Specialized Stumpjumper Evo Comp Alloy 29 (001-4360)

Pojďme si nejprve něco ujasnit – Stumpjumper EVO Comp Alloy 29 není normální trailové kolo. Je postaveno tak, aby padlo hned do ruky. Má položenější předek a delší horní rámovou trubku, takže EVO má těžší řízení, výjimečnou přední trakci a vás bude prosit, abyste vždycky ještě přidali. A s rychlostí, jakou 29“ kola umí, to klidně zvládnete i v tom nejrozbitějším terénu.
Dostupnost zboží můžete ověřit pomocí kontaktního formuláře.

Specialized Stumpjumper Evo Comp Alloy 29 2019

Pojďme si nejprve něco ujasnit – Stumpjumper EVO Comp Alloy 29 není normální trailové kolo. Je postaveno tak, aby padlo hned do ruky. Má položenější předek a delší horní rámovou trubku, takže EVO má těžší řízení, výjimečnou přední trakci a vás bude prosit, abyste vždycky ještě přidali. A s rychlostí, jakou 29“ kola umí, to klidně zvládnete i v tom nejrozbitějším terénu.

Na co vlastně je to „EVO“? EVO je pro ty, co rádi řádí – bikeři, co tíhnou ke gravity disciplínám. Velké dropy, vysoké nakopáváky, skály a kořeny – cokoli z tohohle Stumpjumper EVO zvládne. EVO používá stejnou velikostní řadu jako naše Demo. To vám umožní si vybrat kolo přesně takové, jaké potřebujete – nejen podle změření sedlové trubky, jako jsme zvyklí u většiny kol – zužuje vše na dvě velikosti, S2 a S3. Ty jsou delší, nižší, položenější a mají výšky sedlové a hlavové trubky takové, že vám pomohou ve výběru velikosti přesně pro vás, váš jízdní styl a terén, ve které se nejčastěji pohybujete.

Cíl v návrhu tvaru byl jednoduchý - vytvořit pořádný trail bike. A jak se ukázalo, odvíjí se to především od tuhosti. Rám totiž říká něco vašim rukám a z druhé strany zase něco jiného vašim nohám, s čímž si váš mozek neumí úplně snadno poradit a tím nastává nerovnováha, která se do kola promítá jistou nestálostí. Abychom to napravili, museli jsme se zaměřit na materiál a tvary.

Pokročili jsme pod dráze odpružení s Rx Trail Tune jak na vidlici, tak na zadním tlumiči. Výkon pružení významně závisí na rámu, kolech a velikosti jezdce, proto jsme použili Rx Tune na každém kole uprostřed nastavitelného spektra, čímž získáte největší možný rozsah jak jemně vyladit vaši jízdu. Dalším želízkem v ohni bylo zachovat vlastnosti odpružení skrze všechny velikosti kol – proto jsme RX Tune nastavili specificky pro každou platformu. Takže je jedno jaký rozměr kol upřednostňujete, vaše odpružení bude vždy fungovat lineárně.

Také byly provedeny kroky, které měly za cíl vám usnadnit život s tímto kolem. Středové složení na závit je pro nás triumfálním návratem také jsme udělali více místa pro plášť o rozměru až 3,0“. Také máte možnost jezdit jakýkoli tlumič budete chtít, protože jsme začali používat standardní metrické tlumiče. A možnost úpravy jízdního stylu pomocí Flip Chipu vám dovolí si geometrii uzpůsobit vašemu oblíbenému terénu. Otočením z horního na nižší posazení se sníží i středové složení o 6 mm a hlavová trubka se položí o půl stupně. Také na vás vyskočí drobné detaily, které vás jistě překvapí, jako je nový žebrový tvar chrániče řetězové vzpěry, který zajistí, tichý chod řetězu.

K dokonalosti toto „EVO“ dotváří díly jako zadní tlumič FOX DPX2 (140 mm zdvihu), vidlice FOX Rhythm 36 (150 mm zdvihu), brzdy SRAM Code R a zapletená hliníková kola Roval Traverse 29. A k tomu navrch řazení SRAM NX Eagle abyste se na vrchol kopce vždy dostali bez problémů.

 

  • S hliníkovým rámem M5, geometrií 29 Trail EVO a zdvihem 140 mm byl Stumpjumper EVO Alloy stvořen pro brázdění těch nejdrsnějších trailů.
  • Vidlice FOX Rhythm 36 splňuje všechny požadavky ohledně tlumení, je dostatečně tuhá a má spoustu možností nastavení.
  • Brzdy SRAM Code R se čtyřmi písty jsou tím nejlepším, s nimi dokážete zastavit i v momentě, kdy se před vámi objeví nepřekonatelná překážka, či prudká zatáčka.

RÁM
M5 alloy chassis and rear-end, asymmetrical design, 29 Style-Specific EVO Trail Geometry, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, 12×148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 140mm of travel
VIDLICE FOX FLOAT Rhythm 36, GRIP Damper, 44mm offset, 2-position sweep adjust, 15×110mm, tapered alloy steerer, 150mm of travel
ZADNÍ TLUMIČ FOX FLOAT DPX2 Performance, Rx Trail Tune, EVOL Air sleeve, 3-position adjustment, 210×50mm
PŘEDNÍ NÁBOJ Specialized, sealed cartridge bearings, 15×110mm spacing, 28h
ZADNÍ NÁBOJ Specialized, sealed cartridge bearings, 12×148mm thru-axle, 28h
VÝPLET DT Swiss Industry
RÁFKY Roval Traverse 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready, 28h
DUŠE Standard, Presta valve
PŘEDNÍ PLÁŠŤ Butcher, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29×2.6"
ZADNÍ PLÁŠŤ Butcher, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29×2.6"
KLIKY SRAM NX Eagle, DUB, 170mm
PŘEVODNÍKY 30T
STŘED SRAM DUB, threaded BB
ŘAZENÍ Sram NX Eagle, trigger, 12-speed
PŘEHAZOVAČKA SRAM NX Eagle, 12-speed
KAZETA SRAM NX Eagle, 12-speed, 11–50t
ŘETĚZ SRAM NX Eagle, 12-speed
PŘEDNÍ BRZDA SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm
ZADNÍ BRZDA SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm
ŘÍDÍTKA Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 27mm rise, 800mm width
GRIPY Sensus Lite
PŘEDSTAVEC Specialized Trail, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
SEDLO Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
SEDLOVKA X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SRL LE lever, 34.9mm, 150mm of travel
OBJÍMKA Alloy, 38.6mm
PEDÁLY Specialized Dirt

Firma Specialized byla založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill. V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat. 
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů – včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři. Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava pohybového aparátu.

Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde

Všechna kola odesíláme vždy smontovaná a seřízená Máme více jak 30ti letou praxi se servisem jízdních kol.
Potřebujete poradit?
Zavolejte nám na 730 893 678
Jsme pro Vás na telefonu Pondělí - Pátek od 9 do 17 hodin.
KURsport.cz
Na vašem soukromí nám záleží

Potřebujeme Váš souhlas s použitím souborů cookies, aby Vám mohli lépe přizpůsobit webové stránky a usnadnit jejich používání. Kliknutím na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s uložením cookies do Vašeho prohlížeče, díky kterým využijete potenciál webu naplno. Podrobnosti najdete na stránce "Informace o cookies".