Kolo Roubaix SL4 Sport jsme postavili tak, abychom přesně vystihli rovnováhu mezi výkonem a dobrou cenou a schopností zvládat dlouhé cesty v náročném terénu.
Lehký rám je vyroben z karbonu FACT 9r. Oproti předchozí konstrukční generaci SL4 jsou vlastnosti rámu na jiném levelu. Trochu jsme pozměnili geometrii, ale dobrý pocit z posedu, ovládání a jízdy, který jsme si oblíbili u SL4 zůstává. A to napříč všemi velikostmi, díky konstrukci pomocí technologie Rider-First Engineered™.
Určitě se teď chcete zeptat: "a co to odpružení vepředu?". Říkáme tomu Future Shock, a zjednodušeně jet to píst uvnitř hlavové trubky se zdvihem 20mm. Future Shock jsme vyvinuli ve spolupráci s McLaren Applied Technologies a výsledkem je značné zlepšení jízdního projevu, hlavně ve vertikální poddajnosti. V kostce jsme zjistili, že zaměřením se na vertikální poddajnost, namísto předozadní flexe vidlice, můžeme zlepšit rychlost, komfort a ladnost jízdy jednou ranou. Když jsme nové Roubaix podrobili testu na modelu Rolling Efficiency od McLarenu, tak jasně výkonnostně předstihlo konkurenci.
Roubaix Sport jsme osadili 11ti rychlostní sadou Shimano 105, mechanickými kotoučovými brzdami Tektro Spyre a zapletenými koly Axis Sport, obutými do plášťů Turbo Pro 28mm .
RÁM
|
Specialized FACT 9r carbon, Endurance Geometry, Rider-First Engineered™, 12×142mm thru-axle, Future Shock suspension, 20mm of travel, flat disc mounts |
---|---|
VIDLICE | Specialized FACT carbon, 12×100mm thru-axle |
PŘEDNÍ KOLO | Axis Sport Disc |
ZADNÍ KOLO | Axis Sport Disc |
DUŠE | 700×20/28mm, 40mm Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700×28mm |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700×28mm |
KLIKY | Praxis Alba 2D |
PŘEVODNÍKY | 50/34T |
ŘAZENÍ | Shimano 105 |
PŘESMYKAČ | Shimano 105 Ez, braze-on |
PŘEHAZOVAČKA | Shimano 105, 11-speed |
KAZETA | Shimano 105, 11-speed, 11–32t |
ŘETĚZ | KMC X11EL, 11-speed w/ Missing Link™ |
PŘEDNÍ BRZDA | Tektro Spyre, flat mount, mechanical disc |
ZADNÍ BRZDA | Tektro Spyre, flat mount, mechanical disc |
ŘÍDÍTKA | Specialized Comp Hover Bar, 6061 alloy, 70×125mm w/ Di2 hole |
OMOTÁVKA | S-Wrap w/ Sticky gel |
PŘEDSTAVEC | Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise |
SEDLO | Body Geometry Toupé Sport, steel rails, 143mm |
SEDLOVKA | Specialized Comp carbon, single bolt |
PEDÁLY | Nylon, 105×78×28mm, loose balls w/ reflectors |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde