Je to jen pár let, co si pod pojmem hardtail člověk představil výrobky z Lycry a závody cross-country, ale určitě ne divoký výjezd do terénu. Dnes už však zcela nový model Fuse s předním odpružením tyto představy obrátil na hlavu. Vše to začíná u našeho nového systému kol 6Fattie, který je kombinací kol 650b s našimi vlastními plášti o šířce 3" pro pohodlnou jízdu s neuvěřitelným záběrem v zatáčkách. Pak je tu náš revoluční design Diamond Stay, díky kterému má model Fuse nejkratší možné řetězové vzpěry pro přesné řízení a dobré reakce kola. A když k tomu všemu přidáte nízkou a pozvolnou geometrii rámu, vyjde vám z toho kolo, které se ve stoupání chová jako hardtail a dodává sebevědomí jako ta nejlepší terénní kola, která jsme kdy vyrobili. Tento model nemění jen celou kategorii kol, ale změní i způsob vaší jízdy.
RÁM
|
Specialized M4 Premium Aluminum, Trail 6Fattie Geometry, fully-butted w/ smooth welds, tapered head tube, tapered seat tube, forged 160mm disc mounts, 148mm thru-axle dropouts, replaceable alloy derailleur hanger |
---|---|
VIDLICE | : SR Suntour Raidon 650+, air spring, S: 100mm travel, M/L/XL: 120mm travel, compression adjust, rebound adjust, tapered alloy steerer, alloy stanchions, 15×110mm thru-axle |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ | 1–1/8" upper, 1–1/2" lower, threadless, Campy style, cartridge bearings |
PŘEDSTAVEC | Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
ŘÍDÍTKA | Specialized Stout, flat bar, double-butted 6061 alloy, 9-degree backsweep, 4-degree upsweep, 31.8mm |
GRIPY | : Specialized Sip Grip, light lock-on, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness |
PŘEDNÍ BRZDA | TRP Slate T4, hydraulic disc, 4-piston, metallic pads, 180mm rotor |
ZADNÍ BRZDA | TRP Slate X2, hydraulic disc, dual piston, I-spec compatible, Matchmaker adapter, 160mm rotor |
BRZDOVÉ PÁKY | TRP, hydraulic, tooled reach adjust |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM X7 Type 2.1, 10-speed, long cage |
ŘAZENÍ | SRAM X5, 2×10, trigger |
KAZETA | Custom Sunrace, wide range, 10-speed, 11–40t |
ŘETĚZ | KMC X10L, 10-speed, w/ reusable MissingLink |
KLIKY | Specialized Stout XC, forged alloy, 148-specific chain line, PF30, Cr-Mo spindle, 30T, 76mm BCD spider |
STŘED | Samox, PF30, sealed cartridge |
PEDÁLY | Alloy, 1 pc. body, 9/16", w/ reflectors |
RÁFKY | WTB Scraper i45 650b, double-wall, 45mm inner width, 18mm deep, TCS tubeless compatible, sleeved, 24/28h |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Specialized Stout XC Pro 110, disc, alloy, cartridge bearings, 15×110mm thru-axle, 24h |
ZADNÍ NÁBOJ | Specialized Stout XC Pro 148, disc, alloy, loose ball bearings, 12×148mm thru-axle, 28h |
VÝPLET | Stainless, 14g, black |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Specialized 6Fattie Ground Control, 60TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 650bx3.0" |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Specialized 6Fattie Ground Control, 60TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 650bx3.0" |
DUŠE | Standard, Presta valve |
SEDLO | Body Geometry Henge Comp, thin padding, hollow Cr-Mo rails, 143mm |
SEDLOVKA | : TranzX YSP03 dropper, internal cable routing, remote lever, 30.9mm, S: 100mm travel, M/L/XL: 120mm travel |
OBJÍMKA | Alloy, 31.8mm |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde