, že ten nárůst byl implementován způsobem, který tě posadí na zadek, jakmile přijedeš na první úsek oblíbeného singletracku.
Epic EVO je pečlivě navržený tak, aby si zachoval co nejvíce účinnosti standardního modelu Epic. Nová kinematika odpružení EVO spolupracuje s naladěním tlumiče Rx XC, abychom využili každý milimetr odpružení na maximum a přitom ti stále nabízí skvělé charakteristiky anti-squat pro lepší účinnost šlapání.
Máme spoustu zkušeností a proto se Epic Evo může pyšnit tou nejschopnější modifikací naší progresívní XC, kterou jsme představili na Epicu. Je také univerzálnější než kdy předtím a to díky nové zadní stavbě vybavené Flip čipem, který umožňuje jezdcům přizpůsobit úhel hlavové trubky a výšku středového složení a snadno tak přizpůsobit jízdní vlastnosti modelu Epic EVO.
Karbonový rám FACT 11m s nízkou hmotností je vybaven odolnými komponenty Shimano a odpružením RockShox. Získáte tak balíček šitý na míru, aby ujeté kilometry mizely rychleji než kdykoli předtím.
RÁM
|
FACT 11m Full Carbon, Progressive XC Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12×148mm rear spacing, internal cable routing, 110mm of travel |
---|---|
SWAT | SWAT EMT Cage-Mount Tool |
TLUMIČ | RockShox Deluxe Select+, Rx XC Tune, Two Position, Rebound Adjust, 190×40mm |
VIDLICE | Rockshox SID Select, Charger RL Damper, Debon Air, 15×110mm, 44mm offset, 120mm Travel |
PŘEDSTAVEC | Alloy Stem, 35mm clamp, 60mm |
OMOTÁVKA | Specialized Trail Grips |
SEDLO | Body Geometry Power Sport, steel rails |
ŘÍDÍTKA | Specialized Alloy, 20mm rise, 35mm, 760mm wide |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM G2 RS, 4-piston caliper, hydraulic disc, 180mm rotor |
ZADNÍ BRZDA | SRAM G2 RS, 4-piston caliper, hydraulic disc, 180mm rotor |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM GX Eagle, 12-speed |
ŘADÍCÍ PÁČKY | SRAM GX Eagle, 12-speed |
KAZETA | SRAM XG-1275, 12-speed, 10–52t |
ŘETĚZ | SRAM NX Eagle, 12-speed |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ | SRAM, X1 Alloy Eagle, 12-speed |
PŘEVODNÍKY | 32T |
STŘED | SRAM DUB, BSA 73mm, threaded |
RÁFKY | Specialized 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready |
PŘENÍ NÁBOJ | Alloy, sealed cartridge bearings, 15×110mm thru-axle, 32h |
ZADNÍ NÁBOJ | Alloy, sealed cartridge bearings, 148mmx12mm thru-axle, 28h |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Ground Control, 2Bliss Ready, 29×2.35" |
PAPRSKY | DT Swiss Industry |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Ground Control, 2Bliss Ready, 29×2.35" |
DUŠE | Standard, Presta valve |
SEDLOVKA | X-Fusion Manic, 30.9, 125/150 Travel, 0mm offset |
OBJÍMKA SEDLOVKY | Specialized Alloy, 34.9mm |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde