S-Works Venge ViAS Disc s eTAP je víc, než jen kolo. Když se vydalo první kolo typu Venge do světa, tak se největší změny týkaly především aerodynamiky. Nyní jsme ovšem zkonstruovali kompletní a ucelený rychlostní systém. Takřka každou jeho součástku konstruktéři kompletně přepracovali. Každý aspekt designu byl podroben detailnímu zkoumání a výsledkem je kolo se špičkovým brzdným výkonem. Při srovnávací testovací jízdě na 40 km najelo proti kolu Tarmac 45 vteřin. S pomocí našeho aerodynamického tunelu jsme každou trubku, každou hranu nebo jiný konstrukční prvek vyrobili s jedním jediným cílem – a tím je rychlost. Kolo bylo zkonstruováno s využitím technologie Rider-First Engineered™, abychom zajistili, že všechny velikosti rámů budou mít stejné jízdní charakteristiky a navíc jsme, ve srovnání s naším modelem Tarmac, zvýšili tuhost přední část kola o 30%. Vzhledem k tomu, že kokpit čelí větru jako jedna z prvních částí kola, dospěli jsme k názoru, že představec a řídítka kladou příliš velký aerodynamický odpor. Abychom našli co nejlepší řešení této situace a zároveň dosáhli co nejlepšího propojení s rámem, zkonstruovali jsme představec s negativním úhlem 17 stupňů. Většinou jezdci nejsou dostatečně flexibilní, aby v tak agresivní pozici mohli jezdit, takže jsme zkonstruovali řídítka Aerofly, která mají pozitivní stoupání, které kopíruje Vaši nejefektivnější pozici. Výsledkem této snahy je kolo, jehož lanka téměř nejsou vidět. Samozřejmě, že integrace kotoučů brzdného systému změnila hru, protože brzdy s touto technologií jsou schopné dodat suverénní brzdný výkon bez jakýchkoliv kompromisů v oblasti aerodynamiky, a vy tak získáte výkonné brzdy, aniž byste museli něco obětovat. K tomu je kolo osazeno futuristickými bezdrátovými převody SRAM eTap a koly CLX 64, které ještě zvyšují výkonnost tohoto závodního stroje. Takže až dojde na závěrečný spurt v cíli, toto Venge odmítne prohrát.
RÁM | FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, Win Tunnel Engineered, internal cable routing, 12×142mm thru-axle, carbon OSBB |
---|---|
VIDLICE | FACT carbon, full monocoque |
PŘEDNÍ KOLO | Rapide CLX 64 Disc, thru-axle |
ZADNÍ KOLO | Rapide CLX 64 Disc, thru-axle |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Roval tubeless plugs, 25-piece bag x 2 |
ZADNÍ NÁBOJ | 80mm alloy tubeless valve |
DUŠE | 700×18/25mm, 80mm Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | S-Works Turbo Tubeless, 700×22mm |
ZADNÍ PLÁŠŤ | S-Works Turbo Tubeless, 700×22mm |
KLIKY | S-Works FACT carbon, OSBB, Quarq Power Meter, w/CeramicSpeed ceramic bearings |
PŘEVODNÍKY | 52/36T |
STŘED | OSBB, CeramicSpeed bearings |
ŘAZENÍ | SRAM eTap Hydro |
PŘESMYKAČ | SRAM eTap, braze-on |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM eTap, 11-speed |
KAZETA | SRAM Red 22, 11–28t |
ŘETĚZ | SRAM Red 22, 11-speed |
PŘEDNÍ BRZDA | 2016 SRAM Red Disc |
ZADNÍ BRZDA | 2016 SRAM Red Disc |
ŘÍDÍTKA | S-Works Aerofly ViAS, 25mm |
OMOTÁVKA | Specialized Roubaix |
PŘEDSTAVEC | Venge ViAS aero stem |
SEDLO | Body Geometry S-Works Power, carbon rails, 143mm |
SEDLOVKA | Specialized Venge, FACT carbon |
OBJÍMKA | Specialized Venge assembly |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde