Aby bylo jasno, Stumpjumper EVO Alloy není "normální" trailové kolo. Je zkonstruováno tak, aby se na něm dalo drtit traily, prostě a jednoduše. Má zcela novou konstrukci, která je stejná jako u jeho karbonových bratříčků. To zahrnuje nastavitelný úhel hlavové trubky, 150 mm výkonnostně vyladěného zdvihu, velikosti kol S-Sizing a integraci úložného prostoru SWAT™ door. Také díky lehkému, ale odolnému rámu M5 Alloy budete moci sjíždět traily, o kterých jste si mysleli, že se jich bez plnohodnotného DH vybavení nedotknete.
Stumpjumper EVO Comp Alloy je vybaven 12rychlostním pohonem SRAM NX Eagle, 30mm širokými koly z lehké slitiny a odpružením Fox FLOAT Performance.
RÁM
|
M5 Alloy chassis and rear-end, asymmetrical design, 29" Trail Geometry with S-Sizing, SWAT™ Door integration, head tube angle adjustment, horst pivot BB adjustment, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, 12×148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 150mm of travel |
---|---|
SWAT | SWAT™ Door integration |
TLUMIČ | : FOX FLOAT X Performance, Rx Trail Tune, EVOL Air sleeve, 2-position lever w/ LSR adjustment, S1: 210×50mm, S2-S6: 210×55mm |
VIDLICE | : FOX FLOAT 36 Rhythm, GRIP damper, two position Sweep adjustment, 15×110mm axle, 44mm offset, S1: 150mm of travel, S2-S6: 160mm of travel |
PŘEDSTAVEC | Alloy Trail Stem, 35mm bar bore |
OMOTÁVKA | Specialized Trail Grips |
ŘÍDÍTKA | Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, 800mm width |
SEDLO | Bridge Comp, Hollow Cr-mo rails, 155/143mm |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, 220mm |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM NX Eagle, 12-speed |
ŘADÍCÍ PÁČKY | SRAM NX Eagle, trigger, 12-speed |
KAZETA | SRAM NX Eagle PG-1230, 12-speed, 11–50t |
ŘETĚZ | SRAM NX Eagle, 12-speed |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ | : SRAM NX Eagle, DUB, S1: 165mm, S2-S5: 170mm, S6: 175mm |
PŘEVODNÍKY | Steel, 30T |
STŘED | SRAM DUB, BSA 73mm, threaded |
RÁFKY | Specialized 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready |
PŘENÍ NÁBOJ | Alloy, sealed cartridge bearings, 15×110mm thru-axle, 28h |
ZADNÍ NÁBOJ | Alloy, sealed cartridge bearings, 12×148mm thru-axle, 32h |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T9 compound, 2Bliss Ready, 29×2.3" |
PAPRSKY | DT Swiss Industry |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Eliminator, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T7 compound, 29×2.3" |
DUŠE | Standard, Presta valve |
SEDLOVKA | : X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SLR LE lever, 34.9, S1: 100mm, S2: 125mm, S3: 150mm, S4/S5: 175mm, S6: 190mm |
OBJÍMKA SEDLOVKY | Alloy, 38.6mm |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde