Lehký karbonový rám? Mrkejte. Leader v technologii tlumení? Oh, ano. Připravený závodní balíček? To je přesně ono. Epic Expert je nejen připraven zářit na závodech, ale také je připraven rozbolet nohy vašich přátel při víkendové vyjížďce.
Závodní tratě se za poslední roky hodně změnily. Jsou mnohem více technické, prudší a jednoduše je to větší výzva je zvládnout. Nicméně, než abychom se z toho jen třásli, rozhodli jsme se tomu jít naproti a chopili jsme se příležitosti. Udělali jsme si souhrn částí, které ovlivňují ovládání kola, jako je úhel hlavové trubky, reach, stack, délka řetězové vzpěry, postavení vidlice atp. a snažili se to celé přehodnotit. Zvýšením hodnoty délky reach bude kolo stabilnější ve vyšších rychlostech a zásadně pohodlnější při jízdě. Sedlovka? Průměr 30.9 mm. Úhel hlavovky? Trošku jsme ho podkopli, ale jen tak, abychom nezhoršili vlastnosti ovládání. Vidlice s offsetem 42 mm pro hravé otáčení v utažených zatáčkách.
Dále je tu nová verze technologie Brain, Brain 2.0. Brain změnil pohled na svět tlumičů a to jak na jeho výhody, tak i efektivitu. A je to skvělé. Skutečný vůdce z hlediska inovací a vývoji tlumičů, nicméně i tak jsme věděli, že je vždy co zlepšovat. Jednoduchá fyzika nám pověděla, že posunutím Brainu směrem k zadní ose bude fungovat citlivěji. A po nespočtu hodin strávených s týmem RockShox jsme přišli s více než obyčejným upgradem. Je úplně nový. Nyní reaguje hladce na každý zpětný ráz od výmolů a jiných překážek. Funguje více plynuleji a má integrované hadice v tlumícím systému. To zlepšuje průtok oleje a vytváří skvělý balíček toho nejlepšího na trhu.
Nový Epic přináší také zásadní posun v oblasti pevnosti. Technologie Rider-First Engineered™ rozmisťuje trubky a určuje velikosti karbonových plátů na správná místa tak, aby byla pevnost rámu vyšší především v přední části, což zvyšuje kvalitu jízdy a kontrolu nad ní. Každá velikost rámu má specificky dlouhé trubky, které vedou k lepší pevnosti a dělají z tohoto kola to nejlepší, co jsme kdy vyrobili, bez ohledu na velikost rámu.
To vše je pěkné, ale možná se ptáte: "Co hmotnost?" Jsme rádi z a tuto otázku. S cílem udělat z Epica nejrychlejší kolo jde ruku v ruce i priorita ohledně hmotnosti. Začali jsme s efektivním uspořádáním rámu a tvaru trubek, které obsahují čisté vedení kabelů, dále pak integrované kanály vedoucí skrz systém tlumení, udělali jsme rovné trubky s menšími křivkami a optimalizovali torzní profily. A pokud vás to zajímá, tato úspora hmotnosti činí téměř 525 gramů.
Epic Expert je vybaven 12ti rychlostním řazením SRAM GX, brzdami SRAM Level TL a ručně zaplétanými karbonovými koly Roval Control. Buďte připraveni, protože tohle bude velké.
RÁM
|
Specialized FACT 11m, full carbon frame, XC Geometry, threaded BB, 12×148mm rear spacing, internal cable routing, 100mm of travel |
---|---|
VIDLICE | RockShox SID 29 w/ Brain, tapered alloy steerer, bottom-adjust Brain Fade, Solo Air, 110×15mm Maxle® Stealth thru-axle, 100mm of travel, 42mm offset, |
ZADNÍ TLUMIČ | RockShox/Specialized Micro Brain shock w/ Spike Valve, AUTOSAG, 51×257mm |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Specialized, sealed cartridge bearing, 15×110mm spacing, torque caps, 32h |
ZADNÍ NÁBOJ | : Specialized disc, sealed cartridge bearings, 12×148mm spacing, 32h
VÝPLET: DT Swiss Industry, stainless, 2.0
|
RÁFKY | Roval Control Carbon, 22mm internal width, tubeless-ready |
DUŠE | Standard, Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 × 2.3" |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 × 2.1" |
KLIKY | Truvativ Stylo, 6K alloy, Boost™ 148, 24mm spindle |
PŘEVODNÍKY | Alloy Eagle 32T |
STŘED | SRAM GXP |
ŘAZENÍ | SRAM GX Eagle, trigger, 12-speed |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM GX Eagle, 12-speed |
KAZETA | SRAM GX Eagle, 12-speed, 10–50t |
ŘETĚZ | SRAM GX Eagle, 12-speed w/ PowerLink |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Level TL, hydraulic disc, organic pads, 160/180mm rotor |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Level TL, hydraulic disc, organic pads, 160 rotor |
ŘÍDÍTKA | Specialized Mini-rise, 7050 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 720mm width, 31.8mm clamp |
GRIPY | : Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness |
PŘEDSTAVEC | Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
SEDLO | Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, Hollow Cr-Mo rails, 143mm |
SEDLOVKA | Specialized, alloy, single bolt, 21mm offset, 30.9mm |
OBJÍMKA | Alloy, 34.9mm |
PEDÁLY | Specialized Platform, 9/16" spindle |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde