Specialized S-Works Epic HT XTR DI2 (S-WORKS-EPIC-HT-XT4)

Nehledě na to, jak moc máme rádi naši řadu Epic FSR, nemůžeme popřít, že hardtailová kola stále hrají významnou roli v cross country soutěžích. Tak co s tím máme dělat? Naordinovali jsme našim XC rámům dietu, vrátili jsme se zpátky k rýsovacím prknům a vytvořili jsme to nejlehčí horské kolo, jaké jsme kdy vyrobili - S-Works Epic Hardtail.
Dostupnost zboží můžete ověřit pomocí kontaktního formuláře.

Specialized S-Works Epic HT XTR DI2 2018

Nehledě na to, jak moc máme rádi naši řadu Epic FSR, nemůžeme popřít, že hardtailová kola stále hrají významnou roli v cross country soutěžích. Tak co s tím máme dělat? Naordinovali jsme našim XC rámům dietu, vrátili jsme se zpátky k rýsovacím prknům a vytvořili jsme to nejlehčí horské kolo, jaké jsme kdy vyrobili - S-Works Epic Hardtail.

Za poslední dekádu se cross country, XC, závody značně změnily, přitvrdily - tratě jsou náročnější, více technické a obecně už to dávno není dupání po polňačce. Z toho důvodu kvalitní XC kola není jen lehké a tuhé, ale musí být schopno stejně stoupat i sjíždět. Pro novou geometrii jsme vzali stávající XC race geometrii a přidali něco DNA Trail geometrie. Jinými slovy - delší horní rámová trubka, nižší hlavová trubky, více položený hlavový úhel. Výsledkem je výrazně lepší stabilita ve sjezdech a také lepší velikostní rozpětí jednotlivých velikostí. Samozřejmě bez ovlivnění schopnosti neohroženě stoupat vzhůru. Co se týče hmotnosti, kladli jsme si otázku: "Jak odlehči něco, co už je teď hodně lehké?" Řešení je vzít jedny z nejlepších inženýru v oboru, dát je do jedné místnosti a nechat kouzlit.

Zatím existovali pouze 2 řešení, jak rám odlehčit - použít méně karbonových vláken stávající kvality, nebo použít méně karbonových vláken vyšší kvality. Možnost jedna není nikdy dobrá volba, protože obětujete tuhost a odolnost rámu. Možnost dva, je ta kterou jsme zvolili. Jen jsme si nebyli hned jistí, kolik vlastně gramů ve finále ušetříme použitím vyšší kvality karbonového vlákna. Jsou tedy ještě další možnosti hmotnostních úspor? Zjistili jsme, že potenciál je v preciznějším vrstvení karbonu a šli do toho.

Využitím technologie Rider-First Engineered™, každá velikost rámu Epic Hardtail je specifická - vrstvení karbonu a tvar trubek jsou navrženy na základě stovek hodin jízdních dat. A co to znamená pro Vás, pro jezdce? Nejenom optimální tuhost, hmotnost a ovladatelnost bez rozdílu velikosti, ale také zjištění, jak kolo dále odlehčit formou úprav vrstvení karbonu.

Pomocí studií vrstvení jsme objevili, že detailnější kontrolou konstrukce a rozvržení vrstev je možné výrazně snížit hmotnost při zachování všech žádoucích jízdních charakteristik závodního XC kola. Díky tomuto objevu nyní je každý rám tvořen komplexněji tvarovanými pláty s ještě propracovanějším vrstvením. I když to celý proces výroby komplikuje, umožňuje nám to ještě více "programovat" vlastnosti kola. Výsledkem je lehčí rám se silnějšími spoji a výrazným zvýšením tuhosti. Pro konstrukci jsme šli ještě o krok dál použitím japonského balistického karbonu pro vojenské účely. Zjednodušeně ho nazýváme 12m a umožňuje nám vytvořit to nejlehčí kolo. Jak moc lehké se ptáte? Méně než 900 gramů ve velikosti L, což je stejná hmotnost jako plný 700ml bidon na vodu.

S-Works je vybaven tím nejlepším, jako zakázková vidlice RockShox SID World Cup se systémem Brain, elektronická sada Shimano XTR Di2 a ručně zapletená karbonová kola Roval Control SL.

 

  • Konstruován z našeho karbonového vlákna S-Works FACT 12m, je rám tuhý, odolný a přitom neskutečně lehký. Ve spojení s geometrií XC 29 je to ideální zbraň pro XC závody.
  • Na zakázku vyrobená vidlice RockShox SID World Cup 29 s technologií Brain má, v závislosti na velikosti rámu, 90 nebo 100 mm účinného zdvihu. Technologie Brain dokáže rozlišovat mezi působením terénu a jezdce, čímž dochází k maximalizaci vašeho výkonu, zatímco technologie Brain Fade nastavuje průtoku oleje při jízdě na hladkém povrchu.
  • Revoluční elektronické řazení Shimano XTR Di2 s převodníky 36/26T a 11-40t kazetou. Světově první elektronické řazení pro horská kola, přesné, rychlé a pohotové řazení za všech podmínek.

RÁM
S-Works FACT 12m, full carbon frame w/ S-Works layup, XC Geometry, internal split-housing cable routing, PF30 BB, 12×148mm rear end, triangulated post-mount 160mm brake
VIDLICE Custom RockShox SID World Cup w/ Brain, top-mount Brain Fade adjust, rebound adjust, Solo Air spring, tapered carbon crown/steerer, 15×110mm Maxle Stealth thru-axle, 90/100mm of travel, 51mm offset
PŘEDNÍ NÁBOJ Roval Control SL, sealed cartridge bearings, 15mm thru-axle, 110mm spacing, 24h
ZADNÍ NÁBOJ Roval Control SL, DT Swiss Star Ratchet, 54t engagement, SRAM XD driver body, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 28h
VÝPLET DT Swiss Competition Race
RÁFKY Roval Control SL, hookless carbon, 25mm internal width, tubeless-ready, hand-built
DUŠE 29×1.75/2.4", 60mm Presta valve
PŘEDNÍ PLÁŠŤ Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 × 2.3"
ZADNÍ PLÁŠŤ Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 × 2.1"
KLIKY Race Face Next SL G4, Boost™
PŘEVODNÍKY 26/36T
STŘED Race Face PF30
ŘAZENÍ Shimano XTR Di2, 11-speed
PŘESMYKAČ Shimano XTR M9070 Di2, 2×11
PŘEHAZOVAČKA Shimano XTR M9050 Di2, Shadow Plus, GS cage, 11-speed
KAZETA Shimano XTR, 11-speed, 11–40t
ŘETĚZ Shimano XTR HG901, 11-speed
PŘEDNÍ BRZDA Shimano XTR M9000, hydraulic disc, post mount, metallic pads, 160/180mm rotors
ZADNÍ BRZDA Shimano XTR M9000, hydraulic disc, post mount, metallic pads, 160mm rotors
ŘÍDÍTKA S-Works Carbon Mini Rise, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 10mm rise, 720mm, 31.8mm
GRIPY : Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
PŘEDSTAVEC S-Works SL, alloy, titanium bolts, 6-degree rise
SEDLO Body Geometry S-Works Phenom, carbon rails, 143mm
SEDLOVKA S-Works FACT carbon, 27.2mm, 0mm setback, carbon rail clamps
OBJÍMKA Specialized Alloy 30.0mm, titanium bolt
PEDÁLY Specialized Dirt

Firma Specialized byla založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill. V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat. 
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů – včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři. Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava pohybového aparátu.

Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde

Všechna kola odesíláme vždy smontovaná a seřízená Máme více jak 30ti letou praxi se servisem jízdních kol.
Potřebujete poradit?
Zavolejte nám na 730 893 678
Jsme pro Vás na telefonu Pondělí - Pátek od 9 do 17 hodin.
KURsport.cz
Na vašem soukromí nám záleží

Potřebujeme Váš souhlas s použitím souborů cookies, aby Vám mohli lépe přizpůsobit webové stránky a usnadnit jejich používání. Kliknutím na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s uložením cookies do Vašeho prohlížeče, díky kterým využijete potenciál webu naplno. Podrobnosti najdete na stránce "Informace o cookies".