Není to tak dávno, kdy jste měli dvě volby, co se týče závodní silničky - tuhé a hbité kolo, nebo poddajné a pohodlné. Než jsme představili nově Roubaix. Technologie jako Rider-First Engineered™ a Future Shock technology ve spojení s vrcholným osazením elektronickou sadou Shimano Dura-Ace Di2 dělá z S-Works Roubaix kolo, které se cítí doma na místním gran fondu, nedělní vyjížďce i závodu jarní klasiky po kostkách.
Jeden z našich nejlehčích rámů je vyroben z našeho nejlepšího karbonu FACT 11r. Oproti předchozí konstrukční generaci SL4 jsou vlastnosti rámu na jiném levelu. Trochu jsme pozměnili geometrii, ale dobrý pocit z posedu, ovládání a jízdy, který jsme si oblíbili u SL4 zůstává. A to napříč všemi velikostmi, díky konstrukci pomocí technologie Rider-First Engineered™.
Určitě se teď chcete zeptat: "a co to odpružení vepředu?". Říkáme tomu Future Shock, a zjednodušeně jet to píst uvnitř hlavové trubky se zdvihem 20mm. Future Shock jsme vyvinuli ve spolupráci s McLaren Applied Technologies a výsledkem je značné zlepšení jízdního projevu, hlavně ve vertikální poddajnosti. V kostce jsme zjistili, že zaměřením se na vertikální poddajnost, namísto předozadní flexe vidlice, můžeme zlepšit rychlost, komfort a ladnost jízdy jednou ranou. Když jsme nové Roubaix podrobili testu na modelu Rolling Efficiency od McLarenu, tak jasně výkonnostně předstihlo konkurenci.
S-Works rám je vždy vybaven tím nejlepším. Konkrétně elektronická sada Shimano Dura-Ace 9150 Di2 s hydraulickými kotoučovými brzdami Shimano 9170, S-Works komponenty a ručně zapletenými karbonovými koly Roval CLX 32s s ložisky CeramicSpeed a zakázkovými náboji. Dejte tohle všechno dohromady a máte závodní silničku, která ladně letí cestou necestou.
|
RÁM
|
S-Works FACT 11r carbon, Endurance Geometry, Rider-First Engineered™, 12×142mm thru-axle, Future Shock suspension, 20mm of travel, flat disc mounts |
|---|---|
| VIDLICE | S-Works FACT carbon, 12×100mm thru-axle |
| PŘEDNÍ KOLO | Roval CLX 32 Disc, Win Tunnel Engineered, carbon rim, 32mm depth, Roval AFD Hub, CeramicSpeed bearings, 21h |
| ZADNÍ KOLO | Roval CLX 32 Disc, Win Tunnel Engineered, carbon rim, 32mm depth, Roval AFD Hub, CeramicSpeed bearings, 24h |
| DUŠE | Standard, Presta valve |
| PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Turbo Cotton, 700×28mm |
| ZADNÍ PLÁŠŤ | Turbo Cotton, 700×28mm |
| KLIKY | S-Works FACT Carbon |
| PŘEVODNÍKY | Carbon fiber spider, 50/34T |
| STŘED | OSBB, CeramicSpeed bearings |
| ŘAZENÍ | Shimano Dura-Ace Di2 Disc 9170 |
| PŘESMYKAČ | Shimano Dura-Ace Di2 9150, braze-on |
| PŘEHAZOVAČKA | Shimano Dura-Ace Di2 9150, 11-speed |
| KAZETA | Shimano Dura-Ace 9100, 11-speed, 11–30t |
| ŘETĚZ | Shimano Dura-Ace,11-speed |
| PŘEDNÍ BRZDA | Shimano Dura-Ace Di2 9170 hydraulic disc |
| ZADNÍ BRZDA | Shimano Dura-Ace Di2 9170 hydraulic disc |
| ŘÍDÍTKA | S-Works Carbon Hover Drop, 125×75mm |
| OMOTÁVKA | S-Wrap w/ Sticky gel |
| PŘEDSTAVEC | S-Works SL, alloy, titanium bolts, 6-degree rise |
| SEDLO | S-Works Phenom GT, 143mm, carbon rails, EVA foam, carbon base |
| SEDLOVKA | Specialized CG-R, FACT carbon, single-bolt, 27.2mm |
| PEDÁLY | Nylon, 105×78×28mm, loose balls w/ reflectors |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde