Klidně si můžete říct, že zdravě nerespektujeme status quo, ale hartailová kola už nás začínala nudit. Takže než abychom si na tvář přilepili gumový úsměv, rozhodli jsme se postavit XC kol na hlavu s kolem, které toho má víc, než jen nejlehčí rám, který jsme kdy vyrobili. Je to prostě náš nejlehčí rám a tečka. Představujeme Vám kolo S-Works Epic Hardtail World Cup Abychom se dostali pod hranici 900 g, inspirovali jsme se u silničních kol a vyrobili jsme tento rám z našeho špičkového karbonu FACT 11m. Vypůjčili jsme si také konstrukční koncepci Rider-First Engineered™, kterou jsme vyvinuli pro silniční kola Tarmac. V případě tohoto rámu máme pro každou jeho velikost, pro každou trubku a pro každou vrstvu karbonu speciální výrobní postup. Díky tomu jsme dosáhli optimální rovnováhy mezi hmotností, tuhostí a poddajností, takže každý rám, bez ohledu na jeho velikost, funguje přesně tak, jak jsme chtěli. Pro vyšší rychlost a stabilitu jsme geometrii rámu vylepšili tím, že jsme více položili úhel hlavové trubky, prodloužili jsme horní trubku a upravili jsme úhel sedlové vzpěry. Díky tomu je kolo velice stabilní a je až absurdně rychlé. Také jsme rozšířili rozteč zadní vidlice na 12x148 mm a bowdeny jsou vedeny odděleně. Co se osazení týče, kolo S-Works na ničem nešetří, a je proto vybaveno vidlicí RockShox SID World Cup s technologií Brain, SRAM XX1 Eagle a ručně zapletenými karbonovými kola Roval Control SL.
RÁM | FACT 11m, full carbon, XC Geometry, internal split-housing cable routing, PF30 BB, 12×148mm rear end, triangulated post-mount 160mm brake |
---|---|
VIDLICE | Custom RockShox SID World Cup w/Brain, Position Sensitive damper, top-mount Brain Fade adjust, rebound adjust, Solo Air spring, tapered carbon crown/steerer, 110×15mm Maxle Stealth thru-axle, 90/100mm of travel, 51mm offset |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Roval Control SL, sealed cartridge bearings, labyrinth style, 15mm thru-axle, 110mm spacing, 24h |
VÝPLET | DT Swiss Revolution |
RÁFKY | Roval Control SL 29, hookless carbon, 22mm inner width, 24/28h, tubeless ready |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Fast Trak, Control casing, 29×2.2", 60TPI, Aramid folding bead, 2Bliss Ready |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Fast Trak, Control casing, 29×2.2", 60TPI, Aramid folding bead, 2Bliss Ready |
PŘEVODNÍKY | 34T |
STŘED | SRAM PF30, OS press-in bearings |
ŘAZENÍ | SRAM XX1 Eagle, 12-speed, trigger |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM XX1 Eagle, 12-speed |
KAZETA | SRAM XG-1295, 12-speed, 10–50t |
ŘETĚZ | SRAM XX1 Eagle, black,12-speed w/PowerLink |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Level Ultimate, hydraulic disc, carbon lever, titanium hardware, organic pads, 180/160mm rotor |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Level Ultimate, hydraulic disc, carbon lever, titanium hardware, organic pads, 160mm rotor |
ŘÍDÍTKA | Specialized Mini-rise, FACT carbon, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 10mm rise, 720mm, 31.8mm |
GRIPY | : Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness |
PŘEDSTAVEC | Syntace F109, 6-degree rise, 31.8mm clamp |
SEDLO | Body Geometry S-Works Phenom, carbon rails, 143mm |
SEDLOVKA | S-Works FACT carbon, 0mm setback, carbon rail clamps |
OBJÍMKA | Alloy, titanium bolt, 30.0mm |
PEDÁLY | Resin Test Ride with toe clips, CEN std. |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde