Pryč jsou doby, kdy rande s hardtailovým závodním kolem znamenalo platit za něj ještě dlouho potom. Nyní kombinace pohodlí a schopností v lehčím než životním balení modelu Epic Hardtail Comp mění realitu a znamená odpočítávání sekund do další schůzky. Snaha o co nejlehčí kolo už dávno není závodem v závodě, ale za jakou cenu? Bitva o gramy se rozhodně neobešla bez obětí, kdy závodní XC hardtaily začaly znamenat drsnou a křečovitou jízdu na úkor schopností a všestrannosti. Jistě, optimalizovali jsme každý centimetr rámu Epic Hardtail, abychom dosáhli nejlehčího sériově vyráběného hardtailového rámu na světě, ale také jsme dali přednost našemu závazku vytvořit Epic Hardtail, který je stejně schopný jako pohodlný, s agresivní geometrií inspirovanou singletrackem, zvýšenou prostupností pro pláště a rámem obsedantně navrženým pro zvýšenou vertikální poddajnost, a zároveň vytvořit kolo, které žije a dýchá pro rychlost. Na kole Epic Hardtail Comp se o odpružení stará oblíbená vidlice RockShox Reba RL, zatímco kompletní sada SRAM GX Egale nenechává nikoho na pochybách, proč je měřítkem pro dostupný výkon.
RÁM
|
Specialized FACT 11m, Progressive XC Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12×148mm rear spacing, internal cable routing |
---|---|
ŘÍDÍTKA | Specialized Alloy Minirise, 6.5mm rise, 750mm, 31.8mm clamp |
VIDLICE | RockShox Reba RL, Motion Control damper, Solo Air, 42mm offset, 15×110mm thru-axle, 100mm of travel |
PŘEDSTAVEC | : 3D-forged alloy, 31.8mm, 7-degree
OMOTÁVKA: Specialized Trail Grips
|
SEDLO | Body Geometry Power Sport, steel rails |
SEDLOVKA | Specialized Alloy, Single Bolt, 30.9mm |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Level TL, 2-piston caliper, hydraulic disc |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Level TL, 2-piston caliper, hydraulic disc |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM GX Eagle, 12-speed |
ŘADÍCÍ PÁČKY | SRAM GX Eagle, 12-speed |
KAZETA | SRAM XG-1275, 12-speed, 10–52t |
ŘETĚZ | SRAM NX Eagle, 12-speed |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ | SRAM X1000 Eagle, DUB, 170/175mm 32T |
PŘEVODNÍKY | 32T |
STŘED | SRAM DUB, BSA 73mm, threaded |
RÁFKY | Specialized Alloy, Tubeless Ready, 25mm internal width, 28h |
PŘENÍ NÁBOJ | Alloy, sealed cartridge bearings, 15×110mm thru-axle, 28h |
ZADNÍ NÁBOJ | Alloy, sealed cartridge bearings, 148mmx12mm thru-axle, 28h |
PAPRSKY | DT Swiss Industry |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Specialized Fast Trak, Control Casing, T5 Compound, 29×2.35 |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Specialized Renegade, Control Casing, T5 Compound, 29×2.35 |
DUŠE | Standard, Presta valve |
OBJÍMKA SEDLOVKY | Specialized Alloy 34.9 |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde