Až se jednou svezete na zcela novém kole Stumpjumper FSR Expert Carbon 6Fattie, tak už nikdy na jiné trailové kolo nesednete. Jasně, že je to odvážné prohlášení, ale zvýšená trakce, lepší ovladatelnost a přilnavost, kterou dává náš systém kol 6Fattie, jsou takřka revoluční. A samozřejmě, pak je tu ještě zbytek tohoto kola. Jeho konstrukce je zhotovena z karbonu FACT 9m, díky čemuž je rám velmi lehký, pevný a tuhý. Způsob výroby našich karbonových konstrukcí nám umožnil dokonale proměnit způsob, jakým si sebou můžete vozit svou trailovu výbavu, a to díky našemu novému úložnému systému SWAT™ Door, který najdete ve spodní trubce. Úložiště SWAT™ pojme duši, nářadí a pumpičku, aniž bychom kvůli tomu museli snížit strukturální pevnost konstrukce anebo Vás obtěžovalo otravné klepání. A když k tomu přidáte osazení složené z jedněch z nejodolnějších a nejvýkonnějších komponentů od firem SRAM a Shimano, dostanete kolo, se kterým se nebudete ohlížet zpět, tedy pokud se nebudete chtít podívat na své přátele polykající prach za Vámi.
RÁM | FACT 9m, carbon front chassis, M5 alloy rear end, Trail Geometry, SWAT™ Door integration, PF30 BB, fully enclosed internal cable routing, ManFu link, 12×148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 135mm of travel |
---|---|
VIDLICE | RockShox Pike RC 29/27.5+, Solo Air, compression and rebound adjust, tapered steerer, 15×110mm Maxle Stealth thru-axle, 51mm offset, 150mm travel |
ZADNÍ TLUMIČ | RockShox Monarch RT3, Rx Trail Tune, AUTOSAG, rebound and 3-position compression adjust, 197×48mm |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Roval Traverse, sealed cartridge bearings, 15mm thru-axle, 110mm spacing, 24h |
ZADNÍ NÁBOJ | Roval Traverse, DT Swiss internals, sealed cartridge bearings, SRAM XD driver body, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 28h |
VÝPLET | DT Swiss Revolution |
RÁFKY | Roval Traverse 650, hookless alloy, 29mm inner width, 24/28h, tubeless ready |
DUŠE | Standard, Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Purgatory, GRID casing, 650bx3.0", 60TPI, Aramid folding bead, 2Bliss Ready |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Purgatory, GRID casing, 650bx3.0", 60TPI, Aramid folding bead, 2Bliss Ready |
KLIKY | RaceFace Aeffect, 6000-series alloy, 24mm spindle, 52mm chainline |
ŘAZENÍ | SRAM GX, 11-speed, trigger |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM X1 Type 2.1, 11-speed |
KAZETA | SRAM XG-1150, 11-speed, 10–42t |
ŘETĚZ | SRAM PC-1110, 11-speed w/PowerLink |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Guide R, hydraulic disc, organic pads, Guide S4 4-piston caliper, 200/180mm rotor |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Guide R, hydraulic disc, organic pads, Guide S4 4-piston caliper, 180/160mm rotor |
ŘÍDÍTKA | Specialized Trail, 7050 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 25mm rise, 750mm width, 31.8mm |
GRIPY | : Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness |
PŘEDSTAVEC | Specialized Trail, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
SEDLO | Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm |
SEDLOVKA | : Command Post IRcc, 12 position micro-height adjustable, alien head design, bottom mount cable routing, remote SRL lever, 30.9mm, S: 100mm, M/L/XL: 125mm travel |
OBJÍMKA | Alloy, 34.9mm |
PEDÁLY | Resin Test Ride w/toe clips |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde